آقای ناظر ماسک!

با ماسک ٢٠٠٠ تومانى يا ماسكى كه آن مرد پيژامه پوش گفت.. نمي‌شود كرونا را مهار كرد. فقر و تلاش براى معاش در سوء تغذيه شديد در ملتى كه تاكنون اينهمه فقير نبود علت مرگ زياد كرونايى ماست.

ماسک سفیدی که کلیپس بینی پلاستیکی دارد و روی دماغ نمی‌خوابد و اتفاقاً در داروخانه‌ها هم جدیداً فروخته می‌شود، شما مجوز دادید؟
حذف کلیپس فلزی از ماسک به منظور صرفه‌جویی خیانت و جنایت علمی است ، کسی هست که بگوید چه کسی به ماسک سفید با کلیپس پلاستیکی مجوز رسمى داده است؟
مباشرت و معاونت در یک جرم بهداشتى لزوماً مشهود نیست ، دنبال جهش در کدام سکانس ژنوم کروناویریده می‌گردید؟
ماسک‌های شما دچار موتاسیون خاص ایرانی شده‌اند ، می‌دانم متر شما وقتی پارچه پیژامه باشد اینهم نوعی ماسک است!
اما شما شوخی شوخی ماسک می‌سازید ، پزشکان در کشور جدی جدی می‌میرند ، یک نفر مسئولیت کیفری ماسک‌های سفید با کلیپس پلاستیکی آنفیت را به عهده بگیرد.

آیا کرونا در حقوق تعهدات مالى یک فورس ماژور است؟

ماده ۲۲۹ قانون مدنی:
اگر متعهد به واسطه حادثه‌ای که رفع آن خارج از حیطه اقتدار اوست، نتواند از عهده تعهد خود برآید، محکوم به تادیه خسارت نخواهد بود.
این یعنی اگر به واسطه قوه قاهره یا فورس ماژور متعهد به مال یا فعل از ایفای تعهد خود ناتوان باشد، ضامن عقد نخواهد بود.

در پروتکل‌های کرونایی طبیبانه ماسک به شکل عینک به دست آویزان می‌شود؟

اینکه کرونا یک فورس ماژور بود یا نه باید به تعاریف مبنایی برگشت.
قوه قاهره حادثه‌ای ست که غیرقابل پیش‌بینی، غیرقابل اجتناب و خارج از اراده طرفین رخ بدهد.
کرونا هر ۳ شرط را داشت و به همین دلیل بر عقود تعهد اثر میکند.
در اقساط وام‌های بانکی علی‌الخصوص مشارکتی و مضاربه‌ای اگر شرعی و اسلامی باشد مانند آنچه در بانکداری اسلامی بدون ربا مورد ادعاست، از آنجا که بر عقد سودی مترتب نشده‌اند بانک نمی‌تواند در سود ناموجود شراکت کند و در شرایط کرونا که عسر و حرج ناشی از قوه قاهره محرز است ضمان پرداخت سود قطعاً ساقط است.
اگرچه بانک‌های غیراسلامی با اندراج لطایف‌الحیلی غیرشرعى خود را از سنت شرعیه عقود خلاص کرده‌اند اما اگر ناظر ثالث بالادستی متشرع بود که به نظر میرسد نباشد باید به اقامه قواعد قوه قاهره/فورس ماژور که اسباب آن کامل است الزام میکرد.
با این حال اگر کار به دادگاه اسلامی کشیده شد شاید بشود قاضی مسلمان را به ماده ۲۲۹ مدنی و سنن عقود اسلامی مجاب به سقوط ضمان پرداخت سود یا تعویق آن نمود.

چین یک پنجم جمعیت جهان را دارد ، آمار منتشر شده کرونا در چین تاکنون کل کشته‌هایش را چند نفر اعلام کرده است؟ چین هیچ نیازى به اعلام جهانى اخبار نمی‌بیند! منبع کرونا مسئولیت جهانی ندارد.
اگر کنترل کرده است چرا به جهان تجربه‌اش را منتقل نمی‌کند که جهان نمیرد؟ اگر کنترل نکرده است باید کشته‌هاش خیلی بیشتر باشد چرا تبادل اخبار با جهان ندارد.
ژن چینی در برابر کرونا مقاوم است؟ یا کرونا برای ژن چینی ساخته نشده است؟

قدرت انتقال ویروس کرونا ۱۰ برابر بیشتر شده است

نکته جالب علمی اینکه موتاسیون در ویروس‌ها به شکل شیفت یا دریفت اساساً کور است و هوشمند نیست و معلوم نیست این ویروس چرا فقط دچار جهش‌های مفید می‌شود!
موتاسیون می‌تواند طوری رخ بدهد که برعکس باعث نابودی چرخه ویروس شود اما در این موجود نیمه زنده ما هنوز نمی‌دانیم دست طبیعت چرا فقط جهش‌های مفید به ویروس کد می‌کند، کافیست مدتی این جایگزینی کدهای نوکلئوتیدی ژنوم با بازهای خاموش پر شوند یک جهان آزاد می‌شود. باید به سازنده یا نامه یا ادعیه بنویسیم.

معاون تحقیقات وزارت بهداشت

اون ویروس جهش یافته در خود اروپا باقی نماند چون مدت ویزاش کوتاه بود اومد ایران ادامه تحصیل بده.. جهش بر خود ایتالیایی‌ها اثر نداشت.

با هم ضمن رعایت پروتکل‌ها در ازاى دریافت انسولین قلمى، کرونا را شکست می‌خوریم.

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا