شترسواری دولا دولا نمیشه!

به بهانه بازداشت رییس پیشین اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فیروزکوه

به گزارش اشکان نیوز ، آقای مونسان یا مدیران و کارشناسان و کارکنان دستگاه وزارتخانه تخلف می‌کنند یا نمی‌کنند، اگر تخلف می‌کنند طبق روال به پرونده آنها رسیدگی می‌شود و حکم لازم بر اساس قانون صادر می‌شود.

چرا شما علاقه‌مندید خودتان را از آنها مبرا بدانید؟ و در این راستا نخست این آدم‌ها را وادار می‌کنید استعفا بدهند تا بعد که حکم دستگیری آمد و خبر رسانه‌ای شد بگویند رییس سابق، مدیر سابق، کارمند سابق و…

سابقی وجود ندارد شاید مثلا پیش‌بینی شود امکان دستگیری چند کارمند یا کارشناس، رییس، مدیر و معاون دیگر تا پایان دولت وجود داشته باشد، باید تک به تک استعفا دهند؟این کار در صورت مساله تغییری ایجاد می‌کند؟

این اداره کل مصداق مشت نمونه خروار است. مقصود زیر سوال بردن پرهام جانفشان مدیر کل یا شما در سمت وزیر نیست، این وضعیت اداره کلی است که در میانه پایتخت جای گرفته است، وای به حال بقیه.

چند بار خودتان و معاونان و مدیرانتان در وزارتخانه به خود زحمت داده در همین خیابان‌های ویلا، لاله‌زار، فلسطین، هدایت، توپخانه، ۱۵ خرداد، ناصر خسرو، عودلاجان، کن، وارمین، شهرری، نظرآباد، شهریار، فیروزکوه، پرند، لواسان و… قدم بزنید. به چند بافت تاریخی،بنا، مراکز گردشگری و صنایع دستی در همین استان تهران به صورت نامحسوس سرزدید؟ اگر سرکشی کرده بودید و از احوالات خبر داشتید و چاره‌اندیشی کرده بودید، این حال و روز میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مملکت نبود.

این موضوع هیچ ربطی به منابع مالی ندارد به منابع انسانی و نوع مدیریت ربط دارد.به کلونی‌ها و باندهای فساد ربط دارد. به عدم شفافیت و عدم اطلاع‌رسانی ربط دارد. به کنج عافیت‌طلبی ربط دارد. با کدامشان مبارزه کردید؟

بارها و بارها کارشناسان دلسوز و اصحاب رسانه این حوزه تاکید کرده‌اند که این وزارتخانه از بدنه کارشناسی تهی شده و نیازمند منابع انسانی جدید است.

این وزارتخانه نیاز به رایزنی و هم‌اندیشی و هم‌افزایی با همه ارگان‌ها، نهادها و سازمان‌ها و قوه‌ها فارغ از هر نوع نگاه سیاسی دارد.نیاز به جلسات هم‌اندیشی با کارشناسان دلسوز دارد نه منتفعین خان نعمت ، کسی شنید؟!

یک مساله هم در خصوص قوه قضاییه وجود دارد از دستگیری تا صدور حکم قطعا فاصله است و شاید نتوان موارد اتهامی را شفاف‌سازی کرد و برخی از اتهامات و شبهات در طول بررسی رفع شود. اما آیا پس از صدور حکم قطعی نباید یک گزارش عملکردی از سوی قوه قضاییه در خصوص میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام شود؟

نباید افراد فعال این حوزه بدانند چه افرادی و به چه دلیلی محکوم شدند که دو فردا روزی دوباره همین افراد پستی نگیرند و قصه پر غصه‌ای شکل نگیرد؟

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا