مسئولان درباره دلیل حذف مولانا از کتب درسی توضیح دهند!

مولانا جلال‌الدین‌بلخی از شاعران اهل سنت که سال‌هاست در این کشور اشعارش روح را جلا می‌داد ناگهان از کتب درسی توسط مسئولان وزارت ارشاد حسن‌روحانی حذف می‌شود!

به گزارش اشکان نیوز ، دلیل این رویداد حاشیه‌ساز باید برای مردم روشن شود که چه کسانی در این مملکت با چه نیتی دختران را حذف می‌کنند، کوروش کبیر را حذف می‌کنند، مولانا اهل سنت را حذف می‌کنند!

این روند خزنده بی‌شک نیتی دارد و اتفاقی نیست! افرادی که دلسوز این مرز و بوم هستند وارد میدان شوند.

کامبیز نوروزی حقوقدان یادداشت کوتاهی با عنوان سانسور کتاب‌های درسی نقض حقوق شهروندی است اینگونه نوشت: یک موقعی یک چیزی توسط آقای روحانی منتشر شد. چیزی پرگو و بی محتوا به نام منشور حقوق شهروندی که از همان اولش هم در طبقه های بایگانی راکد جا گرفت. اگرچه برایش سر و صدا کردند ولی همان موقعش هم چیزی نبود.

حالا یک نگاهی به آن بیاندازید.بعد یک سراغی از وزارت آموزش و پرورش بگیرید ببینید چه بلایی دارند بر سر حقوق نویسندگان و فرهنگ این کشور و دانش اموزان می آورند.

تصویر محجوب دختربچگان را در نقاشی کودکانه ای سانسور می کنند. بعد در نوشتۀ مرحوم نادر ابراهیمی دست می برند . بعدش داستان هوشنگ مرادی کرمانی را تغییر می دهند .

حالا نوبت به یکی از بزرگترین شخصیتهای شعر و ادب و هنگ ایران و زبان فارسی ، حضرت مولانا جلال الدین بلخی رومی رسیده است که شعرش را می آورند ولی نامش را سانسور و حذف می کند(کتاب فارسی پایۀ نهم).

وقتی گفته شد که چیز بی هویتی به نام منشور حقوق شهروندی بیهوده است و جلوی دستگاه های اجرایی را بگیرید که ناقضان بزرگ حقوق شهروندی اند، یعنی همین. مهم است؟ نه .

بگذارید کارشان را بکنند و حقوق همه را نقض کنند خصوصاً در جایی مثل آموزش و پرورش که متکفل تعلیم و تربیت کودکان این سرزمین است. تربیت؟ حق؟ حقوق ملت؟

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا