نقشه مجلس انقلابی برای سفره خالی مردم!

مخالفان طرح مجلس در سال ۱۴۰۰ برای حذف ارز ۴۲۰۰ از مصیبتی می‌گویند که سال بعد سفره و جیب مردم را خالی‌تر از قبل می‌کند!

به گزارش اشکان نیوز ، «ظاهری» کارشناس اقتصادی: حذف ارز ۴۲۰۰ مرغ را هم به کالای لوکس تبدیل می‌کند؛ مصوبه تلفیق نرخ ارز بازار آزاد را افزایش می‌دهد.

«ایروان مسعودی» قائم‌مقام پیشین مرکز پژوهش‌ها: حذف ارز ۴۲۰۰ فقط در دارو ۴۷ هزار میلیارد تومان جیب مردم را خالی می‌کند.

مجلس خواب بدی برای سال ۱۴۰۰ دیده‌است، کالاها را به بهانه تک‌نرخی کردن دلار می‌خواهند گران کنند!

سید احسان قاضی زاده هاشمی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره اظهارات اخیر همتی رئیس بانک مرکزی درباره مصوبه اخیر ارزی کمیسیون تلفیق، عنوان کرد: کمیسیون تلفیق بر اساس منابع درآمدی و در نظر گرفتن سقف اعتباری، موضوع ارز تک نرخی را تعریف کرد و این اقدام کاملا در جهت شفافیت بودجه است.

نماینده مردم فریمان و سرخس و بخش‌های احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام تلاش ما جلوگیری از رانت و فساد است، تصریح کرد: حتی در زمینه جلوگیری از خام فروشی کمیسیون مصوبه‌ای داشت که رقم مالیاتی برای صادرات مواد خام و نیمه خام افزایش پیدا کند و از این طریق تولید داخلی رونق بگیرد و پرهیز از خام فروشی شود.

مجلس تلفن همراه را نیز گران کرد

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰: حقوق ورودی گمرکی (تعرفه)گوشی‌ها و تبلت‌های بالای ۶۰۰ دلار از ۶ درصد به ۱۲ درصد افزایش یافت.

با این اقدام باید منتظر گران‌تر شدن گوشی‌های تلفن همراه باشیم.

این طیف مدعی انقلابی‌گری با وعده بهبود معیشت مردم آمدن و امروز با طرح‌های خود به دنبال نابودی معیشت مردم هستند.

مجلس جرایم رانندگی را افزایش داد

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰: با رای موافق اعضای کمیسیون، تعرفه جرایم رانندگی از ۲ درصد مندرج در لایحه بودجه به ۵ درصد افزایش یافت.

دندان تیز کردن مجلس انقلابی برای سفره مردم در ۱۴۰۰

حمیدرضا حاجی بابایی: تعدادی از دوستانی که در کمیسیون تلفیق بودجه موضوع حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی را پیشنهاد دادند معتقدند یک بسته‌ای دارند که این بسته جلوی هرگونه تورمی را خواهد گرفت اما در این اینکه حذف ترجیحی (۴۲۰۰ تومانی) تورم‌زاست هیچ شکی وجود ندارد.

مردم ایران هم اکنون هیچ شرایطی برای پذیرش تورم بالاتر یا فشار معیشتی و اقتصادی ندارند. ۷ میلیون نفر در کشور از جمعیت شاغلان در هیچ سیستم بیمه‌ای قرار ندارند. یعنی نه حقوق بگیر دولت و عضو صندوق بازنشستگی دولتی‌اند و نه مثل ۱۴ میلیون نفر شاغل دیگر بیمه تامین اجتماعی دارند.

عوارض خروج از کشور در سال آینده به هر مسافر ۴٠٠ هزار تومان افزایش یافت.

ضربه‌ای دیگر از مجلس انقلابی به مردم برای انحصار بیشتر خودروسازان

کمیسیون تلفیق:واردات خودرو به مناطق آزاد در سال آینده ممنوع است!

چرا فشار بی‌کفایتی مسئولان در نظارت باید به مردم وارد شود؟!

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس که هر روز نقشه جدیدی برای معیشت مردم می‌کشد در ادعایی گفته:یکی از واردکنندگان با استفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی، از کل ملت ایران که در سال ۹۹ یارانه گرفتند، بیشتر منفعت کسب کرده است.مصرف کالاهایی که ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کرده‌اند ۵۰٪ افزایش یافته است. این میزان افزایش، صرف قاچاق معکوس به کشورهای دیگر شده است.

حتی اگر مبنا را بر صداقت این فرد بگذاریم چرا باید انتقام بی‌کفایتی دستگاه‌های نظارتی را از مردم گرفت؟!

دستگاه‌های نظارتی عرضه کنترل بازار را نداشتند و نمی‌توانستند نظارت کنند که چه کسی ارز دولتی گرفته و آزاد فروخته و یقه او را بگیرند حال چرا باید انتقام این جولان از مردم بی‌پناه گرفته شود؟!

مرغی که با ارز دولتی پرورش داشت به ۳۰هزار تومان رسید حالا با بهانه‌های بی‌منطق و فرار رو به جلو مجلس به اصطلاح انقلابی سعی دارد ارز کالای اساسی را به ۱۷۵۰۰ برساند چه بر سر معیشت مردم می‌آید؟!

هر کس هم بگوید تاثیری ندارد کذاب است زیرا در بحث بنزین نیز از این ادعاها فراوان بود که گرانی بنزین نباید بر کالا‌ها تاثیر بگذارد و نهادهای نظارتی کنترل کنند و … ولی دیدیم که چه شد!

شاید مردم حیا و ترس دارند یا شاید حوصله و امید ندارند که شاهد هر اقدامی هستند و تحمل می‌کنند ولی دست‌کم برخی مسئولان شرف و انسانیت داشته باشند و بیشتر از این زندگی را بر مردم عادی جهنم نکنند.

سرمایه‌دار که اگر کالایی را فلان تومان بخرد فلان بعلاوه ۲ می‌فروشد، این مردم عادی هستند که هر روز فقیرتر می‌شوند.

دولت و مجلس اگر پول ندارند و سعی دارند جیب خود را پر کند از ریخت و پاش‌های دستگاه‌ها، نهادها و موسسات بی‌فایده کم کنند نه اینکه با مالیات، عوارض و این گونه تصمیمات از مردم انتقام بگیرند.

بلایی که دولت و مجلس سعی دارند در سال ۱۴۰۰ بر سر مردم بیاورند

مجلس انقلابی: تعرفه واگذاری و تعویض پلاک خودرو برای خودروهای تا ۲۰۰ میلیون تومان، ۲۰۰ هزار تومان و برای خودروهای بالای ۲۰۰ میلیون تومان ۳۰۰ هزار تومان تعیین شد.

بوقچی‌ها و عادی‌سازی نقشه مجلس انقلابی برای مردم در ۱۴۰۰

مجلس انقلابی در سال ۱۴۰۰ برای آنکه بتواند از مردم پول گرفته و به اهداف خود برسد، سعی دارد کالاهای اساسی را با ارز ۱۷۵۰۰تومان وارد کند و این رویداد و تصمیمات دیگر که در راستای پرکردن جیب تعریف می‌شود می‌تواند مردم را در معیشت گرفتارتر کند.

در این مسیر بوقچی‌ها و میرزابنویس‌های وابسته به این جماعت نیز می‌کوشند تا این موضوع را مانند گران‌کردن بنزین عادی‌سازی کنند و مدعی شوند در راستای بهبود معیشت است.

در همین راستا تسنیم ادعاهای رئیس مجلس را بازنشر کرده و به نقل از تسنیم نوشته:در سال ۹۹ بیش از ۹ میلیارد دلار برای ارز ۴۲۰۰ تومانی هزینه شد تا کالاهای اساسی ارزان به مردم برسد، این پول هزینه شد، حالا مردم قضاوت کنند که آیا در کالاهای اساسی ارزانی دیدند؟ یا روز به روز شاهد گرانی‌های لجام گسیخته بودند؟اگر کسی دغدغه معیشت مردم را دارد همین آسیب را رفع کند که هم پول مردم خرج شده و هم کالای گران به آن‌ها رسیده است.

این ادعاهای بی‌اساس در زمان هدفمندی‌ یارانه‌ها و گران کردن بنزین نیز بیان شد ولی آیا زندگی مردم درست شد؟! امروز وضعیت چگونه است؟ وضعیتی که برگرفته از همین تصمیمات است! قورباغه‌هایی که رنگ شد و جای قناری به مردم قالب کردند.

روایت طرح‌ها و لوایحی که به عنوان کمک به معیشت مردم رونمایی می‌شود

قیمت بی‌اساس فولاد تنظیم می‌شود؟

غلامرضا شریعتی اندراتی، عضو کمیسیون عمران مجلس در رابطه با افزایش قیمت مصالح ساختمانی، گفت: فولاد و سیمان از جمله محصولات پرکاربرد در ساختمان بوده که افزایش قیمت آن‌ها به صورت مستقیم بر بهای تمام شده مسکن، تاثیرگذار است؛ در این خصوص جلسه‌ای با حضور وزیر صمت در کمیسیون عمران مجلس برگزار کردیم و پس از بررسی علل و عوامل افزایش قیمت این محصولات مقرر شد با برنامه‌ریزی و اجرای سازوکاری، قیمت فولاد را به زیر ۱۰ هزار تومان و قیمت هر پاکت سیمان را به ۱۹.۵۰۰ هزار تومان برسانیم.

نقشه قرارگاه‌خاتم برای دارایی‌های دولت

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با بیان اینکه برای سال ۱۴۰۰ پیشنهاد داده‌ایم که دولت به جای مطالبات قرارگاه، دارایی‌هایش را به قرارگاه واگذار کند، گفت: قرار بر این شد که با توجه به اینکه چه واگذاری‌هایی در سال آینده انجام می شود، قرارگاه لیستی را تهیه کند که بر اساس نیازهای خود فهرستی را تهیه کردیم که به کدام اموال دولت نیاز داریم.

مجلس انقلابی می‌خواهد سال ۱۴۰۰ را برای مردم سخت‌تر کند

احمد راستینه، عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰: باید محاسبه قیمت نفت و حقوقات ورودی گمرکی شفاف و روشن شود تا منابع درآمدی قابل رهگیری و ارزیابی صحیح باشند، همچنین باید در تنظیم سبدهای حمایتی متشکل از کالاهای اساسی و دارو که مورد حمایت اصلی ارز ترجیحی در سال‌های گذشته بوده دهک‌های پایین را مورد توجه قرار دهیم. اکنون ارز ۴۲۰۰تومانی در اختیار واردکننده قرار می‌گیرد اما به دلیل اشکالات متعدد در شبکه توزیع و نظارت کالاها با قیمت ارز ۴۲۰۰تومانی به دست مردم نمی‌رسد.

همین شعارها در هدفمندی‌یارانه‌ها و سهمیه‌بندی بنزین نیز داده شد اما امروز وضعیت مردم چگونه است؟! اقشار آسیب‌پذیر نجات پیدا کردند یا اقشار متوسط نیز به زیر خط فقر سقوط کردند؟! موضوع مردم نیستند، موضوع جیب خالی است که باید با این حربه‌ها پر شود.

انتقام مجلس انقلابی از مردم

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی درباره اصلاح لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی و انتقادات به این اصلاحات، گفت:

دو اتفاق در کمیسیون تلفیق در حال رخ دادن است که بسیار تعجب انگیز است.

نخست آن که تمامی نقدهای که به دولت از سوی نمایندگان در خصوص بودجه سال ۱۴۰۰ می‌شد خودشان با شدت و حدت بیشتری در حال انجام دادنش هستند که این اقدامات فشار بسیار زیادی را به دوش مردم اضافه می‌کند.

نکته بعدی اینکه امسال در کمیسیون تلفیق سفره مردم در حال کوچکتر شدن است که شاهد این ادعا حذف ارز نیمایی و دولتی و افزایش مالیات‌ها و عوارض‌های کمرگی است که بار این فشار را مردم باید تحمل کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا