نشست خبری رئیس کمیسیون اقتصادی و آزمون جامعه رسانه‌ای استان کرمان

از روز استیضاح علی ربیعی ، وزیر سابق تعاون کار و رفاه اجتماعی و طرح آشکار مسائلی در خصوص علل استیضاح ، توسط وی نزدیک به دوسال سپری شده است.

قبل از استیضاح «ربیعی» نسبت به موضوعاتی از قبیل نحوه اعلام وصول استیضاح و عدم ارجاع آن به کمیسیون اجتماعی ، طرح مستقیم استیضاح در صحن و انگیزه‌های سیاسی پشت پرده‌ی استیضاح و فشارهای یکی از نمایندگان که بعداً مشخص شد ، منظور وی شخص «محمدرضاپورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی وقت مجلس» میباشد ، جهت انتصاب شخصی که به گفته ربیعی به دلیل تخلف ۱۰۰ میلیاردی راهی زندان شده بود ، گلایه‌ها و سخنان متعددی را مطرح نمود.

در آن استیضاح پرحاشیه نیز سخنان طوفانی و دردمندانه ربیعی خطاب به پورابراهیمی ، مبنی بر اصرار وی برای انتصاب کهنوجی(برادرهمسرش) به ریاست یکی از شرکت‌های بزرگ و متمول معدنی کشور ، بدین معنا بود که هدف پورابراهیمی از استیضاح ، ناکامی در شبکه چینی و انجام این انتصاب بوده است.

در این رابطه خدادادی رئیس وقت کمیسیون اجتماعی مجلس نیز اظهار داشت: محورهای مطرح شده در استیضاح ربیعی اصلا کاری نیست.

پس از اتمام این استیضاح پرحاشیه بود که گمانه زنی ها ، سوالات و ابهامات گوناگونی پیرامون صحت و صقم مطالب ایراد شده توسط ربیعی ، به ویژه اتهاماتی که وی متوجه «پورابراهیمی» نمود ، در محافل و حوزه‌های رسانه‌ای و اجتماعی کشور مطرح گردید ، اما تا این لحظه ، پاسخگویی مستدل و شفاف‌سازی مبسوطی که اقناع کامل افکار عمومی را سبب شود ، صورت نپذیرفته است.

در ماه‌های اخیر نیز ، به ویژه پس از اتفاقات حوزه‌های مس ، معدن گهرزمین ، رأی اعتماد به وزیر کنونی صمت ، اعتراضات نماینده رفسنجان به مداخلات نماینده کرمان در حوزه انتخابی وی و نیز اعتراض رئیس و اعضای شورای شهر سیرجان به پورابراهیمی و نهایتاً اتهامات مطرح شده توسط یکی از فعالان حقوقی کشور در خصوص مداخلات «پورابراهیمی» در امور معادن استان که با انتشار پاسخ نامه درخواست از پورابراهیمی به رئیس دفتر ریاست جمهوری برای ابقای پوریانی همراه بود ، حواشی جدیدی پیرامون این نماینده مطرح گردیده که شفاف‌سازی دراین زمینه‌ها را بیش از هر زمان دیگری فوریت و ضرورت می‌بخشد.

همه‌ی اینها در کنار بحث جنجالیِ شکایات و اقداماتِ قضایی پورابراهیمی علیه جمعی از معترضان و منتقدین وی ، که گروهی از اصحاب رسانه ، کنشگران و مطالبه‌گران اجتماعی استان و کشور را تشکیل می‌دهند ، موجب شده تا نشست رسانه‌ای روز یکشنبه وی با‌ اصحاب رسانه ، بیش از هر چیز به محمل آزمون و موقعیت سنجش میزان توجه ، حساسیت ، و امانتداری فعالان رسانه‌ای استان کرمان بدل گردد.

قشر سخت کوش و بی‌توقعی که در بیان حقایق و حرکت در مسیر شفافیت بار سنگین حق الناس مردم در تفحص و کشف حقایق را عهده دارند.

یقیناً این گروه مطلع هستند که کمترین قصور در به چالش کشیدن رئیس کمیسیون مهم مجلس ، به ویژه در روزهای سخت و طاقت فرسایی که اقتصاد کشور وحشتناک‌ترین روزهای تاریخ خود را سپری می نماید ، از هیچ‌یک از آنان پذیرفته نبوده، بسنده کردن به تعارفات ، طرح سؤالات چیپ و بی‌ارزش و طفره رفتن از طرح ابهامات و حقایقی که مردم منتظر شنیدن پاسخ آنها هستند ، یقیناً اتلاف فرصتی مهم و تضییع حق مردم ، در مطالبه‌ی شفافیت از نماینده آنها محسوب می‌گردد.

لذا وظیفه‌ی مهم و خطیری که در نشست پورابراهیمی با اصحاب رسانه استان بر دوش اهالی قلم‌ و رسانه قرار گرفته ، آزمونی سخت برای سنجش میزان صداقت و عدم وابستگی اهل قلم به هر منبع و مرجعی در قدرت به شمار خواهد آمد ، که حتماً در ادامه به برخی از این سؤالات و موضوعات مهم اشاره خواهد شد.

باشد که رسانه‌های استان این‌بار نیز نزد مردم و افکار عمومی استان و کشور نمره قبولی و فرصتی برای توفیق وسربلندی را از آن خود سازند. انشاالله

ادامه دارد…..

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. آقای پورابراهیمی پاسخ دهید؛ نظرتون درباره سوءاستفاده‌هایی که این روزها از عنوان و اعتبار حاج قاسم ، و عکسهای گذشته برخی با حاج قاسم میشه چی هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا