شعبان بی‌مخ‌های فضای مجازی

پیام خسروی

در بسیاری از نهاد های عمومی و یا دولتی یا شبه دولتی به وفور دیده شده که مدیران کل سرپرستان ، روسا و مدیران عامل در بدو ورود قبل از هر اقدام تیم هایی متشکل از افراد سود جو ، کم سواد، مغالطه کار را تشکیل داده و این گونه افراد را تحت عنوان مشاور رسمی و غیر رسمی دور خود جمع میکنند تا ایشان به روش شعبان بی مخ با منتقدانشان در فضا‌های مختلف برخورد کنند معمولا این افراد در انتظار اولین منتقد مدیر مربوط نشسته تا با اولین نقد و نظر مخالف عملکرد مدیر مذکور خود را با فرد منتقد درگیر کرده تا جایی که مباحثه منتقدانه را به مشاجره مبدل کرده و اذهان را از اصل ماجرا دور کنند.

این روش ابتدایی ۳ دستاورد به همراه دارد .

این افراد در وهله ی نخست منتقدان را به باد انگ و اتهام های مختلف میگیرند تا اذهان همگان حتی برخی افراد منتقد را از مسیر اصلی خارج کنند.

دوم اگر به هر دلیل به قصد و نیت شوم خود نرسند و منتقد نیز هوشمند و مصمم در مسیر انتقادی ادامه طریق دهد حداقل برای پاسخگویی یا همسو کردن نظر تنی چند از افراد غیر مطلع و یا حتی موج بعدی مغالطه کاری زمان خریده‌اند.

سوم با چنین برخوردهای غیر حرفه ای دیگر افراد دغدغه مند را از انتقاد منصرف کرده تا آن ها خود را در معرض مشاجره یا بعضا توهین افراد هوچی و مغالطه گر قرار ندهند این مسأله بسیار حائز اهمیت است که اهالی فن و افراد با سواد و خبره که دوستدار کشور، شهر و فرهنگ خود هستند از مواضع خود عقب نشینی نکرده و همراه پیگیر مطالبه انتقادات به حق خود باشند. چون در غیر این صورت مدیران بی خرد و شعبان بی مخ های اطراف آن ها باعث سرخوردگی فرهیختگان و در نهایت عقب ماندگی شهر خواهند شد.

اخیراً دیده شده متاسفانه رویکرد بالا که از آن سخن به میان آمد همان رویکرد‌ی است که حامیان مجازی برخی مدیران کرمان در پیش گرفته اند تهمت زدن به منتقدین در مرحله نسخت و هیاهو و شلوغ کاری در مرحله بعد برای پنهان ماندن اصل موضوع انتقاد البته خوشبختانه تعداد این حامیان زیاد نیست و عموماً کسانی هستند که به طور رسمی یا غیر رسمی حقوق بگیر مجموعه مربوطه و شخص مدیر ذی ربط هستند و شاید اگر غم نان می‌گذاشت هر‌گز چشم بر واقعیت ها نمی بستند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا