آقای پزشکیان! گوی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را بازیچه چوگان‌سواران صحنه‌های پیشین قدرت نکنید!

مریم اطیابی

در حالی اسامی نامزدها برای نشستن بر مسند وزارت‌های مختلف در محافل سیاسی دست به دست می‌شود که ساعت به ساعت اسامی احتمالی برای نشستن بر مسند میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حال تغییر است. آن هم نه بر اساس تخصص،سابقه کارشناسی  و یا سابقه حضور در وزارتخانه بلکه بر اساس عدم تصدی افراد بر پست‌های دیگر!

گویی افرادی که در تلاشند در وزارتخانه‌های دیگر بر مسند بنشینند، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را هم در آب نمک خوابانده‌اند تا اگر آن یکی نشد حتما این یکی بشود!!!! ملاک و معیار همین است و نه هیچ‌چیز دیگری!

چنین نگاه طُفیلی‌باری به این وزارتخانه سبقه‌ای از دهه هشتاد به بعد دارد تا آنجا که این وزارتخانه همواره سکوی پرش سیاسیون و جاماندگان از منصب بوده است.

اقای پزشکیان! نوع نگاه دولت به فرهنگ و هنر و گردشگری، جدا از انتخاب وزیر آن نیست. انتخاب وزیری که یک روز می‌گوید نامزد این حوزه نمی‌شود و همزمان نامزد چندین وزارت‌خانه بی‌ربط  دیگر است که مسئولیت‌هایی کاملا متفاوت و بعضا متناقض دارند و  دوباره چون پستی نصیبش نمی‌شود، انگور این تاکستان به دهانش شیرین می‌آید، نه تنها برازنده این وزارتخانه نیست بلکه بسی خطرناک است!

چرا که این طیف افراد بسیار منصب دوستند نه فرهنگ دوست! این افراد صدای قدرت‌دوستان و منصب‌دوستان و لابی‌گران است نه صدای بی‌صدایان!

#مردمی‌_سازی و #ایران_هراسی_زدایی دو وظیفه ضمنی این  وزارتخانه است و این میسر نمی‌شود مگر آن که کسی بر مسند بنشیند که ادبیات گفتمانی سه حوزه این وزارتخانه را بشناسد، در این حوزه حضور داشته و سبقه فرهنگی‌اش به همین حوزه ربط داشته باشد،جوان باشد و طرحی نو دراندازد.

نه این که گوی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بازیچه چوگان‌سواران صحنه قدرت کسانی بشود که پیش‌تر آزمون خود را در دولت‌های پیشین پس داده‌اند.

رهبری پیش‌تر تاکید کرده‌اند که در زمینه فرهنگی باید قوی بشوید.همچنین مهم‌ترین اولویت کشور را ابتدا اقتصاد و بعد از آن، فرهنگ و رسانه و علم دانستند. لازم به ذکر است اگر چه به دلیل شرایط به وجود آمده اقتصاد را اولویت دانسته‌اند اما همیشه بر اهمیت موضوعات فرهنگی تاکید کرده و شخصا بدان اهتمام و توجه دارند.

حال به چه علت باید پای آزمودگان دولت‌های پیشین در وزارتخانه‌های دیگر را به این وزارتخانه باز کنید و شبهه ایجاد وضعیت دهه ۹۰ را در این وزارتخانه القا کنید؟! کارناتمام این افراد در آن وزارتخانه‌ها و منصب‌ها چه بوده که اکنون می‌خواهند آن را در این دولت و در این وزارتخانه به منصه ظهور بگذارند؟!

مردم به شما رای نداده‌اند که صاحبان منصب پیشین دولت‌های قبل صرف حمایت از شما یا داشتن رابطه با شورای راهبردی و یا چینش پرحاشیه کمیته انتخابات ولع نشستن بر منصب این وزارتخانه را داشته باشند؟!

همان‌هایی که کارنامه‌شان در سایر حوزه‌ها و تورق نامشان در اینترنت بسیارپرحاشیه است؟! صرف تصدی ۹ ماهه سکان یک وزارتخانه دیگر نباید بستر حضور آنها در وزارتخانه‌ای دیگر باشد.

محصول بر آمده از کمیته انتخابات این وزارتخانه به دلیل انتخاب نامناسب اعضا از ابتدا که باید پرسید محصول چه درایتی بوده شوربختانه خواسته غالب ایران دوستان و فرهنگ‌بانان و یا حتی اهالی صنعت گردشگری و صنایع دستی نبود اما به هر حال در این شرایط دست‌کم کاری که می‌توانید بکنید این خطا در انتخاب بین چند گزینه اعلام شده برای وزارت  تکمیل نشود.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل