به جای نفس کشیدن پسته بخور!

شهرام شهیدی

از آنجا که برنامه داشتن جزء لاینفک نحوه مدیریت در کشور است پس روز برنامه‌نویسان را خدمت عزیزان مسئول تبریک عرض می‌کنیم.
– اگر انتقاد می‌کنید که برخی مسئولان ما هیچ برنامه‌ای ندارند سخت در اشتباه هستید. اتفاقا همین بی‌برنامگی خودش ناشی از انتخاب فلسفه بی‌برنامگی است. درواقع عین کسانی که معتقدند بی‌نظمی خودش یک جور نظم است، بی‌برنامگی مسئولان هم در کشور تبدیل به برنامه آنها شده. زیبا نیست؟
– و حالا که می‌گویید اگر این‌طور است یک الگوی نمونه معرفی کن، من هم برنده بهترین برنامه‌نویس‌ سال ٩٩ را معرفی می‌کنم. جایزه برنامه طلایی امسال تقدیم می‌شود به رئیس مرکز هماهنگی آموزش‌وپرورش که گفت والدین روز اول ‌سال تحصیلی و قبل از حرکت به سمت مدرسه،  زنگ بزنند ببینند مدرسه باز است یا خیر. دوستان مهندس نرم‌افزار خرده نگیرند که فرق دوغ و دوشاب و به تبع آن فرق برنامه‌ریزی و برنامه‌نویسی را نمی‌دانی. می‌دانم. اما این حجم از برنامه‌ریزی حتما نیاز به یک برنامه‌نویسی خیلی پیشرفته داشته، نداشته؟
– بابا اصلا بی‌خیال روز برنامه‌نویسی شوید. دنبال یک بهانه می‌گشتیم سر حرف را با شما باز کنیم که شد. حالا که این‌طور شد باید عرض کنم یکی دیگر از مقاماتی که خیلی به امر برنامه‌ریزی اهمیت می‌دهد و  می‌داد کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت است که در خصوص کمبود کره در کشور و سهمیه‌بندی‌شدن آن گفته مردم به جای کره، روغن آووکادو، آجیل و ماهی مصرف کنند. فردا اگر روابط عمومی وزارت نفت هم در مورد قیمت واکسن کرونا اظهار نظر کرد، دوستان خرده نگیرند که چرا. خوشبختانه در این کشور همه در تمام امور کارشناس هستند اما مسئولیت ندارند.
– در این کشور یکی از راه‌های مقابله با هر چیزی ندیدن آن چیز و درواقع شتر دیدی ندیدی است؛ مثلا می‌گویند اگر سیب گران است نخرید یا اگر ملک گران شده، خانه نخرید. باز خدا به این دکتر جهانپور خیر بدهد که فقط نگفت نخرید بلکه راه‌حل هم ارایه کرد و گفت به جای کره آجیل بخرید. این‌طور که پیش می‌رویم به‌ زودی بعید نیست مسئولان بگویند اگر نفس‌کشیدن در هوای آلوده مضر است، نفس نکشید و به جاش پسته بخورید.
– فقط می‌ترسم فردا یکی دیگر پیدایش بشود و بگوید حالا که کره نایاب است خاویار بخورید. بالاغیرتا راه‌حل می‌دهید راه‌حل ماری آنتوانتی ندهید. اگر مثل من نمی‌دانید معروف‌ترین جمله ماری آنتوانت چه بوده به سیاق سرهنگ علیفر، یواشکی بروید تو ویکی‌پدیای فارسی و اسمش را جست‌وجو کنید.
– قبلا می‌گفتند برخی مردم ایران‎زمین از آب کره می‌گیرند. حالا که کره نایاب شده نشان‌دهنده این است که آب در این سرزمین کم شده. به سبک رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت به شما توصیه می‌کنم برای جلوگیری از احتکار و کمبود کره در مصرف آب هم صرفه‌جویی کنید.

 
 صفحه شهرونگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا