هیچ مجوزی برای مذاکره با ترامپ صادر نخواهد شد/حکومت سیاست خارجی‌اش را به بحث بگذارد

هیچ مجوز تعامل و مذاکره‌ای جز برای تسلیم با ترامپ صادر نمی‌شود و اساسا مذاکره با ترامپ معنا ندارد، تعاملی هم صورت نخواهد گرفت. ایران یا باید در همین وضعیت تحریم را تحمل کند و یا به درگیری تن دهد. البته اگر بایدن بیاید یک شانسی برای ایران وجود دارد که در سیاست خارجی‌اش تجدیدنظری اساسی -با حفظ منافع خود- انجام دهد.

به گزارش اشکان نیوز ، عباس عبدی در انصاف نیوز نوشت: درمورد اینکه چشم‌انداز رابطه‌ی ایران و آمریکا در صورت انتخاب مجدد ترامپ به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده چه خواهد بود، به انصاف نیوز گفت: بنظرم اگر ترامپ بیاید امکان گفت‌وگو و برقراری تعاملی مثبت در چهار سال آینده وجود نخواهد داشت؛ زیرا وضعیت او در امریکا مستحکم‌تر شده و مسیر خود را در داخل و خارج آمریکا تندتر از پیش ادامه خواهد داد. کشورهای منطقه‌ هم در مواجهه با ایران جری‌تر می‌شوند. در نهایت هم فکر می‌کنم این روند به مواجهه‌ای مستقیم میان ایران و آمریکا ختم خواهد شد.

او در پاسخ به اینکه «اگر مجوز مذاکره صادر شود، آیا این امر به دولت بعدی در ایران موکول خواهد شد یا خیر؟»، گفت: هیچ مجوز تعامل و مذاکره‌ای جز برای تسلیم با ترامپ صادر نمی‌شود و اساسا مذاکره با ترامپ معنا ندارد، تعاملی هم صورت نخواهد گرفت. ایران یا باید در همین وضعیت تحریم را تحمل کند و یا به درگیری تن دهد. البته اگر بایدن بیاید یک شانسی برای ایران وجود دارد که در سیاست خارجی‌اش تجدیدنظری اساسی -با حفظ منافع خود- انجام دهد.

عبدی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تاثیر خواست اکثریت مردم در مورد روابط بین‌المللی کشور بر سیاست‌گذاری‌های آتی نیز در پایان اضافه کرد: اصولا نیازی نیست که اینجا بحث اکثریت و اقلیت را مطرح کنیم، آنچه مسئله‌ی اساسی است این است که حکومت ایران سیاست خارجی‌اش را در عرصه‌ی عمومی مورد بحث بگذارد و کارشناسان موافق و مخالف در مورد آن اظهار نظر کنند؛ یا در عرصه‌ی عمومی و یا در اتاق‌های فکر به این مسأله بپردازند و در نهایت در مورد موضوع بصورت عقلانی تصمیم‌گیری شود. یعنی اول باید نظر اکثریت از خلال یک فرایند دموکراتیک و آزاد شکل گیرد، در غیر اینصورت با ادامه این وضعیت هیچ نتیجه‌ی مثبتی متصور نخواهد بود.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل