پس از یکسال و اندی؛ یک هیچ بزرگ برای مرمت حسن آباد!/ تذکر نژاد بهرام و پاسخ عجیب حناچی

مریم اطیابی

به گزارش میراث‌باشی؛ اواخر تیرماه ۹۸ بود که ضلع شمال غربی میدان حسن آباد آتش گرفت.

۳۰ تیرماه همان سال علی ربیعی سخنگوی دولت در توییتی نوشت: مقرر شد با همکاری علی اصغر مونسان (رئیس سازمان میراث فرهنگی) و پیروز حناچی (شهردار تهران) بخش‌های آسیب دیده میدان حسن آباد در کوتاهترین زمان ممکن ترمیم شود.

سخنگوی دولت در این توییت نوشت: رئیس‌جمهوری درباره آتش سوزی میدان حسن‌آباد، بناهای تاریخی را بخشی از هویت ملی دانسته و شهرداران کل کشور را ملزم به مقاوم‌سازی این ابنیه با همکاری میراث فرهنگی کرد.

مهر ۹۸ میراث‌باشی در گزارشی اعلام کرد: شهرداری تهران، وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی و دانشگاه تهران موفق شدند از طریق رایزنی با مالک ضلع شمال‌غربی حسن‌آباد سرانجام انبار و مسافرخانه متروکه، بانک‌ها و فروشگاه یراق‌آلات را طی تفاهم‌نامه‌ای به مجموعه‌ای با کاربری‌های فرهنگی و گردشگری برای شهر تهران تبدیل کنند و روح تازه‌ای به این میدان تاریخی بدمند.

اما فرآیند این مرمت خود به مثنوی هفتاد من تبدیل شد و اینقدر در آن تعلل پیش آمد که زهرا نژاد بهرام عضو شورای شهر تهران ۳۰ شهریورماه امسال در خصوص لزوم تسریع در مرمت و بازسازی میدان حسن آباد تذکری را به شهرداری داد.

پیش از این در ۲۱ مرداد فراخوان آگهی مناقصه عمومی دو مرحله‌ای در سایت زیباسازی و روزنامه همشهری منتشر شد و ۱۲شهریور پاکت‌های پیشنهاد در جلسه کمیسیون معاملات سازمان زیباسازی بازگشایی شد.

از سویی ۳۱ شهریور با توجه به گزارش کمیته ارزیابی، پیمانکار شرکت کننده مرمت ضلع شمال غربی در مناقصه‌ای به ارزش ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نتوانست حد نصاب امتیاز را کسب کند و مناقصه تجدید شد.

پس از آن «برزین ضرغام» مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران در ۸ مهرماه ۹۹ در نامه‌ای خطاب به «نصرالله آبادیان» شهردار منطقه ۱۱ اعلام کرد که تاکنون نقشه‌های اولیه بنا و شرح خدمات دستگاه نظارت تهیه شده است. او همچنین از آبادیان خواسته بود این اطلاع به میراث فرهنگی استان تهران ارسال شود و طرح پیشنهادی آنها احصا شود.

۹ مهرماه هم بار دیگر آگهی تجدید مناقصه چاپ شد.

حال دیروز ۱۸ آبان ۹۹ پیروز حناچی شهردار تهران در نامه‌ای خطاب به محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در خصوص تذکر نژاد بهرام همین‌ها را به عنوان اقدامات شهرداری برای مرمت ضلع شمال غربی میدان حسن آباد ارسال کرده است!

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا