افزایش ۴۰ درصدی سود شرکت مس، حاصل عملکرد واقعی است/شرکت مس در ردیف شرکت‌های طراز اول دنیا

دکتر خداداد غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: افزایش 40 درصدی سود شرکت ملی صنایع مس، حاصل عملکرد واقعی شرکت و نه نرخ تسعیر ارز است.

به گزارش اشکان نیوز به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور که به صورت ویدئوکنفرانس در جلسه پایش برنامه‌ها و اقدامات شرکت ملی مس ایران سخن می‌گفت، اظهار داشت: این شرکت در اکتشاف، استخراج، تولید، فروش و نسبت‌های مالی، رشد محسوسی نسبت به سال گذشته داشته است.

وی ادامه داد: شرکت ملی صنایع مس طی ۶ ماهه نخست امسال، ۷۸ درصد رشد سود داشته که با روند پیش رو، سود این شرکت افزایش بیشتری خواهد داشت.

به گفته غریب پور، پایین بودن قیمت تمام‌شده تولید محصولات (حدود ۲ هزار دلار)، این شرکت را در ردیف شرکت‌های طراز اول دنیا قرارداده است.

به گفته غریب پور، پایین بودن قیمت تمام‌شده تولید محصولات (حدود ۲ هزار دلار)، این شرکت را در ردیف شرکت‌های طراز اول دنیا قرارداده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه شرکت ملی صنایع مس اکنون بیش از ۲ میلیارد یورو طرح توسعه تعریف کرده است، گفت: ظرفیت‌های پیش روی این شرکت نسبت به تولید در مقایسه با رتبه جهانی بالاتر است و لازم است تولید را افزایش دهیم.

وی افزود: ایران از نظر ذخایر مس در رتبه هفتم اما در تولید، رتبه پانزدهم است از این رو باید بر افزایش تولید تمرکز کنیم.

تاکید بر رشد میزان حفاری اکتشافی

غریب پور با بیان اینکه شرکت ملی صنایع مس میزان حفاری را تا پایان امسال به ۱۰۰ هزار متر می رساند، تصریح کرد: پیش از این در دوره قبلی مدیریت آقای سعدمحمدی، میزان حفاری به ۱۵۰ هزار متر رسیده بود و انتظار داریم ظرفیت عملیات حفاری به ۲-۳ برابر برسد.

وی ادامه داد: این شرکت در بخش فناوری، با طرح‌های تدوین شده و توجه به روش جدید تولید، رویکرد مناسبی داشته است اما برای دستیابی به دانش فنی، لازم است تمرکز بیشتری داشته باشد. به گفته غریب پور، موفقیت‌های حاصله در کنار دانش فنی، می‌تواند نتایج درخشانی برای کشور ایجاد کند.

افزایش سرمایه مس و مبارکه؛ جبران کننده بازار سرمایه

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه شرکت ملی صنایع مس در حال حاضر، جزو ۵ شرکت نخست بورسی با سرمایه بالاست، گفت: با افزایش سرمایه شرکت و اجرای طرح‌های تولیدی، نگاه سهامداران به بورس مثبت شده و بازار رویکرد افزایشی به خود می‌گیرد. این شرکت همواره رضایت سهامداران را حفظ کرده است.
وی ادامه داد: افزایش سرمایه شرکت‌های ملی مس و فولاد مبارکه، بی‌رونقی بازار بورس را جبران می‌کنند.

غریب‌پور با اشاره به ضرورت تشکیل یک شرکت مدیریت پروژه در شرکت ملی مس بیان داشت: با تشکیل این شرکت، می‌توانیم از طریق بورس۱۰ هزار میلیارد تومان گردآوری کنیم و در کنار افزایش سرمایه ۱۰ هزار میلیارد تومانی پیش رو، منابع مالی برای توسعه طرح‌ها تامین کنیم.

وی ادامه داد: این اقدام، سبب اعتمادسازی سهامداران شده و در عین حال، رویکرد توسعه‌ای مس زودتر حاصل می شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: موفقیت‌های حاصله شرکت مس حاصل تلاش مدیران، کارشناسان، متخصصان، کارگران و دست‌اندرکاران این حوزه است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا