مالیات بنادر هرمزگان و پالایشگاه نفت ستاره در تهران پرداخت می‌شود/ داغ از این بالاتر!

بررسی‌های خبرنگار فارس حکایت از آن دارد که مالیات مجموعه بنادر هرمزگان از شرق تا مرکز و غرب این استان و همین طور شرکت نفت ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگ‌ترین پالایشگاه کشور در تهران پرداخت می‌شود.

تأثیر پرداخت مالیات شرکت‌ها و سازمان‌ها در یک استان و اثرگذاری آن بر توسعه آن استان و سهم آن استان از وصول درآمدهای مالیاتی موضوع و دغدغه مهمی است که در سال‌های اخیر مورد توجه ویژه مطالبه‌گران محلی قرار گرفته است.

خبرنگار فارس کسب اطلاع کرده که از حدود ۵ سال پیش به این سو سازمان بنادر و دریانوردی اقدام به صدور دستوری کرده که در قالب آن تمامی مالیات بنادر استان هرمزگان از جاسک تا بندر شهید رجایی و بنادر غربی هرمزگان همگی در تهران پرداخت می‌شود. یعنی تمام سهم مالیاتی فعالیت بنادر استان هرمزگان نصیب توسعه و پیشرفت استان تهران می‌شود.

این در حالی است که متأثر از وجود بندر شهید رجایی در استان هرمزگان به عنوان بزرگ‌ترین بندر ایران و سهم بالای ۸۰ درصدی این بندر از درآمدهای سازمان بنادر و دریانوردی، عملاً زیرساخت‌های استان تحت فشار سنگینی قرار دارد که بسیاری از آنها زودتر از موعد، مستهلک شده و از سوی دیگر خسارات بزرگ جانی و مالی را به مردم استان تحمیل کرده است. از سویی دیگر در هر جای استان که پا می‌گذاری غبار محرومیت در آن وجود دارد و در بسیاری از شاخص‌ها از متوسط کشوری عقب‌تر است.

همچنین خبرگزاری فارس کسب اطلاع کرد که مالیات بیش از ۵۰ شرکت بسیار مهم و بزرگ مستقر در هرمزگان که کانون اصلی فعالیت‌شان در این استان قرار دارد، در تهران و دیگر استان‌ها پرداخت می‌شود.

احمد جباری و احمد مرادی دو نماینده هرمزگان در ماه‌های اخیر پیگیری‌های ویژه‌ای در این زمینه داشته‌اند و در آخرین اظهار نظر این دو نماینده، احمد جباری در حاشیه حضور راستاد رییس سازمان بنادر و دریانوردی از بررسی این موضوع خبر داده بود و با لفظ وامصیبتا از این مسأله یاد کرده بود و گفته بود که کارگران شهرداری بندرلنگه برای ۷ ماه حقوق‌شان گرفتارند اما مالیات بندر لنگه به عنوان یکی از با سابقه‌ترین بنادر کشور در تهران پرداخت می‌شود.

احمد مرادی نماینده بندرعباس نیز چند هفته قبل از پیگیری این موضوع خبر داده بود و از شمار زیاد این شرکت‌ها در استان خبر داد که مالیات خود را خارج از استان پرداخت می‌کنند.

همچنین اطلاعات موثقی در دسترس است که مالیات شرکت نفت ستاره خلیج فارس نیز در تهران پرداخت می‌شود.

سرجمع مبالغ مالیات این شرکت‌ها و سازمان بنادر در طول یک سال معادل صدها میلیارد تومان است که بر اساس قانون درصد مشخصی از آن به استان وصول کننده باز می‌گردد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا