دادگاه مستندات رسایی درباره آنتن فروشی سیما و حضور یک مهمان مساله دار را تایید کرد: شکایت رئیس صداوسیما از رسایی رد شد

این روزها واحد حقوقی صدا و سیما با اشاره رییس آن فعال شده است اما نه برای شکایت از کسانی که جهت‌گیری‌ها و برنامه‌های سازنده این رسانه ملی را تخریب می‌کنند و زیر سئوال می‌برند بلکه فعال شده تا از نیروهایی که دلسوزانه باگ‌های صدا و سیما را پیدا می‌کنند و در راستای اصلاح آن، تذکر می‌دهند، شکایت کند.

به گزارش اشکان نیوز ، علی عسگری تاکنون از برخی فعالان جبهه انقلاب شکایت کرده است، آخرین شکایت هم از حمید رسایی، نماینده سابق تهران و مدیر مسئول هفته‌نامه ۹ دی بود که مدتی قبل در دادگاه ویژه روحانیت ثبت شد.

موضوغ شکایت به کلیپ کوتاهی برمی‌گردد با عنوان «نخبه سیما روی آنتن زنده» که حمید رسایی آن را تهیه و در صفحات مجازی‌اش منتشر کرده بود؛ کلیپی که بازتاب گسترده‌ای بهمراه داشت. رسایی در این کلیپ از سیاست آنتن‌فروشی در صدا و سیما و عدم نظارت بر برخی برنامه‌ها بویژه برنامه‌های پول‌ساز کنکوری آن هم روی آنتن زنده انتقاد کرده بود و برای نمونه، به سوابق یکی از میهمانان این برنامه‌ها پرداخته بود.

سیمای جمهوری اسلامی در حالی این فرد متصل به این موسسات کنکوری را به عنوان نخبه، حدود ۱۵۰ دقیقه روی آنتن زنده شبکه‌های مختلف برده و تبلیغ کرده بود که در کارنامه او، نه تنها هیچ نشانه‌ای از نخبگی وجود نداشت که صفحات رسمی مجازی او پر بود از انحرافات اخلاقی و رفتاری!

اعتراض رسایی به این بود که چرا نیروهای صریح‌اللهجه جبهه انقلاب، ممنوع التصویرند و برنامه‌های روشنگری مثل ثریا و جهان‌آرا تعطیل و حق پخش زنده ندارند اما موسسات پول‌ساز کنکوری، ساعت‌ها و بدون نظارت، آنتن زنده را در اختیار دارند و چنین لفرادی را به عنوان نخبه به خورد مردم می‌دهند؟!

علی عسگری اما از این انتقاد مستند و سازنده نه تنها در راستای اصلاح روند غلط حاکم بر سیما استقبال نکرد که واحد حقوقی رسانه ملی را برای شکایت از مدیر مسئول ۹دی فعال کرد. شکایت از رسایی، با عنوان نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، افترا و توهین به مقامات نهادها و ارگان‌ها و انتشار فیلم و عکس مستهجن در فضای مجازی تنظیم شده بود!

از ادعاهای مسخره صدا و سیما در این شکایت، علاوه بر ادعای ترویج فساد و فحشا توسط رسایی، تبلیغ و ترویج و افزایش فالورهای این فرد فاسد (یا همان میهمان نخبه سیما) بود.

مسئولان سیما که در شبکه‌های یک، سه، چهار و آموزش حدود ۱۵۰ دقیقه این فرد فاسد را روی آنتن زنده، تبلیغ و معرفی کرده بودند، در شکایت خود، وقیحانه مدعی بودند که رسایی با ساخت این کلیپ و انتشار آن، باعث معرفی این فرد به جامعه شده است!

در شکوائیه صدا و سیما تصریح شده بود که رسایی باید، ضمن اعاده حیًیت از رسانه ملی و جبران خسارت‌های مادی و معنوی، کلیه کلیپ‌ها و مطالب منتشر شده در این باره را از صفحات مجازی خود حذف کند!

این شکایت در مرحله بازپرسی و پس از ملاحظه مستندات رسایی و کذب بودن ادعاهای صدا و سیما و صحت‌سنجی مطالب منتشره، رد شد.

بر اساس مستندات رسایی مشخص شد، این فرد در همان ایام که در برنامه آنتن زنده سیما حضور داشته، دارای انحرافات اخلاقی بوده و این انحرافات را در صفحات رسمی خود منتشر می‌کرده است. همچنین مشخص شد که هیچ تصویر مستهجنی توسط رسایی منتشر نشده و تعداد فالورهای این فرد نه تنها افزایش نیافته که پس از انتشار کلیپ، از آن کاسته شده است. بنابر این ادعای نشر اکاذیب، توهین و افترا رد شد.

پاسخ رسایی به جوابیه سیما درباره کلیپ آنتن فروشی

بعد از انتشار گزارش آنتن فروشی در این کانال که حکایت از عمق فاجعه در برخی برنامه‌های زنده صدا و سیما داشت: روابط عمومی صدا و سیما جوابیه‌ای صادر کرد:
محورهای مهم در جوابیه سیما، عبارت بودند از :
۱- این فرد بیش از سه سال قبل در برنامه سیما شرکت کرده؛
۲- آن زمان مسأله‌‌ای نداشته و به عنوان یک فرد تحصیلکرده و “موفق” در برنامه‌های سیما حاضر شده؛
۳- بعد از مدتی مسأله‌‌دار شده و به خارج از کشور مهاجرت می‌کند و آنجا منحرف می‌شود و برنامه‌های مستهجن تهیه و در اینستاگرام خود منتشر می‌کند.
۴- ضد انقلاب و دشمنان اسلام و نظام و منافقین، این کلیپ مستهجن و شیطنت‌آمیز را که به صورت “حرفه ای” تهیه شده در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی بارگذاری کرده و از سوی جریانات مشکوک در داخل نیز به بازنشر آن کمک می‌شود.

ضمن تقدیر و تشکر از پاسخگویی روابط عمومی سیما اما ‌درباره این جوابیه و ادعاهای مطرح شده در ان، چند نکته قابل تأمل است:

اول / ‌‌انتقاد اصلی مطرح شده در این کلیپ، موضوع آنتن‌فروشی سیما بوده است. اشکال این بود که چرا برنامه‌هایی که رویکرد انقلابی دارند مثل ثریا و جهان‌آرا و… حق پخش زنده ندارند اما به مؤسسات کنکوری که در حال چپاول مردم هستند، اینگونه آنتن داده می‌شود. اساسا جوابیه سیما به این موضوع نپرداخته.

دوم / مسأله ما حضور یک شخص خاص روی آنتن نبوده و نیست (که البته در جای خود مهم است) بلکه انتقاد از روال حاکم بر سیما بویژه در دوره اقای علی عسگری (رییس فعلی سازمان) است. آیا وضعیت برخی مجریان و میهمانان سیما که در برنامه‌های دیگر الگو معرفی می‌شوند، با فرهنگ دینی، انقلابی و ملی ما سازگاری دارد؟!

سوم / گفته شده که میهمان مثلا نخبه اما در واقع منحرف سیما سه سال قبل روی آنتن بوده در حالی که اولا در کلیپ ما تأکیدی بر زمان حضور وی نشده و ثانیا این فرد در آن تاریخ، روی آنتن دو شبکه (یک و چهار) حاضر شده اما در شبکه آموزش چطور؟ چرا آرشیو برنامه مسیر برتر شبکه آموزش در سایت رسمی این برنامه در تاریخ‌های ۳ ، ۱۰ ، ۱۴ ، ۱۵ اردیبهشت ۹۸ و ۲۵ اسفند و بهمن ۹۷ حذف شده است؟ علاوه بر این موسسه کنکوری دعوت کننده این فرد مبتذل، در همین ایام و همچنان در حال تبلیغ روی آنتن سیماست!

چهارم / مهمترین استدلال روابط عمومی سیما این است که وی در زمان دعوت به سیما فرد موفق و بدون مسأله‌‌ای بوده! اما اطلاعات و تصاویر علنی و موجود در صفحه اینستاگرام میهمان منحرف سیما نشان می‌دهد که فرد مذکور، خیلی قبل از دعوت به سیما دارای انحرافات اخلاقی، ابتذال و زن‌پوشی بوده است که اگر نظارتی بود، قاعدتا این اطلاعات مکشوف دیده می‌شد و این شخص نباید در روزهای مختلف و شبکه‌های متعدد روی انتن زنده می‌رفت.

پنجم / بر خلاف ادعای روابط عمومی سیما مبنی بر موفق بودن این میهمان منحرف، اساسا این فرد موفقیتی در کارنامه ندارد. هیچ نشانه ‌ای از موفقیت در صفحات مجازی وی دیده نمی‌شود الا ابتذال! در طول حضور روی آنتن زنده سیما هم که دائما به عنوان نخبه موفق معرفی می‌شود، هیچ مصداقی برای آن ذکر نمی‌شود الا شرکت در دوره‌های این موسسه کنکوری و تحصیل در دانشگاه کانادا و آمریکا که البته آن هم با پرداخت مبالغ گزاف بوده است.

ششم / برخلاف ادعای سیما که وی پس از حضور در سیما به خارج از کشور می‌رود، این شخص چند سال قبل از حضور در سیمای جمهوری اسلامی در خارج از کشور حضور داشته و زندگی می‌کرده است. این موضوع کاملا در تصاویر صفحه اجتماعی‌اش مشهود است.

هفتم / روابط عمومی سیما در ادعایی مضحک مدعی شده که کلیپ افشاگرانه ما، به صورت حرفه‌ای در خارج از کشور تهیه شده! این ادعا از جانب کسانی که در مواردی با بودجه هنگفت، برنامه‌های نازل تولید می‌کنند، عجیب نیست. به اطلاع کارشناسان روابط عمومی سیما می‌رسانیم که صفر تا صد این کلیپ، به صورت شخصی و با یک دستگاه تبلت و نرم‌افزار موبایلی inshot تهیه شده.

هشتم / ادعا شده که انتشار کلیپ در ایام عزاداری با هدف تخریب و تضعیف سیما بوده! در حالی که این کلیپ در روزهای ابتدایی محرم که ماه امر به معروف و نهی از منکر است، منتشر شد و انتشار آن در هر زمان دیگری، طبعا با مناسبتی همراه می‌شد. هدف از انتشارش هم نه تخریب سیما که دفاع از برنامه‌ها و برنامه‌سازان متعهد سیما و پالایش این نهاد فرهنگی از آفت آنتن‌فروشی و افرادی است که در سایه این کار به آلاف و الوف می‌رسند.

متأسفانه گزارشات متعدد دیگر به دست ما می رسد که حکایت از وضع نامطلوب حاکم بر این دانشگاه عمومی (تعبیر امام خمینی ره درباره صدا و سیما) دارد و ما وظیفه خود می‌دانیم در خصوص تذکر این موارد با هدف اصلاح آن کوتاهی نکنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا