تلخند| پست‌های جدید در ادارات

نوشته‌ی: راشدانصاری

پس از سال ها رفت و آمد در ادارات دولتی ، به این نتیجه رسیده ام که بایستی تعدادی معاونت، دوایر و بخش های جدیدی را به بخش های قبلی ادارات کل و… اضافه کنند. این پست های جدید و… را هر چه سریع تر جهت تسریع در امور، باید به چارت سازمانی ادارات اضافه و با این کار ارباب رجوع های بی چاره را از بلاتکلیفی و سردرگمی و سرگیجه در بیاورند!

دایره‌ی گریه
از آن جایی که در بیشتر ادارات ایران به دلیل رواج قانون من در آوردی ِسردواندن ، پس از مدتی رفت و آمد اشک ارباب رجوع را در می آورند؛ بهتر است که دایره ای تحت عنوان ” دایره ی گریه” ایجاد کنند تا آدم بتواند با خیال راحت به آن بخش مراجعه و از ته دل زار زار گریه کند!

دایره‌ی رشوه
در راستای این که برخی کارها در ادارات این مملکت بدون پرداخت رشوه انجام نمی شود، فلذا پیشنهاد می کنیم دایره ای با عنوان ” دایره ی رشوه” ایجاد کنند تا از این پس ارباب رجوع های بی چاره بدون استرس و منع قانونی رشوه را دو دستی تقدیم کنند و کارمندان محترم نیز بی رودربایستی و طبق قانون رشوه را دریافت کنند.

بخش لبخند
از آن جایی که بیشتر مسئولان محترم در پاسخ به ملت فقط لبخند می زنند، پیشنهاد می کنیم از این پس ” بخش لبخند” نیز در ادارات راه اندازی کنند. در این بخش مسئول محترم بایستی سُر و مُر و گُنده پشت میزش نشسته باشد و بی وقفه در پاسخ به پرسش ها و مشکلات متعدد ارباب رجوع ، فقط لبخند بزند.

معاونت پارتی بازی
در راستای این که در این جا هیچ کاری بدون پارتی بازی به سرانجام نمی رسد، پیشنهاد می کنیم در اسرع وقت ” معاونت پارتی بازی” را همراه با تعدادی دوایر زیر مجموعه و کارمند ِ آشنا به این فن ایجاد کنند تا ارباب رجوع قبل از مراجعه به بخش های دیگر ِ ادارات، اول به این معاونت برود.

دایره‌ی حال گیری
در راستای این که این روزها اگر کسی در ادارات نداشته باشید، واقعاً حال تان را می گیرند، پیشنهاد می کنیم دایره ای نیز تحت این عنوان راه اندازی کنند تا ارباب رجوع از لحظه ی اول این پیه را به تن خودش بمالد که چنین دایره ای وجود دارد و یکهو دچار شوک نشود.

بخش امروز برو فردا بیا
این بخش البته جدید نیست اما در گذشته چون مکان خاصی نداشت، در همه ی قسمت های اداره پخش و پلا بود. از این به بعد ارباب رجوع پس از ورود به هر اداره ای در پایان موظف است به بخش ” امروز برو فردا بیا” نیز مراجعه کند!

دایره‌ی تکمیل پرونده
همان طور که اطلاع دارید در ادارات ما هیچ گاه پرونده ی ارباب رجوع تکمیل نیست. یعنی هر وقت که شما فکر می کنید همه ی مدارک لازم را به همراه دارید و خیال تان راحت است، باز هم تعدادی مدرک کم و کسری دارید! پس بهتر آن است که دایره ای با عنوان “تکمیل پرونده” دایر شود تا مردم فکر کنند لااقل در این جا دیگر پرونده شان تکمیل خواهد شد.

دایره‌ی پشیما
حدود ۹۹ درصد ِ مراجعه کننده های بی چاره به ادارات دولتی و نیمه دولتی! در نهایت پشیمان خواهند شد. این عزیزان به دلایل مختلف از جمله انجام نگرفتن کارهای شان و سرگردانی در پایان از فرط عصبانیت در راهرو ها و راه پله و داخل آسانسور و…به رییس و کارکنان اداره ی مزبور و همچنین به زمین و زمان ناسزا خواهند گفت،پس لازم است دایره ای تحت عنوان “دایره ی پشیمانی” ایجاد کنند تا ملت با مراجعه به این دایره ضمن نوشیدن مقداری آب خنک و تکمیل فرم های مخصوص، قبل از این کارشان به جاهای باریک کشیده شود؛ بدین وسیله از کار خود یعنی ناسزا گفتن و…. اظهار پشیمانی کنند.
در پایان باید عرض کنم که اگر عمرمان یاری کند، پیشنهادات راه اندازی دوایر دیگری نیز در آینده خواهیم داد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا