نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بازدید از اسکله نفتی بندرعباس: حجم عظیم صادرات فرآورده نفتی برای کشور موجب افتخار و اقتدار است

سید محمد قاضی زاده هاشمی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی به همراه تنی چند از نمایندگان و اعضای کمیسیون انرژی از فرآیند عملیات صادرات فرآورده های نفتی در اسکله نفتی شهید رجایی بندرعباس بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان ، گروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حضور در تأسیسات عملیاتی صادرات فرآورده‌های نفتی در اسکله نفتی شهید رجایی بندرعباس از نزدیک با فرآیند صادرات انواع فرآورده‌های نفت‌کوره ، بنزین و نفت‌گاز آشنا شدند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و هیأت همراه پس از ارایه گزارش کارشناسان پخش فرآورده نفتی ضمن تقدیر از تلاشهای صورت گرفته در مجموعه وزارت نفت و شرکت‌های تابعه گفت: ارزش این حضور هر چند کوتاه و این بازدید از تأسیسات مختلف نفتی هرمزگان این حسن را داشت که از نزدیک با سختی کار عزیزان زحمت‌کش در مجموعه وزارت نفت و تلاش شبانه‌روزی کارکنان عملیاتی در پالایشگاه‌ها و تأسیسات و انبارهای نفت و اسکله‌ها آشنا شویم و حجم کار بزرگی که توسط مجموعه وزارت نفت انجام شده را دقیق‌تر ببینیم.

قاضی زاده هاشمی افزود: قطعاً وجود نفت برای مملکت، ما نعمت است اما مهم این است که ما از این نعمت بدرستی بهره ببریم.

نایب رئیس مجلس در ادامه افزود: تبدیل نفت خام به فرآورده و جلوگیری از خام فروشی مطلق که به همراه ارزش افزوده برای کشور است، قطعاً هم موجب افتخار و هم موجب اقتدار در عرصه های بین المللی است.

وی افزود: اینکار بزرگ امروز علی رغم مشکلاتی که برای کشور وجود داشته بدست، توانمند شما متخصصان حوزه نفت و انرژی انجام شده است. ما این زحمات را قدر می‌دانیم و به همه کسانی که در اینکار بزرگ نقش داشتند خداقوت می گوییم.

در ادامه این سفر دو روزه ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پالایشگاه‌های نفت بندرعباس و پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس و تأسیسات گازی هنگام در جزیره قشم نیز بازدید کردند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به زنجیره استخراج نفت تا پالایش و تولید و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: مجموعه‌های نفتی مستقر در استان هرمزگان به عنوان یکی از مهمترین قطب‌های تولید و صادرات فرآورده‌های نفتی برای کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در این سفر نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی را محمد آشوری عضو کمیسیون شوراها ، امور داخلی مجلس ، احمد مرادی عضو کمیسیون انرژی مجلس و حجه الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همراهی کردند.

حجه الاسلام میرتاج الدینی نیز در هنگام بازدید از تأسیسات نفتی هنگام در جزیره قشم گفت: ما در کمیسون برنامه و بودجه درصدد تعریف منابع پایدار برای بودجه کشور هستیم و در این راه باید نگرش درست استفاده از نعمت ، نفت را داشته باشیم وی اضافه کرد برای تبدیل این نعمت الهی به ثروت باید برنامه ریزی کنیم.

گفتنی است در بازدید نمایندگان مجلس از اسکله نفتی شهید رجایی ، مهندس عبدالله احمدی کمرپشتی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان ، درباره روند صادرات فرآورده نفتی و چشم‌انداز آتی آن که در مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تدوین شده است گزارشی به نایب رئیس مجلس و هیات همراه ارائه کرد.

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا