با انتخاب قطعی وزیر صمت؛حکم سرپرستی گهر زمین به پایان می‌رسد؟!

بر اساس صورتجلسه ششم مهرماه هیات مدیره شرکت سنگ آهن گهر زمین، علی‌اکبر پوریانی تا تعیین وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان سرپرست در شرکت فعالیت خواهد کرد. موضوعی که به نظر می رسد با حضور رزم‌حسینی در وزارت خانه صمت حکم سرپرستی پوریانی نیز به پایان رسیده و اعضای هیات مدیر باید برای پاسخگوی به سهامداران وضعیت مدیرعاملی را روش سازند.

به گزارش اخبار فولاد، پس از چند هفته کش مکش بر سر مدیرعاملی شرکت سنگ اهن گهرزمین، هیات مدیره این شرکت در ششم مهر ماه تشکیل جلسه داد و در راستای اجرای دستور رییس جمهور علی اکبر پوریانی که پس از ۷ سال تصدی بر کرسی مدیرعاملی با رای هیات مدیره از سمت خود خلع شده بود تحت عنوان سرپرست و تا زمان تعیین وزیر صمت به مجموعه بازگردانده شد. در واقع فارغ از حواشی و اتفاقاتی که در این مدت پیرامون مدیریت این شرکت بزرگ بورسی ایجاد شده و اساسا در قانون تجارت جایگاهی تحت عنوان سرپرستی برای شرکت های بخش خصوصی تعریف نشده. آنچه در این صورتجلسه حائز اهمیت است مدت زمان تصدی سرپرستی است که به تعیین وزیر جدید صمت گره خورده است. اگرچه که رزم حسینی نیز در این خصوص از تریبون مجلس نیز بر عدم اشنایی خود و دخالت در امور اینچنینی تاکید کرده است و به نظر می رسد تلاش حامیان پوریانی از این طریق به در بسته خورده است، اما آنچه از این صورتجلسه استنباط می شود با انتخاب وزیر صمت سرپرستی پوریانی نیز به اتمام رسیده و قطعا تا برگزاری جلسه جدید و تعیین تکلیف مدیرعاملی سرپرستی پوریانی نیز فاقد وجاهت قانونی خواهد بود.

سمت «سرپرستی» پوریانی پیش از این نیز خالی از اشکال نبود، زیرا این سمت برای یک شرکت رسمیت ندارد و به دلیل همین نبود رسمیت است که نام وحید میرزایی همچنان به عنوان مدیرعامل در سامانه کدال به ثبت رسیده است بر این اساس به نظر می‌رسد پوریانی در حال حاضر هیچ سمتی در شرکت سنگ آهن گهرزمین ندارد و این در حالیست که تماس اخبار فولاد بامحمد فلاح عضو هیات مدیره این شرکت نیز برای شفاف سازی این موضوع به واسطه عدم تمایل به پاسخگویی تنها به جمله هرگونه تصمیم به جلسه آینده هیات مدیره منوط خواهد بود خلاصه شد. اما به طور قطع اعضای هیات مدیره باید هر چه زودتر تکیلف مدیرعاملی شرکت را روشن و مدیرعامل قطعی را معرفی کنند تا بیش ازاین به نگرانی سهامداران دامن زده نشود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا