هیچ مجوزی برای مذاکره با ترامپ صادر نخواهد شد/حکومت سیاست خارجی‌اش را به بحث بگذارد

هیچ مجوز تعامل و مذاکره‌ای جز برای تسلیم با ترامپ صادر نمی‌شود و اساسا مذاکره با ترامپ معنا ندارد، تعاملی هم صورت نخواهد گرفت. ایران یا باید در همین وضعیت تحریم را تحمل کند و یا به درگیری تن دهد. البته اگر بایدن بیاید یک شانسی برای ایران وجود دارد که در سیاست خارجی‌اش تجدیدنظری اساسی -با حفظ منافع خود- انجام دهد.

به گزارش اشکان نیوز ، عباس عبدی در انصاف نیوز نوشت: درمورد اینکه چشم‌انداز رابطه‌ی ایران و آمریکا در صورت انتخاب مجدد ترامپ به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده چه خواهد بود، به انصاف نیوز گفت: بنظرم اگر ترامپ بیاید امکان گفت‌وگو و برقراری تعاملی مثبت در چهار سال آینده وجود نخواهد داشت؛ زیرا وضعیت او در امریکا مستحکم‌تر شده و مسیر خود را در داخل و خارج آمریکا تندتر از پیش ادامه خواهد داد. کشورهای منطقه‌ هم در مواجهه با ایران جری‌تر می‌شوند. در نهایت هم فکر می‌کنم این روند به مواجهه‌ای مستقیم میان ایران و آمریکا ختم خواهد شد.

او در پاسخ به اینکه «اگر مجوز مذاکره صادر شود، آیا این امر به دولت بعدی در ایران موکول خواهد شد یا خیر؟»، گفت: هیچ مجوز تعامل و مذاکره‌ای جز برای تسلیم با ترامپ صادر نمی‌شود و اساسا مذاکره با ترامپ معنا ندارد، تعاملی هم صورت نخواهد گرفت. ایران یا باید در همین وضعیت تحریم را تحمل کند و یا به درگیری تن دهد. البته اگر بایدن بیاید یک شانسی برای ایران وجود دارد که در سیاست خارجی‌اش تجدیدنظری اساسی -با حفظ منافع خود- انجام دهد.

عبدی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تاثیر خواست اکثریت مردم در مورد روابط بین‌المللی کشور بر سیاست‌گذاری‌های آتی نیز در پایان اضافه کرد: اصولا نیازی نیست که اینجا بحث اکثریت و اقلیت را مطرح کنیم، آنچه مسئله‌ی اساسی است این است که حکومت ایران سیاست خارجی‌اش را در عرصه‌ی عمومی مورد بحث بگذارد و کارشناسان موافق و مخالف در مورد آن اظهار نظر کنند؛ یا در عرصه‌ی عمومی و یا در اتاق‌های فکر به این مسأله بپردازند و در نهایت در مورد موضوع بصورت عقلانی تصمیم‌گیری شود. یعنی اول باید نظر اکثریت از خلال یک فرایند دموکراتیک و آزاد شکل گیرد، در غیر اینصورت با ادامه این وضعیت هیچ نتیجه‌ی مثبتی متصور نخواهد بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا