آیا با ورود وزیر صمت حواشی مدیریتی گهر زمین تمام می‌شود؟!/رزم حسینی آب پاکی را بر دست سرپرست ریخت

علی‌اکبر پوریانی، سرپرست شرکت گهرزمین در حاشیه نمایشگاه ماینکس۲۰۲۰ در خصوص کمرنگ شدن حواشی پیش آمده با حضور وزیر جدید تاکید کرد: به طور قطع این حواشی از بین می‌رود، عده‌ای می‌خواستند تصمیماتی بگیرند و اراده‌ای را تحمیل کنند اما ما تسلیم اراده آنها نشدیم. 

به گزارش اخبار فولاد، پس از چند هفته کش مکش بر سر مدیرعاملی شرکت گهر زمین به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های معدنی بورسی در نهایت  هیات مدیره در راستای اجرای دستور رییس جمهور  با بازگشت علی اکبر پوریانی تحت عنوان سرپرست تازمان تعیین وزیر صمت موافقت کرد. در واقع پوریانی در حالی به عنوان سرپرست سکان مدیریت شرکت را برعهده گرفته که با تکیه زدن رزم حسینی بر مسند وزارت خانه قاعدتا وضعیت مدیرتی او نیز باید مشخص شود .

البته اگر از تلاش مدیران و برخی نمایندگان مجلس که برای بازگشت این مدیر معدنی که چندین بار به رییس دولت نامه نگاری کردند بگذریم . آنچه از آن به عنوان مهمترین اهرام قدرت سرپرست گهر زمین برای کسب عنوان سابق خود نام برده می شود اشنایی او با استاندار اسبق کرمان بوده که شاید دلیل اینکه هیات مدیره نیز سرپرستی پوریانی را به انتخاب وزیر موکول کرده را باید در همین موضوع جستجو کرد اگرچه که روز گذشته و در هنگامیکه نماینده مخالف  صراحتا از وزیر پیشنهادی خواست تا رابطه خود با پوریانی و تخلفات گسترده را شفاف سازی کند رزم حسینی حتی اشنایی خود را او رد کرد و این در حالی بود که پیش از این شهباز حسن پور دیگر نماینده استان نیز به اخبار فولاد گفته بود که وزیر قطعا به مسایل جزیی همچون تعیین تکلیف مدیریت یک شرکت خصوصی ورود نخواهد کرد . به هر حال به نظر می رسد وزیر صمت روز گذشته آب پاکی را روی دست حامیان سرپرست گهر زمین ریخته تا بتواند خود را از حواشی دور نگه دارد.

اگرچه که پوریانی نیز خود در نخستین روز از MINEX۲۰۲۰ (نهمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران) در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار اخبار فولاد در پاسخ به این که آیا با حضور وزیر جدید حواشی پیش آمده درباره برکناری شما کمرنگ می شود، تاکید کرد به طور قطع این حواشی از بین می‌رود، عده‌ای می‌خواستند تصمیماتی بگیرند و اراده‌ای را تحمیل کنند اما ما تسلیم اراده آنها نشدیم. 

البته این پاسخ پوریانی نشان می دهد که نه تنها برای خود در مدیریت گهر زمین حق آب و گل قایل است بلکه همچنان به رابطه خود با وزیر خوشبین است .

وی همچنین ضمن آنکه ۹۹ درصد از حواشی و مطالب عنوان شده را کذب محض می داند، معتقد است در حالی حاضر شرایط آرام بوده و تمایلی ندارد مجددا به حواشی دامن بزند البته  پوریانی وعده شفاف سازی از طریق رسانه ها که به طور یقین منظور همسویان رسانه ایست را داده است.

اما فارغ از تمامی کش مکشی هایی که در این مدت اتفاق افتاده آنچه در ذهن ایجاد سوال می کند دلیل این همه تلاش برای باقی ماندن در پست مدیریت یه شرکت معدنی است؟ آن هم در شرایطی که برخی از اخبار از ورود بازرسی به تخلفات این شرکت خبر داده و برخی از مدیران و حتی نمایندگان مدعی در اختیار داشتن اسناد تخلفات هستند آیا واقعا زمان آن نرسیده سازمان بازرسی برای پایان دادن به هرگونه مجادله شفاف سازی کند؟

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا