افشای بی‌سابقه دارایی‌های عبدالله رنجبر پسرعمه لاریجانی در ترکیه و دبی

بازرسی بیت رهبری، گویا هیچ نهاد نظارتی بجز شما نمی‌تواند به پرونده پسرعمه لاریجانی ورود کند.

عبدالله رنجبر بدهکار بزرگ بانکی ایران که نه تنها در بانک سرمایه بلکه در بانک‌های دیگر هم بدهکار بزرگ است بطور قانونی از ایران فرار کرده و آنچه در پی می‌آید تنها یک حساب بانکی او در بانک زراعت ترکیه و سند ۳ ملک تجاری وی در بهترین منطقه تجاری دبی است.

چطور عبدالله رنجبر بدهکار بزرگ بانک سرمایه، کلاهبرداری که سر تعاونی ناجا هم کلاه گذاشته در هیچ یک از پرونده‌هایش حتی یک‌بار هم احضار نمی‌شود و به راحتی از ایران خارج می‌شود؟

این اسناد برای اولین بار منتشر می‌شود. آقای صادق آملی لاریجانی بعنوان رئیس سابق دستگاه قضایی، چه کسی مسئولیت چنین رسوایی را برعهده می‌گیرد؟

۱- لیست موجودی حساب بانکی عبدالله رنجبر در بانک زراعت ترکیه؛ تصویر ۱ گردش مالی چند میلیون لیر حساب رنجبر در ترکیه است.

جزئیات اسناد سه ملک تجاری در برج المناره دوبی منطقه Business Bay که هر سه ملک در سال ۲۰۱۴ خریداری شده است: (تصاویر۲-۳-۴)

۲-ملک اداری اول، ۲۱۰ متر در طبقه ۲۹ برج المناره دبی به مبلغ ١،۵٨۴،١٠۴ درهم (یک میلیون و ۵۸۴ هزار درهم) به نام عبدالله رنجبر؛ تاریخ تنظیم سند ۶ مارس ٢٠١۴

۳- ملک اداری دوم در همان برج المناره دبی در همان طبقه ۲۹ با متراژ ۱۲۳ متر مربع به قیمت ٩٣٣،٣٣٨ درهم به نام عبدالله رنجبر، تاریخ تنظیم سند همان روز ۶ مارس ٢٠١۴

۴- ملک اداری سوم به متراژ ۷۶ متر در همان برج المناره دبی در طبقه ١۴ به قیمت ١،١٠٠،٠٠٠ درهم (یک میلیون و ۱۰۰ هزار درهم) به نام عبدالله رنجبر، تنظیم سند در تاریخ ١٠ سپتامبر ٢٠١۴

این سری اول اسنادی است که از دارایی‌های عبدالله رنجبر منتشر می‌شود.

چطور عبدالله رنجبر بعنوان بدهکار بزرگ بانک سرمایه حتی یک‌بار هم توسط بازپرس پرونده بانک سرمایه احضار نمی‌شود؟! چطور او به راحتی از ایران خارج می‌شود و چطور تا امروز درخواست برگشت او به اینترپل داده نشده؟!

این اسناد املاک یک فرد فاسد عادی نیست. اسناد تنها ۴ سری از اموال پسر عمه لاریجانی است.

آیت الله آملی لاریجانی، اگر شما رئیس قوه قضائیه نبودید و عبدالله رنجبر حتی یک‌بار هم به دادسرا احضار شده بود، شاید هیچ شائبه‌ای نبود اما هم شما رئیس قوه قضائیه بودید و هم رنجبر نه تنها بعنوان بدهکار بانک سرمایه احضار نشد، بلکه در پرونده بزرگ کلاهبرداری تعاونی ناجا هم بازپرس مدعی می‌شود نتوانسته حتی برای یک‌بار او را احضار کند!

مساله وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم وکیل رنجبر فردی به نام مقیسه است. مقیسه که نسبت خانوادگی خاصی دارد! از روی تصادف مشاور حقوقی بانک سرمایه هم هست.

چطور رنجبر حتی احضار نمی شود و قانونی از ایران خارج می شود! اما در قوه قضائیه آقای صادق لاریجانی تمام پرونده بانک سرمایه با نمایش عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد، تنها منتهی به بازداشت فردی مانند محمد امامی می‌شود که اتهامش گران نمایی ۵۰ میلیاردی بوده نه بدهکاری ۸ هزار میلیاردی!

همین آقای مقیسه وکیل به بانک سرمایه مشورت می‌دهد مبادا با امامی بر سر تسویه حساب بدهی‌ها صلح کنید! گویا بانک سرمایه برای نجات خاندان شاهرودی و لاریجانی نیاز به یک قربانی داشته است.

این سوال جدی است. چرا تا به امروز درخواست بازداشت رنجبر را به اینترپل نداده‌اند؟

عکس‌ها را ورق بزنید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا