اعضای شورای شهر بندرعباس با طرح سؤال به استقبال استیضاح شهردار می‌روند

اعضای شورای شهر بندرعباس پس از مطرح کردن سؤال‌هایی از شهردار درباره مدیریت منابع مالی اجرای طرح‌های عمرانی و امورات ورزشی، با عدم قانع شدن از پاسخ‌های وی، قصد کلید زدن طرح استیضاح شهردار را دارند. در جلسه گذشته شورای شهر شهردار به انتقادها پاسخ داد اما، جلسه شورا را زودتر ترک کرد.

در جلسه گذشته شورای شهر بندرعباس، اعضای شورا به عملکرد شهردار اعتراض کردند و طی جلساتی که با حضور شهردار، به طرح سؤال پرداختند. شهردار بندرعباس در پاسخ به سوالات اعضای شورا تأکید کرد که درآمدهای شهرداری حتی کفاف پرداخت حقوق پرسنل را نمی‌دهد و به همین دلیل مدیریت شهری نیاز به منابع درآمدی بیشتری دارد تا بتواند هزینه‌های جاری را مدیریت کند. وی همچنین اشاره کرد که بسیاری از اقدامات اجرایی با محدودیت‌های قانونی مواجه است و شهرداری قادر به انجام آنها نیست.

با این حال، اعضای شورای شهر بندرعباس از پاسخ‌های شهردار قانع نشدند و این موضوع را به عدم مدیریت صحیح منابع مالی قلمداد کردند. آنها معتقدند که شهردار در مدیریت مصرف منابع و هزینه‌ها درست عمل نکرده و تأکید کردند که باید در این زمینه اصلاحات جدی صورت گیرد.

شهردار نباید بدون اتمام پاسخگویی و قانع کردن برخی از اعضای شورای شهر، جلسه شورا را ترک کرد

در جلسه امروز شورای شهر، که پس از مطرح شدن سؤال‌ها و پاسخ شهردار و عدم قانع شدن برخی از اعضای شورا طی روال قانونی شورا قصد دارند طرح استیضاح را ارائه کنند و بعد به رأی بگذارند و مخالفان و موافقان اعلام نظر کنند.

شهردار بهتر بود نمودار درآمد هزینه‌ در پاسخ به اعضای شورا ارائه می‌داد تا بهتر وضعیت شهرداری بندرعباس را مخاطبان درک کنند الان با توجه به عدم قانع شدن اعضای شورا از پاسخ‌های ارائه شده، تصمیم به کلید زدن طرح استیضاح شهردار را گرفته‌اند. بر اساس مواد قانونی شورای شهر، شهردار موظف است ظرف ده روز پس از اعلام، در جلسه‌ای دیگر حضور یابد و به سؤالات مجدداً پاسخ دهد. در صورتی که شهردار نتواند نظر اعضای شورا را جلب کند، استیضاح شهردار رسماً در دستور کار شورا قرار خواهد گرفت.

این حرکت از سوی شورای شهر بندرعباس نشان‌دهنده اختلافات عمیق میان شهردار و اعضای شورا در خصوص مدیریت شهری و آینده توسعه بندرعباس است که به زودی مشخص خواهد شد چه تصمیمی در نهایت اتخاذ خواهد کردند بهترین دفاع برای شهردار پاسخ به چند سؤال هست چقدر درآمد داری؟ و چقدر هزینه ! و کجا خرج کردی؟ و کسری درآمد از کجا باید تأمین شود؟

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل