گرانی قارچ باعث گرانی نخ بخیه خواهد شد!

شهرام شهیدی

راستش داشتم فکر می کردم امروز به چه موضوعی ورود کنم. ورود کردن به موضوعات خیلی وقت ها باعث اتفاق های خوب در زندگی آدم می شود. مثلا مجلس را ببینید. همین چند وقت پیش بود که نمایندگان مجلس گفتند موضع مجلس جدید این است که در موضوع گرانی خودرو ورود کند. اما از آن جایی که مجلس
نمی‌تواند وارد چیزی شود اما چیزهای مختلف می توانند وارد مجلس شوند، یکهو قضیه ١٨٠ درجه برگشت و نمایندگان به جای ورود به موضوع گرانی خودرو، به اشتباه وارد خود خودرو شدند و هر کدام یک دستگاه دنا پلاس تحویل گرفتند. این طور که این دوستان به موضوع وارد شدند باعث ترس آدمی می شود. چون این طور که از وجنات امر پیدا است وارد شدن به مجلس دست خود این حضرات بوده اما خارج شدن شان از مجلس دیگر دست خدا است و همین جای نگرانی دارد.
خبرهای امروز گویا همه اش یک جوری به ورود و خروج آدم ها ربط پیدا می کند. کلا روز وحشت زایی است. جلوی چشم فرزندانتان را بگیرید تا خبر بعدی را تایپ کنم. « یک پدر هندی که پنج دختر داشت شکم همسر خود را که هفت ماهه حامله بود شکافت تا ببیند که آیا پسر است یا خیر! » دنیا چقدر می تواند سوررئال باشد؟ آدم یاد فیلم های رومن پولانسکی می افتد. البته چرا راه دور برویم و از بیگانگان مثال بیاوریم؟ در همین کشور خودمان هستند نفراتی که از این کارها می کنند. خیلی از مسئولان کشور از این جمله اند. تا یک اقتصاددان کارکشته می آید طرحی برای برون رفت از این شرایط بد اقتصادی ارایه می دهد و طرحش نصفه و نیمه اجرا می شود یکهو یک مقام مسئولی شکم اقتصاد را می شکافد ببیند این بچه اقتصاد جدید نر است یا ماده و کی می شود آن را دوشید!  
و حریرچی هم بعد از رتق و فتق امور پزشکی به حوزه اقتصاد ورود کرد و  گفت باتوجه به شرایط اقتصادی در ایران نمی‌توانیم جریمه سنگینی برای رعایت نکردن پروتکل بهداشتی اعمال کنیم. معنای این حرف چیست؟یعنی این قدر در حوزه های دیگر جریمه شان کرده ایم که توان  پرداخت جریمه اضافه را ندارند؟  
حالا تا بحث ورود مطرح است از موضوع ورود مواد مخدر به کشور بگوییم.  رئیس پلیس مواد مخدرگفته « کرونا قیمت مواد مخدر را افزایش داده. » با این حساب به نظر می رسد کرونا محاسنی هم دارد و بد نیست حالا حالاها در جهان باقی بماند.  این معتادان عزیزی هم که مدعی بودند معتادها کرونا نمی گیرند حالا با توجه به خماری ناشی از کمبود مواد دیگر کرونا خواهند گرفت.
و یک بار هم بگذارید من خودم به موضوعی ورود کنم. عضو هیات مدیره تولیدکنندگان قارچ گفت تولید کنندگان قارچ با کمبود کود مرغی مواجه شده اند و این موضوع باعث بالا رفتن قیمت قارچ شده است. حالا که دود افزایش قیمت مرغ به چشم قارچ رفته باید سعی کنیم در زندگی قارچ نخوریم. اگر مجبور بودیم هم بهتر است قبل از قارچ خوردن خود را به نزدیک یک بیمارستان برسانیم که خیالمان راحت باشد. در ضمن این طور که پیداست دود بالا رفتن قیمت قارچ هم احتمالا به چشم اتحادیه تولیدکنندگان نخ بخیه خواهد رفت!

 

صفحه شهرونگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا