چالش‌های هودبی در مبارزه با ویروس کرونا

شرکت معدنکاری کانادایی هودبی مینرالز خبر از ۵۱.۹ میلیون دلار زیان در سه ماهه منتهی به ۳۰ ژوئن داد، چرا که تعلیق هشت هفته ای معدن مس کونستانسیای این شرکت در پرو بر نتایج عملیاتی آن تأثیری منفی داشت.

مجتمع مس سرچشمه این شرکت مستقر در تورنتو اهداف تولید برای عملیاتش در پرو را به بین ۶۵ هزار تا ۷۵ هزار تن مس و بین ۲۵ هزار تا ۳۵ هزار اونس فلزات گرانبها کاهش داد. هودبی پیشتر پیش بینی می کرد بین ۸۰ هزار تا ۹۵ هزار تن مس و بین ۴۵ هزار تا ۵۵ هزار اونس طلا در این عملیات به عمل آورد.

در این تغییرات جدید هودبی تاریخ راه اندازی معدن پامپاکانچا را از نیمه دوم سال جاری به اوایل ۲۰۲۱ تغییر داد. این شرکت گفت این تأخیر نتیجه وضعیت اضطراری اعلام شده در ۱۵ مارس از سوی دولت پرو به علت همه گیری کووید ۱۹ و همچنین تأثیر رایزنی با جوامع محلی می باشد.

این شرکت گفت که آسیاب معدن کونستانسیا عملیات کامل خود را در ۱۸ ماه مه از سر گرفت و افزود که استخراج در اوایل جولای به سطوح عادی باز گشته است. شرکتهای معدنکاری در حال عملیات در این کشور واقع در آمریکای جنوبی، که دومین تولید کننده بزرگ مس جهان پس از شیلی است، با موج تازه ای از خصومتهای جوامع محلی روبرو شده اند.

جماعتهایی از مردم این جوامع به سه شرکت در بخشهای معدنکاری در نفت در طول چند روز گذشته حمله کردند، به نحوی که دو شرکت از این سه شرکت مجبور شدند پس از برخوردهای مهلک عملیاتشان را تعطیل کنند.

اهالی خشمگین در مناطق آند و آمازون در این کشور خواهان کمکهای اقتصادی و حمایتهای بهداشتی در طول همه گیری کووید ۱۹ در موج تازه آن در شرایط کنونی می باشند. وضعیت اضطراری بهداشتی شکافهای وسیع بین ثروتمندان و اقشار فقیر غالباً روستایی این کشور را آشکار کرده است.

مدیر مالی این شرکت، استیو داگلاس، گفته که عملکرد قوی تجارت مانیتوبا در کانادا به جبران کم کاری عملیات در پرو کمک کرده است. این باعث شده که سودهای تعدیل شده فصل دوم تنها اندکی از سودهای تعدیل شده فصل نخست پایین تر باشد.

منبع:Mining.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا