افزایش ۱/۱ درصدی تقاضای مس پالایش‌یافته

گروه مطالعات بین‌المللی مس پیش‌بینی بازار مس خود را برای سال 2021 منتشر کرده و انتظار دارد سال آینده تقاضای مس پالایش یافته 1/1درصد افزایش پیدا کند.

به گزارش اشکان نیوز ، این گروه انتظار دارد مصرف ظاهری مس پالایش یافته جهان، که مجموع تولید باضافه واردات منهای صادرات است، در سال ۲۰۲۰ بدون تغییر باشد اما در ۲۰۲۱ حدوداً ۱.۱ درصد رشد داشته باشد.

همیلتون از مؤسسه بی ام او پیش‌بینی رشد ۱.۱ درصدی گروه یاد شده را با توجه به مبنای پایین ۲۰۲۰ و بهبود قبلاً مشاهده‌شده اندکی محافظه‌کارانه می‌داند و خود او رشدی ۴.۴ درصدی را پیش‌بینی کرده است.

گروه مطالعات بین المللی مس پیش‌بینی می‌کند که تقاضای مس جهانی( منهای چین) عمدتاً در اثر تعطیلی‌های ناشی از کووید ۱۹ تا ۹ درصد در ۲۰۲۰ کاهش یابد.
این گروه گفت که این تنزل به علت کاهش‌های پیش‌بینی شده به‌ترتیب ۸ درصدی و ۶ درصدی در تقاضای اتحادیه اروپا و ایالات متحده، و کاهش‌های چشمگیر در تقاضای هند، ژاپن و چند کشور در جنوب شرقی آسیا رخ خواهد داد.

این گروه پیش‌بینی می‌کند تقاضای مس جهانی(منهای چین) در ۲۰۲۱ یک درصد افزایش یابد. گروه مطالعات بین المللی کسری عرضه مس سال جاری را حدوداً ۵۰ هزار تن پیش‌بینی می‌کند اما معتقد است سال ۲۰۲۱ با مازاد عرضه حدوداً ۷۰ هزار تنی روبرو خواهد شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا