داد کارکنان و استادان مؤسسه‌ی آموزش عالی علمی کاربردی میراث فرهنگی درآمد

به داد کارکنان و استادان مؤسسه‌ی آموزش عالی علمی کاربردی میراث فرهنگی و مراکز تحت پوشش اش در ۱۹ استان برسید!

به گزارش اشکان نیوز ، در خبرها همیشه از عدم نگهداری صحیح اماکن تاریخی و میراث فرهنگی، چالش‌های صنعت گردشگری، عدم تخصص گرایی و… یاد می‌شود، اما موضوعی که از اهمیت آن غافل شده‌ایم مسأله‌ی آموزش در میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

موسسه آموزش عالی علمی – کاربردی میراث فرهنگی با مصوبه‌ی شورای عالی اداری در بهمن ۹۶، مبنی بر واگذاری مراکز به بخش خصوصی یا انحلال آنها، منحل شد و مراکز تحت پوشش آن در ۱۹ استان نیز تعطیل شدند تا آخرین تبر بر پیکره نیمه جان آموزش، که رکن اساسی تعالی در رونق این صنعت نوپا و پراهمیت است، زده شود.

اما دردناک ترین قسمت این قصه‌ی پُرغصه این است که علیرغم تصریح مصوبه در خصوص جذب و بکارگیری پرسنل در سازمان‌های مربوط هیچ کدام از پرسنل موسسه و مراکز از سال گذشته جذب نشده و به خیل بیکاران اضافه شده‌اند؛ ۱۸۰ تن، که برخی از آنان به جرگه رانندگان اسنپ یا تپسی پیوسته یا خواهند پیوست.

این پرسنل در چند ماه آخر هیچ حقوقی دریافت نکرده‌اند و در این شرایط دشوار اقتصادی به لطف نگاه ویژه وزارت میراث فرهنگی در حال نابودی هستند. ای کاش متولیان امر خود را در شرایط سخت زندگی آنها تصور کرده و نگاهی مهربانانه با این قشر زجر کشیده داشته باشند.

برخی از وزارتخانه‌ها، مانند وزارت کار، علاوه بر پرداخت حقوق و اضافه کار و مزایا پرسنل زیرمجموعه شان را جذب در وزارت کار و رفاه اجتماعی و یا شرکت‌های تابعه مانند شستا و صندوق بازنشستگی کشوری و بانک رفاه و… کرده و وظیفه انسانی خود را انجام داده اند، اما پرسنل موسسه و مراکز علمی و کاربردی میراث در این شرایط دشوار اقتصادی بیکار شده‌اند.

طبق برآوردها حق التدریس استادان (بیش از ۱۰۰۰ مدرس) نیز به‌دلیل بخوانید بی تدبیری و بی مسئولیتی مدیران وزارت در چند ترم گذشته پرداخت نشده و بسیاری از آنها به ناچار دست به دامن مراجع قضایی و حکم اجرائیه دادگاه برای مطالبات خود شده اند.

این مقوله در هیچ موسسه دیگری دیده نشده و بسیاری از مراکز علمی و کاربردی وابسته به دستگاه‌های اجرایی (اعم از وزارت نیرو، شهرداری ها، وزارت جهاد کشاورزی، وزرات کار، وزارت صنعت و…) با حس مسئولیت قضیه را حل و فصل کرده‌اند.

رئیس سابق موسسه (ش. ا.) و معاون وقت مالی اداری موسسه (ب. ر.) شهریه‌های دریافتی از دانشجویان را بدون هیچ‌گونه نظارتی هزینه کرده و در نهایت مجموعه را با بدهی رها کردند و رفتند و وزارت نیز هیچ بودجه‌ای برای حل مشکل پرسنل منفک شده و استادان طلبکار انجام نداده است.

گفتنی است، از تیر ماه که قرار بوده هیئت تصفیه تشکیل شود و بدهی طلبکاران پرداخت شود به دلیل بی‌خیالی آقای شیزری هیچ‌گونه اقدامی انجام نشده است.

استادان و پرسنل منفک شده هم هر روز در استان‌های مختلف و همچنین ادارات کار استان‌ها و دادگاه‌ها به‌دنبال شکایت و پیگیری مطالبات خود هستند..

انتهای پیام

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ضمن رد ادعاها، ۹۰ درصد مطالبات کارکنان از طریق پیگیریهای شبانه روزی و دریافت بودجه مستقیم به حساب اشخاص و… صورت گرفته…
    مطالبات صددرصدی کارکنان و نود درصدی اساتید از طریق پیگیری ایشون و مساعدت وزارتخانه پرداخت شد…
    تو روخدا مطالب رو زاویه دار ننویسید…که حق الناس هست…
    موسسه ای که اموال ارزشمندش رو متاسفانه نابود کردن و برای آوار برداری تحویل آقای شیزری دادن و ایشون با بهترین نحوه عملکرد موضوعات رو پیش بردن…خدا عالم هست و گواه
    بنده شاهد زحمات شبانه روزی ایشون بوده ام…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا