کانی مس منجلاب کرمان

طی روزهای گذشته به عملکرد نادرست شرکت کانی مس (زیرمجموعه صندوق بازنشستگی مس) در نمایشگاه جنوبشرق رخ داده بود پرداخته شد امروز می‌خواهیم به مبحث کانی مس در شهربابک (پروژه تغلیظ ۲و ۳) بپردازیم.

مسئولین وزارت صمت، مدیرعامل شرکت ملی مس و مدیرعامل صندوق بازنشستگی مس بایستی توجه کنند که در آستانه تغییر دولت که با شعار شایسته سالاری و مبارزه با فساد و رفاه مردم عزیز همراه بود با مردم همراه شوند.

در جریان هستید که پروژه احداث کارخانجات فرآوری فاز ۲و۳ تغلیظ مس میدوک که بیش از هشتاد هزار میلیارد تومان ( ۸٠٠ هزار میلیارد ریال) اعتبار آنرا می‌توان تخمین زد الان توسط شرکت کانی مس در حال اجرا است.

اما جالب آن است علیرغم اینکه شرکت کانی مس در کرمان به ثبت رسیده و عمده پروژه‌ها و اموال شرکت به عبارتی بیش از ۸۰ درصد پروژه‌ها در استان کرمان قرار دارد، خسارت انتصاب مدیر عامل غیر بومی از اصفهان آنهم با حواشی فراوان و بدون داشتن رزومه مؤثر معدنی در رأس امور منصوب شد و ماندگار مانده.
اما …..
۱- آیا درست است که مدیر عامل غیربومی آن هم بدون داشتن تجربه و رزومه‌ای مرتبط، صدها میلیارد کارهای پیش پا افتاده مثل ساخت اسکلت فلزی و… را به خارج از کرمان به اصفهانی‌ها و شخصی بنام محمدرضا محرابیان (مدیر پروژه میدوک) واگذار نماید؟ لازم است بدانید که محمدرضا محرابیان خود چندین سال در اصفهان بوده است و پیمانکاران زیادی را می‌شناسد .

۲_جناب مدرس خیابانی و جناب آقای علیخانی آیا درست است که مدیریت شرکت کانی مس علیرغم ترافیک کمبود بلیط هواپیما و ده‌ها مشکل دیگر که خود می‌دانید چندین ساختمان و کلی مهمانسرا و… بالغ بر صدها میلیارد را در خیابان وزرا تهران «رهن_اجاره» و یا خریداری و بیش از هشتصد نفر نیروهای آن شرکت با وجود اینکه کارها عمدتاً در میدوک سرچشمه است را در تهران مستقر نمایید این وضعیت بدین منزله می‌توان قلمداد نمود که سرسوزنی اعتقادی به نیروی کار جوان کرمان و متخصصین کرمانی‌ها ندارند؟؟

۴-آیا از مسائل دیگر مدیران مجموعه ستادی شرکت در تهران اطلاع دارید که پرونده‌های آنها را در دستگاه حراستی و سازمان بازرسی و سایر نهادها چک کردید.

۵- آقای علیخانی و جناب مدرس خیابانی؟ چطوری ممکن است که علیرغم ممنوعیت انتصابات توسط دولت، روزهای مانده به انتخابات ریاست جمهوری، با حمایت مدیرعامل کانی مس، آقای محمدرضا محرابیان مدیر پروژه میدوک را به سمت عضو هیآت مدیره بگذارند و رئیس هیآت مدیره را عوض کنند تا مدیرعامل با محرابیان توان، تمام تصویب و یک‌سره کردن موضوعات را در هیأت مدیره بدست بگیرند.

۶- عالیجنابان استاندار کرمان و مسئولین استان کرمان؛ چگونه ممکن است که شهرک صنعتی خضرا کرمان که در ۲سال گذشته بیش از ۳۰۰ کارخانه صنعتی‌ در آن تعطیل شود و مدیران آنها در راهروهای دادگاه ، زندان و بانک‌ها گرفتار باشند آن وقت این ابرپروژه سهم تهرانی‌ها و نورچشمی‌ها شود؟ واقعاً سهم صنایع صنعتی استان از این ابرپروژه میدوک چیست؟ آیا در حق شرکت های کرمانی به نظرتان ظلم نشده است؟

۷- بفرمایید و تشریح کنید که نظارت بر انجام و واگذاری پروژه‌های میدوک چگونه بوده است؟ ده‌ها هزار میلیارد تومان پروژه چگونه دارد نظارت و اجرا می‌شود آنهم با وجود اینکه محمدرضا محرابیان همه عوامل را زیرچتر دارد؟ مثلاً آیا صحیح است که در همین پروژه به دستور آقایان محرابیان، شخصی به نام خیاط زاده (نزدیک و منتصب به محرابیان ایشان رییس کارگاه پروژه میدوک هستند) تا سقف ده میلیارد مناقصات جزئی کارهای ابرپروژه را چگونه و کجا آگهی می‌کنید و اجرا می‌کنید ؟ چه نظارتی بر روی این واگذاری‌ها و اجرای آنها دارید؟ این پیمانکارها و افراد با شرایط مدنظر جناب خیاط زاده و محرابیان می آیند یا پیشبرد پروژه لذا در خصوص رفع این شائبه بایستی مبالغ فاکتورها با کار انجام شده بررسی گردد، این اتفاق پیش نیاید که ده کار را یک پیمانکار همزمان بردارد؟ سازمان بازرسی اگر در سکوت این موضوع را در پروژه جویا شد پشت پرده‌‌ها را بهتر می‌تواند آنالیز کند.

صدها موارد اسناد کتبی و صوتی در خصوص کانی مس بویژه جناب محرابیان در میدوک وجود دارد که نیاز به بررسی ویژه دارد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل