واکنش تند اما پخته محسن رضایی به اتفاق بندرعباس

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حادثه تلخ بندرعباس که کام هر انسان باوجدانی را تلخ می کند، ناشی از خلاهای قانونی در حوزه شهرسازی و فقدان اراده و ابزارهای کارآمد در تامین مسکن شهروندان است و روح قانون اساسی و وجدان عمومی مردم را جریحه دار کرد.

به گزارش اشکان نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حادثه تلخ بندرعباس که کام هر انسان باوجدانی را تلخ می کند، ناشی از خلاهای قانونی در حوزه شهرسازی نظیر ماده ۱۰۰ و فقدان اراده و ابزارهای کارآمد در تامین مسکن شهروندان است و روح قانون اساسی و وجدان عمومی مردم را جریحه دار کرد.

 وی که در جمع تعدادی از پیشکسوتان و جانبازان شیمیایی دفاع مقدس سخن می گفت، تاکید کرد: یکی از مهمترین آرمانهای انقلاب ما، حفظ کرامت الهی انسان و مقابله با سلطه خوارکننده محافل تاریک اندیش سرمایه داری خشن داخلی مورد حمایت امریکا، انگلیس و روسیه در دو سده اخیر بود که می خواستند مردم ما را در فقر و نیازمندی نگه دارند تا عزت این مردم تاریخ ساز و حماسه ساز را لگدکوب کنند و مردم را ناتوان و رنجور کنند و به این ترتیب دولت را از پشتوانه مردمی تهی کنند تا بتوانند از دولتهای ما باج بگیرند.

محسن رضایی افزود: بعد از پیروزی انقلاب، نمایندگان ملت و حضرت امام (ره) این آرمان های الهی و انسانی از جمله “تامین مسکن متناسب با نیاز برای هر فرد و خانوار ایرانی با اولویت بخشیدن به نیازمندان” را در متن قانون اساسی جدید آوردند.‌ اصل ۳۱ قانون اساسی تاکید می کند: “داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است. دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند”.

فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس تاکید کرد: متاسفانه برخی دولتمردان به جای اینکه به وظیفه خود در قبال اصل ۳۱ قانون اساسی عمل کنند، به حافظ منافع سوداگران زمین و مسکن تبدیل شده اند و هرکس هم که از این وضعیت پیچیده و خوارکننده و مدیریت ضدمردمی انتقاد کند با رسانه های پرپول و پرزور خود به او حمله می کنند و انواع اتهام را به او وارد می کنند. با انبوه ابزارهای رسانه ای ظاهراً روشنفکری سعی دارند تقابل مدیریت مردمی با مدیریت محفلی و ضدمردمی را با برچسبهایی به صورت تقابل ضددموکراسی با دموکراسی جلوه دهند. سوال من از روشنفکرهای واقعی – غیر از آنها که جزو شبکه امنیتی مطبوعات زنجیره ای هستند – این است که کدام حامی دموکراسی می تواند چشم بر شرایط خوارکننده اقتصادی ببندد و توجیه گر له شدن هموطنش باشد؟

محسن رضایی گفت: در دهه هفتاد روند کالایی شدن و بلکه سرمایه ای شدن زمین، تسریع شد. همان زمان به رییس جمهور وقت گفتم یک قطعه زمین حق همه مردم است. الان هم معتقدم هرکس شناسنامه ایرانی دارد، صاحب خاک این سرزمین است و حق مسکن دارد.

نویسنده کتاب “چشم انداز ایران فردا” گفت: نمی توانیم به آن کودکی که شاهد تخریب آلونک مادر زحمتکش خود هست، بگوییم قانون چنین گفته است. قانون، برای حرمت و امنیت و مال وجان مردم است. نمی شود هرجا قانون به ضرر مردم عادی است اجرا کنیم و هرجا قانون به ضرر دولتمردان و افراد پرتوان است بگردیم و یک تبصره ای پیدا کنیم تا جلوی اجرای قانون را بگیریم. آن کودک بندرعباسی حق دارد بپرسد اصل ۳۱ قانون اساسی چه می شود؟

عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین (ع) تاکید کرد: ناله های این زن و فرزندانش، روح قانون اساسی و وجدان عمومی مردم را جریحه دار کرد. آقای روحانی روز اول آمد و گفت سرهنگ نیستم و حقوقدانم. این چه حقوقدان و چه مجری قانون اساسی است که اصل ۳۱ قانون اساسی را که بیانگر وظایف دولت است، فراموش کرده است؟ مردم امروز می گویند کاش یکنفر بیاید و بگوید من رئیس نیستم، سربازم.

محسن رضایی اظهار داشت: از جناب آقای رئیسی که الحمدلله اقدامات خوبی را در بخش های مختلف قوه قضاییه برای تامین عدالت و احیای حقوق عامه شروع کرده اند، می خواهم ضمن محاکمه مسببان چند مورد اخیر (اهواز، کرمانشاه و حالا بندرعباس)، تدبیری بیاندیشند تا اولاً از تکرار اینگونه حوادث تلخ جلوگیری شود، ثانیاً مدیران دولتی در برابر وظایف خود در اصل ۳۱ قانون اساسی پاسخگو شوند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این نشست گزارش کاملی از مشکلات جانبازان شیمیایی در روزهای شیوع ویروس کرونا را دریافت کرد و ضمن تشکر از خدمت رسانی کادر درمان به عموم هموطنان بویژه جانبازان شیمیایی، از مردم خواست با رعایت فاصله گذاری اجتماعی همکاری بیشتری با کادر درمان در مهار همه گیری ویروس کرونا داشته باشند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا