انتقاد خبرنگاران از سخنگوی جدید وزارت بهداشت

خانم سخنگو به مسائل اشراف ندارد، دکتر جهانپور بی‌تفاوت نبود، برای اغلب مسائل پاسخ داشت و با تکنیک‌های ارائه اطلاعات آشنا بود

همزمان با انتقادات بسیاری که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به عملکرد سخنگوی جدید وزارت بهداشت صورت گرفته، خبرگزاری فارس نیز در گزارشی انتقادی درخصوص عملکرد دکتر لاری نوشته است: “بررسی اخبار #وزارت_بهداشت طی چند ماه قبل نشان می‌دهد، #جهانپور نسبت به مسائل حوزه کاری خود بی تفاوت نبود و برای اغلب مسائل مربوط به حوزه بهداشت و درمان در شرایط کرونا پاسخ درخور و تعامل مناسبی با اصحاب رسانه داشت. به طور مثال همین چند روز قبل، در ماجرای ابتلای ۳۹ دانش آموز به کرونا در یکی از مناطق کشور، وزارت بهداشت علی رغم وظیفه ذاتی خود در خصوص انجام تست و غربالگری بیماران، پاسخ شفافی در این رابطه ارائه نداد.

نحوه بیان و ارائه آمار روزانه #کرونا نیز از جمله موارد مهمی است که از دید سخنگوی جدید وزارت بهداشت مغفول مانده و همین عدم تنوع اطلاعات روزانه و جای خالی بیان مناسب هشدارهای جدی و یکنواختی ارائه آمار، باعث شده تا مردم نیز نگاهی روزمره به آمار روزانه فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا داشته باشند و از این موضوع غافل شوند که این بیماری منحوس، روزانه جان بیش از صد تن از هموطنان را می‌گیرد.

نباید این موضوع را به فراموشی سپرد که جهانپور در زمان ارائه آمار کرونا تا حدودی با تکنیک‌های انتقال اطلاعات و مفاهیم آشنایی داشت و در زمان ارائه آمار تلاش می‌کرد با هشدارهای جدی و اطلاعات علمی علاوه بر هوشیار نگه داشتن عموم مردم درباره خطرات این بیماری، سواد سلامت جامعه را در حد توان افزایش دهد.

تغییر سخنگوی جدید که از معاونت فرهنگی وزارت بهداشت با حفظ سمت در این پست منصوب شده بود، باعث شد تا خبرنگاران با روند پیچیده‌تری برای دریافت پاسخ سوالات مردم و ابهاماتشان مواجه شوند، شاید از اصلی‌ترین دلایل این رخداد عدم اشراف کافی خانم سخنگو به مسائل و اتفاقات وزارت بهداشت و حواشی #فضای_مجازی باشد؛ به طوری که از سخنگوی یک وزارتخانه مهم توقع می‌رود که در جریان تمام اتفاقات و حواشی فضای مجازی، پیرامون حیطه کاری‌اش قرار داشته باشد.

به نظر می‌آید یکی دیگر از نکاتی که در این ایام حساس از دید لاری مغفول مانده، سرعت پاسخگویی است؛ آن هم در شرایطی که رسانه‌های زنجیره‌ای ضد انقلاب با سوء استفاده از هر رخدادی، درصدد هستند در کوتاه‌ترین زمان ممکن آتش توپخانه را روی دستاوردهای وزارت بهداشت بگشایند. انفعال در پاسخگویی باعث سوء استفاده بیشتر آنها می‌شود، اما متاسفانه در رویکرد جدید وزارت بهداشت #خبرنگاران باید برای دریافت پاسخ سوالات خود ابتدا موضوع را از روابط عمومی سخنگوی وزارت بهداشت پیگیری کنند!

متاسفانه با گذشت نزدیک به صد روز از قرار گرفتن «لاری» بر پُست سخنگویی وزارت بهداشت شاهد برگزاری یک نشست خبری با عنوان سخنگویی وزارت بهداشت بوده‌ایم و وی در یک نشست خبری دیگر با عنوان #معاون_فرهنگی وزارت بهداشت شرکت کرد که در آن نشست نیز تاکید شده بود خبرنگاران فقط مسائل مربوط به حوزه فرهنگی را مطالبه کنند. ارائه اخبار و پاسخگویی عادلانه به رسانه‌ها از دیگر نکاتی است باید مورد توجه مسؤولان خصوصا سخنگوی هر سازمانی قرار گیرد، اما متاسفانه گاهی شنیده می‌شود که برخی مسؤولان وزارت بهداشت ترجیح می‌دهند اخبارشان از طریق یک رسانه خاص اطلاع‌رسانی شود.”

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا