کتابچه “مهر ماندگار” چرا منتشر می‌شود؟!/ “مهرماندگار” یا “عصر یخبندان” وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

اگر قرار است یک‌پروژه با هزینه میلیونی یا میلیاردی تعریف شود و چند صد نسخه از یک کتاب بی‌فایده‌ی پرهزینه تهیه شود و از قِبَل آن پولی در جیب کسانی سرازیر شود که هیچ اما اگر قرار است کاری انجام شود این دستاوردها را پی‌دف اف کرده یا در همان سایت میراث‌آریا منتشر کنید یا در یک سی‌دی تحویل دیگران بدهید. و باقی هزینه در نظر گرفته شده را صرف کارهای ضروری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بکنید.

به گزارش اشکان نیوز مریم اطیابی در میراث‌باشی نوشت: وزارتخانه از استان‌ها خواسته تا از دستاوردهایشان در دوره‌ی نخستین وزیر حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص پروژه‌های افتتاح شده، درحال افتتاح یا اتمام یافته تا آخر دولت کتابچه‌ای مصور با عنوان “مهریادگار” تهیه کنند!

۱.نخست آن که هزینه هر کدام از این کتابچه‌ها که مصور هم خواهد بود چقدر است و به کار چه گروه و دسته‌ای می‌آید؟

۲. اگر قرار است که مسوولان و کارشناسان گردشگری بدانند در چهار گوشه کشور چه اتفاقاتی افتاده که شما یک خبرگزاری میراث آریا دارید و همیشه دستاوردهایتان را به نمایش می‌گذارد و صد البته که معاونان و مدیران و کارشناسان مشعشعات حوزه خودشان را بیشتر از هر کسی می‌شناسند.

۳. اگر قرار است نمایندگان مجلس، وزرا و مسوولان دیگر بدانند، این که شما روی یک کاغذ گزارش عملکرد بدهید یا در نهایت یک فیلم ۲ دقیقه‌ای پخش کنید کفایت می‌کند چون مطمئن باشید آنها هم به اندازه شما وقتی بر این مناصب تکیه زدید از این سه حوزه اطلاع دارند نه کمتر و نه بیش‌تر! و همان رفتار و احساس را نسبت به کتابچه‌ی شما دارند که شما نسبت به دستاوردهای آنها دارید!

۴. اگر این کار را صرفا برای گذاشتن نتیجه‌ای از خود انجام ‌می‌دهید سراغ کتابچه دستاوردهای دولت نهم و دهم اثر پدر نوابغ گردشگری ایران و جهان” محمد شریف ملک‌زاده” را در همین سازمان و وزارتخانه بگیرید، ببینید یک نسخه از آن یافت می‌شود؟ با عرض پوزش تمام قد، سطل زباله بهترین مکان برای کتابچه چنین دستاوردهایی بوده و هست. شما سراغ اسلاف خود را در این سازمان و وزارتخانه بگیرید پس از رفتنشان هیچ سخنی از آنان در میان نیست.گویی نه خانی آمده و نه خانی رفته.

۵. برای اهالی خطه میراث‌فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی، مشایی، بقایی، احمدزاده کرمانی،موسوی، ملک‌زاده، نجفی، سلطانی‌فر فرقی ندارند. خروجی کار و کارنامه هر چهار دولت در این حوزه به یک سریال چهار فصلی با عنوان “عصر یخبندان”بیشتر شباهت دارد تا”مهر ماندگار”.

احمدی‌پور هم نه به خاطر زن بودن نه به خاطر معاون دولت تدبیر و امید بودن بلکه به خاطر شجاعت و مبارزه با فساد در طول ریاستش آن هم نه در اذهان همه بلکه در اذهان دغدغه‌مندان این حوزه باقی مانده است.

۶.این حقیقت تلخ و عبرت‌انگیز تاریخ است اگر کار خوب کرده باشید تا ابد مهر ماندگار هستید و اگر اشتباه برجایگاهی نشسته و با تصمیمات اشتباه، منفعت‌طلبانه،ناآگاهانه، غیر تخصصی یا منصب دوستانه تصمیم گرفته باشید به تاریکخانه و فراموش‌خانه تاریخ سپرده می‌شوید.

۷. اگر قرار است یک‌پروژه با هزینه میلیونی یا میلیاردی تعریف شود و چند صد نسخه از یک کتاب بی‌فایده‌ی پرهزینه تهیه شود و از قِبَل آن پولی در جیب کسانی سرازیر شود که هیچ اما اگر قرار است کاری انجام شود این دستاوردها را پی‌دف اف کرده یا در همان سایت میراث‌آریا منتشر کنید یا در یک سی‌دی تحویل دیگران بدهید. و باقی هزینه در نظر گرفته شده را صرف کارهای ضروری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بکنید.

۸. بهتر بود دستور می‌دادید یک گزارش عملکرد بی‌طرفانه هم کارشناسان و فعالان بی‌حب و بغض میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از پروژه‌های ناتمام، وعده و وعید‌های انجام نشده، حجم تخریب‌ها، وضعیت موزه‌ها و پایگاه‌های ملی و ثبت جهانی، آثار از ثبت خارج شده،وضعیت مرمت و پیمانکاری، وضعیت اسف‌بار بافت‌ها و محوطه‌ها و بناها، آژانس‌ها و هتل‌ها و اقامتگاه‌های بومگردی و راهنمایان ورشکسته، صنعتگران بیکار و کارگاه‌های بسته شده و حق و حقوق‌های پرداخت‌نشده هر استان در دولت یازدهم و دوازدهم تهیه می‌‌کردند. شاید آن وقت هرگز به دستاوردهایتان فکر نمی‌کردید.

۰۹ هنوز هم دیر نشده تا آخر دولت در هر سه حوزه دو کار نه، فقط یک کار ماندگار انجام دهید باورکنید که مهرتان فارغ از هر جناح سیاسی تا ابد افزون می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا