حسن عباسی، روزنامه‌نگار، نوشت: شکایت از سوی اداره کار شهرستان بندرعباس مطرح شد نه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر کل استان هرمزگان/پیگیری هم نمی‌کردند

اول اشاره کنم به تجربه شخصی خودم در مراجعه به اداره کار در پرونده پالایشگاه نفت لاوان و شرکت پیمانکاری تأمین نیرو این پالایشگاه، علیرغم فشارهای مقامات عالی استان بر مدیر تازه منصوب شده اداره کار برای صدور رأی علیه بنده، مجتبی معین وزیری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان خیلی مقاومت کرد و برعکس با راهنمایی و پیگیری ویژه، گفت نباید ناحق شود حق ندارند روی هوا نیرو اخراج کنند.

کلا رأی به نفعم صادر شد اما در خصوص بازگشت به کار و عدم تمدید قرارداد اداره کار به لحاظ قانونی نتوانست ملزم به تمدید قرارداد کند پالایشگاه و شرکت تأمین نیرو را، نگاه کنید به لحاظ کار راه اندازی اداره کل و بسیاری از شهرستانها عملکرد خوبی دارند که در مقام مقایسه با اداره کل و سایر شهرستانها میزان کار راه اندازی در اداره کار شهرستان بندرعباس خیلی پایین است.

شکایتی از سوی اداره کار بندرعباس علیه بنده ثبت شده داستان آن از این قرار بود که در ادوار گذشته پس از بروز مشاجره‌ای بین تعدادی از ارباب‌رجوع و پرسنل اداره کار شهرستان بندرعباس به دلیل قطعی سیستم رخ می‌دهد که تعدادی از ارباب‌رجوع از قطعی سراسری سیستم‌های اداره کار ناراضی بودند، با پرسنل اداره کار وارد مشاجره شدند. در این میان، یکی از ارباب‌رجوع که بنده را می‌شناخت خبرنگار هستم، در این اداره حضور داشتم ازم خواست که اصل مشکل‌شان را با کشتیرانی، رسانه‌ای کنم.

بر اساس رسالت خبری به منظور پوشش رسانه‌ای این موضوع شروع به فیلم‌برداری و اخذ مصاحبه از بازنشستگان کشتیرانی کردم، اما با ممانعت پرسنل اداره کار شهرستان بندرعباس مواجه شدم. به همین دلیل، ادامه مصاحبه‌ها را خارج از مجموعه اداره انجام دادم. پس از انتشار این مصاحبه‌ها، اداره کار شهرستان بندرعباس شکایت را تنها علیه بنده ثبت کرد و آمد تمام اتفاقات و مشاجراتی که بین ارباب‌رجوع و پرسنل اداره رخ داده بود، به نام من ثبت کرد. مدت زیادی هم گذشته بود پیگیری نمی‌کرد اما شعبه بازپرسی چهارم دادسرای بندرعباس که بازپرس آن تغییر کرده بود بدون دعوت و مواجهه حضوری مبادرت به تصمیم‌گیری می‌کند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل