هنوز داغ تخریب خانه تیمو تازه است/خانه‌ تاریخی دیگری در کرمان تخریب شد

داغ تخریب خانه تیمو هنوز تازه است که خانه ارزشمند دیگری در کرمان تخریب شد. مسئولان میراث‌فرهنگی این شهر اما همچنان اقدامی برای ثبت ملی خانه‌های تاریخی انجام نمی‌دهند و همتی برای نجات آخرین یادمان‌های هویتی این شهر دیده نمی‌شود. این در حالی است که در سال‌های گذشته بخش‌های بسیاری از بافت تاریخی قربانی توسعه و نوسازی شده و هویت کرمان دست‌مایه سوء استفاده مدیران شهری.

به گزارش اشکان نیوز ، امید ابراهیمی، فعال میراث‌فرهنگی کرمان می‌گوید: «خانه تاریخی دیگری در کرمان در فاصله ۱۰۰ متری مسجد ملک در خیابان امام که قدیمی‌ترین مسجد کرمان با قدمتی سلجوقی است، برای همیشه از بین رفت با این حال هیچ کدام از مدیران میراث‌فرهنگی اقدامی برای جلوگیری این تخریب انجام ندادند.»

او تاکید می‌کند: «برای ثبت ملی خانه‌های تاریخی به هر دری می‌زنیم، نتیجه نمی‌گیریم. بارها و بارها از مسئولان خواسته‌ایم که تا این خانه‌ها ویران نشده است، کاری برای آن‌ها انجام دهیم اما گوش شنوایی وجود ندارد.»

این خانه تاریخی که به تازگی از سوی مالک تخریب شده، ثبت ملی نبوده است. این در حالی است که گفته می‌شود، تنها سه خانه ارزشمند در این محدوده وجود دارد اما نه تنها مسئولان میراث‌فرهنگی برای نجات این خانه قدمی برنداشتند بلکه با توجه به این‌که این خانه در حریم مسجد ملک کرمان بوده، شهرداری هم برای دادن مجوز تخریب از اداره‌کل میراث فرهنگی کرمان نگرفته است. به نظر می‌رسد که این روزها آثار تاریخی قربانی نبود هماهنگی و بی‌توجهی مسئولان و نهادهایی است که وظیفه حفاظت از هویت شهرها را به عهده دارند و ما هر روز شاهد تخریب قسمتی از تاریخ و اصالت شهرهای کهن هستیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا