جهشی برای ارتباطات همراه در بشاگرد و احمدی/ حفر روزانه ۶ کیلومتر فیبرنوری

مدیر مخابرات منطقه هرمزگان گفت: با تأمین بخش قابل توجهی از فیبرنوری وعده داده شده از سوی وزیر ارتباطات، کار حفر و دفن فیبر نوری در مسیر احمدی و بشاگرد در جریان است.

به گزارش اشکان نیوز امیر یگانه در تشریح وضعیت ارتباطات تلفن همراه در دو منطقه بشاگرد و احمدی اظهار کرد: برای ارتقای وضعیت ارتباطات تلفن همراه در دو منطقه بشاگرد در شرق هرمزگان و احمدی در شمال استان هرمزگان، مجموعا طرحی به طول ۲۹۰ کیلومتر تهیه و با دستور وزیر ارتباطات و پیگیری استاندار هرمزگان، بخش قابل توجهی از فیبر مورد نیاز آن از هفته گذشته تأمین شد.

وی افزود: کار اجرای ۲۹۰ کیلومتر فیبر در دو مسیر احمدی و بشاگرد آغاز شده و روزانه بیش از ۶ کیلومتر حفاری و دفن فیبر در این دو منطقه در حال اجراست.

به گفته مدیر مخابرات منطقه هرمزگان، با بهره‌برداری از این پروژه مهم و راهبردی تا پایان بهمن‌ماه، بیش از ۱۲۰ سایت تلفن همراه در طول مسیر اجرای این فیبر زیرزمینی به نسل‌های سوم و چهارم ارتقا می‌یابد و دیگر محرومیتی در این دو منطقه به لحاظ ارتباطات تلفن همراه و شبکه‌های تحت پوشش آن نخواهیم داشت.

یگانه عنوان کرد: پهنای باند مورد نیاز این دو منطقه نیز به طور کامل با اجرای این فیبر نوری تأمین می‌شود و موجی از خوشحالی مردم این منطقه با مشاهده عملیات اجرایی حفاری فیبر نوری را شاهدیم که بدون شک سبب افزایش توان اجرایی تیم‌های فنی برای اجرای سریع‌تر پروژه خواهد شد.

وی گفت: توان توان خودمان را به کار گرفته‌ایم تا بتوانیم مشکلات ارتباطی مردم بشاگرد و احمدی را که به لحاظ بهره‌مندی از زیرساخت‌های ارتباطی دچار محرومیتی طولانی بودند را به حداقل برسانیم و اختصاص فیبر نوری از سوی وزیر ارتباطات برای این دو پروژه اهمیت فراوانی داشت که بحمدالله کار با جدیت در جریان است.

۱۰۶ میلیارد تومان اعتبار اجرای این دو پروژه

مدیر مخابرات منطقه هرمزگان، ارزش اجرای این دو پروژه را ۱۰۶ میلیارد تومان عنوان کرد و برای اجرای سریع‌تر پروژه در هر مسیر، کار دفن فیبرنوری را در چند نقطه در حال انجام داریم تا پروژه سریع‌تر آماده شود. همچنین با تدبیر استاندار هرمزگان، جلسات هفتگی کنترل این پروژه مهم با حضور مدیران حوزه ارتباطات و به ریاست خانم شیبانی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری هرمزگان برگزار می‌شود که در هماهنگی میان دستگاه‌های مسؤول اهمیت و نقش فراوانی دارد.

بر اساس گزارش فارس، در چند هفته اخیر با ایجاد پهنای باند سایت‌های تلفن همراه اول بیورچ بشاگرد، گوین بندر خمیر، کناردان گاوبندی، حمیران گاوبندی، عمانی گاوبندی، برکه دوکا گاوبندی، چهواز گاوبندی، mc کوهستک، پشته گیش رودان، سرباران میناب، پوم پیشانلکی میناب، درپهن میناب، بندرمعلم بندرلنگه، حمیران بندرلنگه، برکه سفلین بندرلنگه، نخل یوسف بندرلنگه، مغویه بندرلنگه، نخل میر بندرلنگه، سرریگ اول بندرعباس و سایت دوم جلابی بندرعباس توسط شرکت مخابرات استان، امکان بهره‌مندی از ارتباطات ۳G برای مردم این مناطق فراهم شد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا