سرنوشت مهدی نوبانی شهردار بندرعباس؛ از طرح سؤال تا احتمال استیضاح

با توجه به تحولات اخیر در شورای شهر بندرعباس و افزایش نارضایتی‌ها عمومی از عملکرد شهردار، طرح سؤال از شهردار به یکی از مهم‌ترین موضوعات در سطح مدیریت شهری این کلانشهر که شبیه شهر جنگ‌زده‌ایست تبدیل شده است.

به نظر می‌رسد برخی از اعضای شورای شهر از عملکرد شهرداری در حوزه‌های مختلف از جمله عمران شهری، حمل و نقل و مدیریت پسماند رضایت کامل ندارند و به همین دلیل تصمیم گرفته‌اند تا از ابزار قانونی طرح سؤال استفاده کنند.
در روزهای گذشته، برخی اعضای شورا اعلام کرده‌اند که اگر پاسخ‌های شهردار به سؤالات مطروحه قانع‌کننده نباشد، احتمالاً این روند به استیضاح وی ختم خواهد شد.
این در حالیست که دیگر اعضای شورا به صورت غیرمنطقی از شهردار دفاع می‌کنند آنهم در مقابل اینهمه پروژه‌ نیمه‌تمام و برنامه‌های عقب افتاده توسعه‌ای…
از سوی دیگر، امیدوارم تا شهردار بندرعباس در پاسخ به انتقادات و سؤالات اعضای شورا اعلام آمادگی کند و چارچوب قوانین و مقررات که در راستای آن اقدامات شائبه‌داری که مطرح شده از شهرداری را تشریح کند و از تعامل با همه اعضای شورا ضمن استقبال اعلام آمادگی کند برای ارائه گزارش کامل و شفاف در خصوص عملکرد شهرداری زیرا که با توجه به شرایط کنونی، شهروندان بندرعباس نیز به این مسئله توجه ویژه‌ای دارند و منتظر نتیجه جلسه‌های آتی شورای شهر هستند.
باید دید آیا شهردار موفق به اقناع اعضای شورا خواهد شد یا اینکه این طرح سؤال به مرحله استیضاح منجر می‌شود؟ باید منتظر ماند و دید که این روند در نهایت چه سرانجامی خواهد داشت.

اما متن این طرح سؤال که با امضای پنج نفر از اعضای شورای شهر تقدیم هیأت رییسه شورای شده بدین شرح است:

احتراماً نظر به مفاد ماده ۸۳ قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور ، با توجه به تذکرات و پیگیری‌های متعدد تعدادی از اعضای شورا، عدم پاسخگویی و شفاف‌سازی مناسب شهردار محترم در خصوص برنامه.ها ، اجرای پروژه‌ها و مصوبات شورا ، همچنین عدم اصلاح و یا اجرای برخی پروژه‌ها مدیریت ضعیف موجبات نارضایتی در شهروندان گردیده است. بدینوسیله طرح سؤال از شهردار محترم بندرعباس با امضاء اینجانبان به شرح ذیل تقدیم می‌گردد.
خواهشمندست ضمن قرائت در صحن در راستای اجرای فرآیند قانونی مفاد مندرج در ماده ۸۳ قانون فوق یک نسخه از سؤالات به جناب آقای مهدی نوبانی ارسال، تا جهت پاسخگویی به سؤالات مطروحه در جلسه علنی شورا حضور یابند .
١- دلیل بی توجهی به اجرای پروژه‌های بازگشایی معابر در مناطق کم برخوردار و بافت فرسوده ، علیرغم بودجه مصوب توسط شورای اسلامی شهر در محلات کمربندیی شیراول ، نایبند جنوبی ، طلابند و میدان انبه دوراهی ایسینی چیست؟

٢-عدم تعیین تکلیف پروژه بی آر تی ( اجراء یا جمع آوری ایستگاه ها) که همین موضوع هر ساله باعث ایجاد مشکلات متعدد برای شهروندان از جمله فوت تعدادی از عزیزان گردیده است.

٣- چرا پروژه فاز یک آیت الله غفاری طبق توافقنامه جهت رفع مشکل اهالی بعد از ١٣ سال اجرایی نمی‌گردد؟

۴- چرا هیچ عزم و اراده‌ای نسبت به اجرای پروژه بزرگ شهربازی ، آرزوی دیرینه جوانان و مردم شهر بندرعباس علیرغم گذشت ٢ سال از مجوز ، مصوبه شورا و تخصیص بودجه در سالهای متوالی در جنابعالی وجود ندارد؟

۵- چرا نسبت به جمع‌آوری بموقع زباله ( ساعت ٩ شب ) در سطح شهر و ارائه خدمات مطلوب در جهت تمیزی کوچه ها و معابر تدبیری تاکنون در راستای طرح تفکیک زباله از مبداء و بروز رسانی سیستم پسماند صورت نگرفته است؟

۶-عدم مدیریت صحیح در هزینه کرد تیم فوتبال شهرداری ضمن هدر رفت هزینه‌های هنگفت در هر فصل و خروجی ضعیف سبب شده شهرداری در انجام ماموریت ها و تکالیف اصلی از جمله پرداخت رفاهیات و حق بازنشستگی پرسنل بعد از ٣٠ سال خدمت عاجز بوده در این خصوص چه پاسخی خواهید داشت؟

٧- علت عدم اجراء و بهره برداری به موقع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام علی‌رغم تصویب و تخصیص بودجه به شرح ذیل اعلام نمائید؟
الف- پایانه مسافربری
ب- تقاطع غیر همسطع مهرگان
ج-بوستان ۵٠ هکتاری شمال بلوار شهید رجایی
د- پل راه آهن
ه- احداث سالن ورزشی اختصاصی بانوان در ۴ منطقه شهرداری
٨- علت عدم واریز پرداخت‌های مناسبت و رفاهی کارکنان و پرسنل خدوم شهرداری در طول سال علیرغم بودجه مصوب ۱۴۰۳ و ۱۴۰۲ توسط اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس

۹- توقف چندین ماهه جهت اتمام پروژه ۱۹۲ واحدی شهرداری بندرعباس و عدم تعیین تکلیف پروژه مذکور بابت چیست ؟

۱۰-در راستای طرح شفاف سازی که شعار شما در زمان انتخاب بعنوان شهردار هم بود، نسبت به پرونده‌های مطروحه در هیأت تخلفات اداری استانداری که طی بازدید از مناطق توسط کارشناسان امور شهری صورت گرفته توضیح لازم بفرمائید در چه مرحله‌ای است ، آیا جابجایی برخی از مدیران و کارمندان شهرداری در راستای همین تخلفات بوده یا خیر ؟

ضمناً در مورد بندهای زیر اختصاصاً بطور شفاف پاسخ دهید؟
الف- چگونگی اخذ مجوز تجاری مجتمع ستاره در حال تخریب واقع در میدان امام خمینی جنب پارک شهید دباغیان و مشخص نمودن نوع کاربری قبل و بعد از مجوز شهرداری ، و مجوز کمیسیون ماده ۵
ب- نامه به شماره ۸۳۱/۱۴۰۳/۰۲/۴۸۵ مورخ ۲۰/۰۱/۱۴۰۳ اداره کل تأمین اجتماعی در مورد پرونده ساختمانی و مبلغ پروانه ساختمانی ملک مذکور
ج- پروانه ساختمانی به شماره م/ش/٢/۵٢۶٣٨ مورخ ۲۱/۰۴/۱۴۰۱ خیابان طلوع – ورزشی جهاد
د- پرونده آقای شنبه زاده و شرکاء واقع در ملوانان

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل