اینفوگرافی گاوهای جهان!

شهرام شهیدی

خبر خوبی دیروز منتشر شد. در هندوستان مزرعه‌داری تصمیم گرفت گاو ماده‏اش را بفروشد. گاو نر به خاطر عشق به گاو ماده برای آزادی او دنبال خودرو خریدار می‌دوید و التماس می‌کرد. اما خریدار نه به این عشق توجهی کرد، نه به تلاش گاو نر. گازش را گرفت و دور شد. مردم حاضر در خیابان این صحنه غم‌انگیز را از طریق شبکه‌های مجازی به سراسر دنیا مخابره کردند. میلیون‌ها نفر به درخواست آزادی آنها پیوستند. سرانجام خریدار تسلیم شده، گاو ماده فورا آزاد شد تا در کنار گاو نر زندگی کند.
حالا فکر کنید اگر این دو گاو در مناطق دیگر جهان زندگی‌می‌کردند، چه می‌شد؟
در کوبا: مجسمه گاو نر به‌عنوان یکی از نمادهای مبارزه علیه سرمایه‌داری در میدان اصلی پایتخت نصب می‌شد. نام گاو ماده هم به شعرها و سرودهای حماسی راه پیدا می‌کرد. از سرنوشت گاوها  کسی اطلاعی نداشت و کسی حق نداشت بپرسد گاوها کجا هستند.
در ژاپن:  نخست‌وزیر ژاپن و کابینه‌اش ضمن عذرخواهی از گاو قیمت مواد پروتیینی را افزایش می‌دادند تا به احترام گاو، مصرف گوشت کاهش پیدا کند و دام کمتری کشته شود.
در اسپانیا: گاو نر به‌عنوان یک جنگجو تکریم شده و درحین تکریم به میدان گاوبازی اعزام می‌شد تا در میدان مبارزه توسط یک ماتادور کاربلد، کشته شود.
در کره شمالی: مزرعه‌دار به علت «تصمیم گرفتن»، مردم به علت «فیلمبرداری از صحنه»، گاو نر به علت «ابراز علاقه به کس دیگری به جز فرمانروای کره شمالی» و گاو ماده به علت «گاو بودن» بازداشت و محاکمه می‌شدند.
در اسراییل: مردم به اینکه یک گاو  محبت بیشتر و درک بهتری نسبت به دولتمردان‌شان دارد، حسودی می‌کردند.
در عمان: دربار عمان فورا اعلام می‌کرد آماده میانجی‌گری بین طرفین دعواست.
در کانادا: نخست‌وزیر کانادا با گاوها دیدار و به آنها دو جفت جوراب رنگی اهدا می‌کرد.
در چین: به دستور حزب حاکم، قوانین فروش گاو تغییرمی‌کرد، به نحوی که طبق قانون جدید مقرر می‌شد که گاوها اول باید در محل فروش کشته شده و سپس منتقل‌شوند! با این تدبیر سروصدای کسی درنخواهد آمد.
در سوییس: مردم با شرکت در یک همه‌پرسی با ٨٩‌درصد آرا با اعطای تابعیت به هر دو گاو نر و ماده موافقت‌می‌کردند. هر دو  گاو نر و ماده، حین انتقال به سوییس به علت دوری اجباری از خانواده زار می‌زدند.
در آمریکا: ترامپ اعلام می‌کرد این گاو از رقیب انتخاباتی‌اش بیشتر به مسائل اشراف دارد. بایدن اعلام‌می‌کرد اگر این گاو رئیس‌جمهوری بود، وضع آمریکا بهتر بود.
در خاورمیانه: گاو نر به اتهام تشویش اذهان عمومی به دادگاه احضار می‎شد. گاو ماده از داستان‌های کودکان و کتاب‌های درسی حذف می‌شد.
در پاکستان: تندروها با بستن کمربند انتحاری و منفجرکردن خود بین جمعیتی که در حمایت از گاوها تجمع‌کرده بودند، هم گاوها،  هم انسان‌ها را می‌کشتند تا تنها گونه منحصربه‌فرد  خودشان در جهان باقی بماند.

 صفحه شهرونگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا