حکایت ضرب و شتم دختر آبادانی به روایت تصویر و بازتاب آن دربین کاربران فضای مجازی

این تنها شاهکار آقای مدیر نبود و با یکی از همکاران خانم خود نیز گویا علیرغم متاهل بودن خودش وارد رابطه غیر اخلاقی شده و به او وعده‌های دروغین داده بود. پس از چندی گویا وعده‌های فریبنده‌ این مدیر بی‌اخلاق طاقت دختر خانم را لبریز میکند و به سراغ منزل و خانواده‌اش میرود

ماجرای فیلم منتشر شده از دختر آبادانی که در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها  به صورت گسترده پخش شده و همه را تحت تاثیر قرارداده است در واقع برملا شدن فساد یکی از مدیران میانی پالایشگاه آبادان است. فسادی که این سری جنبه اخلاقی دارد و قبلا اقتصادی بود به شکلی که مدیرعامل فعلی پالایش پخش چندی پیش به خاطر فساد مالی وی را برکنار کرده بود و پرونده وی در مراجع نظارتی و قضایی در حال رسیدگی بود.

اما این تنها شاهکار آقای مدیر نبود و با یکی از همکاران خانم خود نیز گویا علیرغم متاهل بودن خودش وارد رابطه غیر اخلاقی شده و به او وعده‌های دروغین داده بود. پس از چندی گویا وعده‌های فریبنده‌ این مدیر بی‌اخلاق طاقت دختر خانم را لبریز میکند و به سراغ منزل و خانواده‌اش میرود تا ماجرا را برای همسر و خانواده‌اش برملا کند. برملا شدن همانا و ایجاد درگیری نیز همان. متاسفانه حراست منطقه بریم آبادان نیز به کمک او آمدند و دختر خانم را مورد ضرب و شتم قرار دادند که صحنه‌های دلخراش آن به صورت گسترده پخش شده است.
با نگاهی دقیق‌تر می‌توانیم به تحلیلی جامع بر نقش رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ماجرای دختر آبادان پی‌ببریم و بهتر علت تهدید خبرنگار افشاکننده ویدیوی دختر آبادان را درک کنیم زمانیکه یک روز از انتشار ویدیوی ضرب‌وشتم زن جوانی که گفته می‌شود در اعتراض به آزارجنسی و تجاوز مدیر پالایشگاه آبادان به خانه او رفته بود، می‌گذرد؛ که پاسخ به این سؤال در این میان رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران چه نقشی بازی کردند بسیار کلیدی است:

۱. روزنامه‌نگاران محلی به شکل مستقل اقدام به انتشار ویدیو و افشای علل ماجرا کردند. نام جهان‌نژادیان ، از مدیران پالایشگاه به عنوان متجاوز و نام مأمور حراست ، نخستین بار توسط آنها منتشر شد.

۲. رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی به سراغ مسئولان استانی رفتند و صدای آنها بودند. گزارش خبرگزاری ایسنا و خبر فوری ، بهاره چشم‌براه را که مورد حمله قرار گرفته است ، مسلح معرفی می‌کند اما دریغ از اشاره‌ای کوچک یا سؤالی درباره چرایی شروع دعوا . این درحالی‌ است که همشهری‌ آنلاین در گزارش خود از ماجرا تأکید کرده است، فرماندار آبادان از پاسخ به سؤال درباره تجاوز و بارداری زن مضروب توسط مدیر پالایشگاه سرباز زده است.
به این‌ترتیب ، می‌توان گفت که پروسه قربانی‌سازی متهمان واقعی و مجرم‌ جلوه دادن قربانی حقیقی کلید خورده است؟!

۳. خبرگزاری فارس و یار دیرینش بیست‌وسی اینبار با سرعت چشمگیری وارد عمل شدند؛ کمتر از ۲۴ ساعت دو ویدیو ساخته و برای حذف ماجرای تجاوز و تطهیر مدیر پالایشگاه، از بهاره اعتراف اجباری گرفته شد! به‌‌ عبارتی، این‌ بار رسانه‌ها به جان بهاره که در این ماجرا بارها جسمش مورد تجاوز قرار گرفته بود، تجاوز کردند.

حالا خبرنگاران محلی که در مناسبات قدرت، سوی درست بازی ایستاده و به رسالت حرفه‌ای خود پایبند بودند ، توسط مدیران و مسئولان محلی تهدید به بازداشت شده‌اند. پیش از این نیز در ماجراهای مشابهی چون ریحانه جباری و افسانه نوروزی که هر دو قربانی روابط قدرت و مردسالاری شده بودند، وکلا و رسانه‌هایی که قوانین و جامعه مردسالار را هدف قرار داده و کنار قربانی ایستاده‌ بودند ، مورد تهدید نهادهای امنیتی قرار گرفته بودند.
در چنین مناسباتی ، ضرورت تشکیل یک نهاد مستقل برای حمایت از روزنامه‌نگاران بیش از پیش احساس می‌شود تا در روابط قدرت، سوی درست میدان و مقابل تبعیض بایستد.
اتفاق دختر آبادانى مجرم هم که باشد فقط یک شرم ملى است ، معاذیر بدتر از گناه!

▫️تعجب می‌کنم از اینهمه ویدئوى مصاحبه از طرفین اتفاق دختر آبادانى که تقطیع شده و گنگ منتشر می‌شود که چه بشود؟
این گزارشات با افزودن به گنگى واقعه فقط تنش و هیجان دو قطبى را بالا خواهد برد.
ابتداى ماجرا، علت رجوع دختر و انتهاى ماجرا، ادامه اینهمه خشونت همگانی در چرایى و تفسیر دفاع مشروع زیر سوال است.
قطعاً طرفین اتفاق، جرائم متعدد و متوالى را مرتکب شده اند اما این ویدئوهاى تقطیع شده رسمى از طرفین بدون پوشاندن صورت افراد که دارد منتشر میشود جرم ثالث آگاهانه است.
در این فقره بی‌گناه وجود ندارد یعنی پرونده با جرائم متوالی و‌ متصل با مباشران و معاونان متعدد و متحد مواجه است.
اتفاق دختر آبادانی هر طور که مدیریت بشود، گنگی ماجر و تناقض آن را به یک امر پیچیده تبدیل خواهد کرد.


 

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا