این روند نامبارک از جانب معاونت حملونقل شهرداری تهران کلید خورد که با پاسخ منفی و ابتدایی محسنهاشمی، رییس شورایشهر پایتخت روبهرو شد ولی در ادامه هاشمی نیز به نوعی موضع خود را عوض کرد و با لحنی متفاوت از موضعگیری اولیه سخن گفت.
حال دوباره زهرا صدراعظم نوری، یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران نیز در اظهاراتی با تکرار اداعاهای همطیفانش گفت: هزینه واقعی استفاده از بلیت مترو ۱۵ هزار تومان است که طبق قانون به سه قسمت تقسیم میشود.دولت سهم خود را نمیدهد، مسافر هم تنها بخشی از آن را میدهد اما شهرداری علاوه بر سهم خود، سهم مابقی را هم میدهد.اخذ هزینه ۵ هزار تومانی بلیت مترو باید به تدریج انجام شود تا به مردم فشار نیاید.
اینکه شهرداری با این همه درآمد نمیتواند هزینههای خود را کنترل کند و دچار کسری بودجه میشود نکته مهمی است ولی مهمتر از آن این است که چرا وقتی شهرداری زورش به دولت نمیرسد مردم را هدف میگیرد؟!
بیشتر افرادی که از مترو استفاده میکنند از قشر ضعیف و متوسط جامعه هستند و این نقشه جدید شهرداری و عواملش بیشک سبب نارضایتی مردم میشود و باید منتظر ماند و دید که در زمان اوج گرفتاریهای معیشتی مردم، طیف شهرداریچی از این اقدامات و بیان اظهارات مسالهدار چه نیتی را دنبال میکند.
انتهای پیام