مرگ مشکوک دانشمند بزرگ هسته‌ای دکتر اردشیر حسین‌پور در سال ۸۵

دكتر اردشير حسين‌پور، دکتراي فيزيک حالت جامد، داراي دو ليسانس مهندسي الکترونيک با 240 واحد پاسي و ليسانس فيزيک همچنين داراي دو فوق ليسانس الکترونيک و فيزيک بود.

به گزارش اشکان نیوز ، ضمن این که از طراحان سوالات دکتری فیزیک در ایران بود، مدیریت پروژه ۱۲ طرح مهم دفاعی از تئوری تا اجرا را بر عهده داشت. از جمله عناوینی که ایشان مدیریت پروژه‌اش را بر عهده داشته که اصل طرح نیز توسط ایشان تهیه شده است می‌توان به طراحی موتور و پیشرانه های موشک شهاب سه و ساخت موفقیت‌آمیز رنگ ضدرادار که امواج (الکترو مغناطیس) فرستاده شده توسط رادار مرکزی را جذب می‌کند اشاره کرد.

حسین پور از اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر بود و ضمن تاسیس مرکز تحقیقات الکترو سرام امواج الکترو مغناطیسی در دانشگاه صنعتی مالک اشتر یکی از طراحان وسازندگان سانتریفیوژ در ایران بود.

حسین پور متاسفانه سال۸۵ در حالی که چهل سال بیشتر سن نداشت، در خوابگاه اساتید دانشگاه شیراز موسوم به خوابگاه (صدرا) با گازگرفتگی جان باخت که حالا بعد از ۱۴ سال مصطفی‌معین از ترور او سخن می‌گوید.

ادعاهای رییس وقت دانشگاه شیراز درباره جان باختن حسین‌پور

صادقی، رئیس دانشگاه شیراز اعلام کرده بود درگذشت دکتر حسین پور، که از وى به عنوان یکى از دانشمندان هسته‌اى کشورمان نام برده مى شود، بر اثر حادثه گازگرفتگى در منزل سازمانى بوده و هیچ فرد یا گروهى در مرگ این استاد دانشگاه دخالت نداشته است.

صادقى گفته بود متوفى به دلیل سرماخوردگى شدید! دچار لرز شده! و به همین دلیل اقدام به روشن کردن بخارى منزل خود که نصب آن تکمیل نشده بود، مى کند. به این امید که بعد از گرم شدن، آن را خاموش کند. اما به دلیل کسالت شدید به خواب رفته و پس از ۴ تا ۵ ساعت بر اثر استنشاق گاز منواکسید کربن، دچار خفگى شده و فوت مى کند.

وى همچنین با رد احتمال قتل این دانشمند هسته اى، تأکید کرده: ساختمان محل اقامت دکتر حسین پور نگهبان دارد و به هیچ وجه امکان ورود به منازل سازمانى بدون متوجه شدن نگهبان وجود ندارد.

در آن زمان رسانه‌های اسراییل گفته بودند دکتر حسین پور به وسیله عوامل موساد شهید شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا