ترور دانشمند هسته‌ای ایران توسط موساد

یکی از دانشمندان ارشد انرژی هسته‌ای ایران، ساعاتی قبل در دماوند ترور شد و به شهادت رسید.

به گزارش اشکان نیوز ، رجانیوز نوشت: ساعاتی قبل یکی از دانشمندان رده بالای حوزه هسته‌ای و موشکی کشور در منطقه آبسرد دماوند (استان تهران) ترور شد.

متأسفانه تلاش‌ها برای احیای این شخص به نتیجه نرسیده و این دانشمند به شهادت رسیده است.

برخی منابع می‌گویند نام این دانشمند ترور شده «شهید محسن فخری زاده» است. محسن فخری زاده از دانشمندان موثر و رده بالای حوزه تحقیقات علمی در کشور بوده است. او تنها دانشمندی بود که نتانیاهو در یک برنامه از او نام برده بود و رسانه‌های اسرائیلی اعلام کرده بودند که نقشه ترور وی در یک بار سال‌های گذشته شکست خورده بود.رسانه‌های اسرائیلی ادعا کرده بودند که نام این دانشمند از طریق لیست‌های سازمان ملل به دست موساد رسیده است.

فخری زاده کیست؟

نام محسن فخری‌زاده به عنوان یکی از پنج شخصیت ایرانی که در فهرست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان که از سوی نشریه آمریکایی فارین پالیسی منتشر شده است.

نام فخری‌زاده تحت عنوان «دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک (PHRC)» در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۰۷ میلادی، در فهرست تحریم شدگان ایران توسط شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفت.

محسن فخری‌زاده تنها دانشمند هسته‌ای ایرانی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نام او را مستقیما در شو تبلیغاتی سال گذشته خود به زبان آورد و مدعی شد روی برنامه تسلیحاتی اتمی کار می‌کرده است.


حمید رسایی در کانال تلگرامی اش نوشت: محسن فخری‌زاده، دانشمند برجسته موشکی و هسته ای کشورمان یک روز پس از تبادل جاسوس اسرائیلی و در سالگرد ترور شهید شهریاری ترور شد!

آقایان! #خانه_امن با ساختن سریال ایجاد نمی‌شود تا وقتی #کلید در اختیار افرادی ناامن است…

پیش از این نتانیاهو در سخنرانی سال ۲۰۱۸ خویش درباره پروژه آماد اقدام به انتشار نام و تصویر وی کرده بود. این دانشمند هسته‌ای موشکی پیش از یک بار مورد سوءقصد ناموفق رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود.

بیخود شلوغش نکنید، یک نفر ترور شده، همین!

امروز بعد از ظهر در منطقه آبسرد دماوند، آقای ‏محسن فخری‌زاده، دانشمند برجسته هسته‌ای و موشکی کشورمان ترور شد و به شهادت رسید! یعنی یک روز پس از تبادل جاسوس اسرائیلی و در سالگرد ترور شهید شهریاری که فرداست!

بلافاصله سخنگوی سازمان انرژی اتمی دولت روحانی با وقاحت تمام، منکر ارتباط این شهید با موضوع هسته‌ای شده و اظهار کرده که همه دانشمندان هسته‌ای ما در سلامت کامل هستند! پس از این، در زیرنویس‌های خبری صدا و سیما پسوند “دانشمند هسته‌ای” از کنار نام این شهید حذف می‌شود!

ناباورانه خطی در حال تلاش است تا این ترور را کوچک جلوه دهد و آن را بی‌ارتباط با مسأله‌ هسته‌ای کشور معرفی کند؟ در حالی که شهید فخری‌زاده استاد شهید شهریاری و همان چهره‌ای بود که نتانیاهو سال۲۰۱۸ با انتشار تصویرش، درباره اهمیت او در دانش هسته‌ای ایران سخنرانی کرد.

اما چرا ؟ روشن است چون همان خطی که برای آمدن جو بایدن و مذاکره مجدد با او له له می‌زد، این ترور را ضربه‌ای به پروژه مذاکراتی‌اش با آمریکا می‌داند باید گفت که #تف_بر_مذاکره_و_مذاکره_کننده_با_آمریکا وقتی تا این حد رذالت دیده می‌شود.

از نظر این جماعت اتفاقی نیفتاده، یک نفر ترور شده، #برجام_که_نقض_نشده!

از یاد نبریم که ‎#خانه_امن با ساختن سریال تلویزیونی ایجاد نمی‌شود تا وقتی ‎#کلید در اختیار افرادی ناامن است.


تصاویری از محل ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان

نام فخری‌زاده در کنار افرادی مانند نقدی، ذوالقدر، حجازی و سردار شهید سلیمانی در لیست رفع تحریم‌های تسلیحاتی ایران قرار گرفته بود

نامه پاراف شده و منتسب به فخری‌زاده که با استناد به آن رسانه‌های اروپایی مطالبی درباره او منتشر کردند

دیلی میل انگلیس برای نخستین بار (به ادعای خودشان) اسنادی را علیه برنامه هسته‌ای ایران منتشر کرده و با نام آوردن از محسن فخری زاده مهابادی به عنوان پدر برنامه هسته‌ای ایران مدعی شده ایران به دنبال ساخت بمب اتم است. در روز‌های گذشته کشور‌های اروپایی عضو برجام رسما قاعده مکانیسم ماشه را در برابر ایران فعال کرده‌اند. این وضعیت نشان می‌دهد اروپایی‌ها شیب خروج از برجام را تند‌تر کرده‌اند.

دیلی میل اسنادی منتشر کرده و مدعی شده ایران قبل از سال ۲۰۰۲ رسما درحال ساخت بمب اتم بوده است. این رسانه بر اساس برخی اسناد دستنویس به زبان فارسی مدعی شده در این اسناد دانشمندان هسته‌ای پیشنهادهایی را بر مبنای چراغ سبزی که مقام‌های ارشد هسته‌ای تهران به آن‌ها داده بودند درباره کلاهک‌های هسته‌ای مطرح کرده‌اند.این اسناد که طبق معمول توسط ماموران اطلاعاتی اسرائیل به دست این رسانه رسیده، شامل برگه‌ای با تاریخ بهمن ماه سال ۸۰ خطاب به مهندس فخری زاده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا