خانه تاریخی سلامت در شریف‌آباد اردکان پلمپ شد؟!

آقای ضرغامی! آقای شالبافیان! این خانه نماد صلح و دوستی است

خانه سلامت اردکان درحالی پلمپ شده که بنا به گفته مالک آن اقای برخورداری یک دورهمی زنانه خانوادگی در این خانه برگزار شده بوده و کسی اجازه گرفتن فیلم از یک محفل خصوصی زنانه در یک خانه شخصی را ندارد.

این اتفاق در حالی رخ داده که همه اهل محل و گردشگران بر حسن اخلاق، مهمانوازی و خوش‌مشربی برخورداری و خانواده‌اش، دایی مرتضی، همچنین همسایگان زرتشتی و مقنیان قنات شریف‌اباد اردکان که همگی تلاش می‌کنند خاطره‌ای خوب و شاد برای گردشگران به ثبت برسانند، صحه می‌گذارند.

خانه‌ای که با تلاش برخورداری، اهل محل و دوستانش به محفل شعر و ادب و هنر، صنایع دستی و هنرهای سنتی، شاهنامه‌خوانی، حافظ خوانی و کتاب‌خوانی تبدیل شده است.

خانه تاریخی سلامت با قدمتی ۱۵۰ ساله در منطقه زرتشتیان شریف‌آباد اردکان در کنار یک مجموعه پارک، قنات و آب انبار به محلی برای حضور گردشگران و ثبت خاطره خوش برای آنان بدل شده است.

خانه سلامت تا سال گذشته مجوز اقامتگاه بومگردی با شش اتاق دو و شش نفره را داشت اما امسال مجوزش را تمدید نکرد.

خانه‌ای خشتی که در بدو ورود به آن خانم‌های زرتشتی محله به رسم همسایگی به پیشواز مهمانان می‌آمدند آن هم با گلاب، آیینه و نقل و نبات.

کنار دیوار خانه دوچرخه‌ای بسیار بزرگ با چندین واگن کوچک قرار دارد. دوچرخه صلح و دوستی! دوچرخه‌ای که در کنار آن پرچم کشورهای مختلف نصب شده تا یادآوری کند گردشگری نماد صلح و دوستی است و آدم‌ها فارغ از هر رنگ و نژاد و جنسیت و مذهب با هم برادرند. این دوچرخه پیام‌آور شادی، سلامت، صلح و دوستی است.

این خانه به مرکزی کوچک با نمادی صنایع دستی هم تبدیل شده و در آن دستگاه‌های کاربافی، سبدبافی، قالی‌بافی کار با سفال یافت می‌شود.

آقای ضرغامی! اقای شالبافیان! فرماندار و نماینده اردکان! روا نیست پیگیری نکنید تا چراغ این خانه که نماد صلح و دوستی و شرافت و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز ادیان در محله شریف‌آباد اردکان یزد است، هرچه سریع‌تر باز نشود.

به حرمت کرامت انسانی، مهمان‌نوازی و حسن اخلاق اهل این محله و خانواده برخورداری چراغ این خانه را هر چه سریع‌تر روشن کنید!

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل