کودلکو گزارش از رشد ۸۶ درصدی سود در نه‌ماهه نخست سال جاری داد

شرکت معدنکاری دولتی شیلیایی کودلکو، بزرگ‌ترین تولید کننده مس در جهان، گزارش داد که سود این شرکت همراه با افزایش تولید آن در نه ماهه نخست سال جاری با رشدی 86 درصدی به 1.124 بیلیون دلار رسیده است.

به گزارش اشکان نیوز ، این شرکت، که تمام درآمدهایش را به خزانه دولت واریز می کند، اعلام کرد: تولید مس کودلکو در دوره یاد شده با رشدی ۴ درصدی نسبت به دوره مشتبه سال گذشته به ۱.۱۶۵ میلیون تن صعود کرده است.
کودلکو گفت: هزینه نقدی آن در طول دوره بین ژانویه و سپتامبر با کاهشی ۱۱.۳ درصدی مواجه شده و به ۱.۲۶۹ دلار برای تولید هر پوند تنزل یافته است.
اکتاویو آرانه دا، مدیر عامل کودلکو، گفت: این آخرین نتایج باعث ایجاد «انرژی و ثبات قدم» در میان کارگران برای ماراتونی خواهد شد که لازم است تا شرکت با مجموعه‌ای از چالش‌های روندنزولی عیارهای سنگ معدن، تعمیرات کلی هزینه بر عملیات‌ها و اقدامات ایمنی سختگیرانه برای برورد با همه‌گیری کووید ۱۹ روبرو شود.
دولت شیلی نیز عموماً به صنعت معدن‌کاری این کشور و خصوصاً به کودلکو وابسته است تا بتواند بسته هزینه‌گذاری اجتماعی بلند پروازانه‌اش را برای جلوگیری از شیوع کووید ۱۹ و نا آرامی‌های اجتماعی پر تب و تاب تأمین کند.
این شرکت در بیانیه نتایج خود گفت: «تداوم عملیاتی، رشد ظرفیت فراوری، و بهبود عیارهای سنگ معدن استخراجی» باعث افزایش تولید شده است و در این بیانیه از قول آرانه دا آمده است که «در طول این دوره…ما به تولیدی بالاتر، فروش‌های بیشتر مس و فراورده‌های فرعی از معادن کاملاً متعلق به خودمان، هزینه‌های پایین‌تر و بهره‌وری بیشتر دست یافتیم.» تولید کودلکو با اضافه شدن تولید سهام آن در معدن ال آبرای فریپورت و معدن سور انگلو امریکن در مجموع در نه‌ماهه نخست سال جاری به ۱.۲۴۳ میلیون تن رسید. این شرکت در گزارش خود اعلام کرده است که به‌دنبال «گزینه‌هایی برای پیشبرد» برنامه‌هایش در جهت احداث یک کارخانه نمک‌زدایی از آب دریا برای عملیات‌های شمالی‌اش است. قبلاً کودلکو در ماه نوامبر گفته بود که قراردادش را با کنسرسیومی به رهبری شرکت ژاپنی ماروبنی برای ساخت این کارخانه پاره خواهد کرد.
کودلکو گفت: پروژه‌های دیگر، برای انتقال معدن عظیم چوکوئیکاماتا به یک عملیات زیرزمینی، حفظ ظرفیت تولید در آندینا و احداث سطح جدیدی در معدن درجه یک‌اش، ال تن ینته، پس از توقفی کوتاه مدت در بحبوحه اوج گرفتن همه گیری کووید ۱۹ ، به روال عادی خود باز گشته‌اند.
منبع: Mining Weekl

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا