از وام یورویی تا واگذاری سهام کارخانه به گل گهر

وام یورویی رزم‌حسینی و برادرش برای کارخانه نیمه‌کاره که پس نداده و از طریق اعمال نفوذ بعنوان استاندار ۵۱ درصد سهام شرکت‌شان را به گل گهر (شرکت وزارت صمت) می‌فروشند! تا بدهی میلیون یورویی‌شان صاف شود!

جواد رزم حسینی برادر علیرضا #رزم_حسینی گزینه #وزارت_صمت، یک شرکت به اسم صنایع مفتول بکسل فارس را ثبت می‌کند. برای سوله ناقص وام ۲۴ میلیون یورویی و ۲۸ میلیارد تومانی از بانک تجارت می‌گیرد. در حالی که فقط یک سوله بوده و اصلا کارخانه‌ای راه اندازی نشده بود. جواد رزم حسینی از طریق برادرش که #استاندار_کرمان است به معدن دولتی گل گهر فشار می‌آورد که کارخانه را خریداری کنند؛ بدین ترتیب ۵۱ درصد سهام کارخانه راه اندازی نشده را به گل گهر بزرگ‌ترین ثروت معدنی ایران که یک شرکت دولتی است می‌فروشند.

به همین هم بسنده نمی‌کنند شرکت «جهان فولاد سیرجان» که زیر مجموعه گل گهر است و خریدار شرکت صوری برادران رزم حسینی، واسطه می‌شود تا جواد رزم حسینی بخشی از سهام شرکتش را به شرکت توسعه و آبادانی کرمان بفروشد. باز هم تأسف برای تمام دستگاه‌های نظارتی کشور که شرکت توسعه و آبادانی کرمان زیر مجموعه شرکت ملی مس و مس سرچشمه است.

گویی برادران رزم حسینی نذر کرده‌اند هر طور شده بیت المال را از طریق دو کانال معدن گل گهر و گهر زمین به تاراج ببرند.
اگر وقتی وزیر نیست چنین فساد مس‌کند، وقتی وزیر شد چه می‌کند؟

بدین ترتیب که شما برادر استاندار کرمان هستی؛ با رانت، وام ۲۴ میلیون یورویی و میلیارد تومانی از بانک تجارت گرفته و پس نمی‌دهی. وقتی وام‌ها بصورت معوقه درآمد کارخانه‌ای که در واقع یک سوله راه اندازی نشده بوده را به ثروتمندترین معدن دولتی به اندازه بدهی‌ات به بانک می‌فروشی.

تنها با فروش ۵۱ درصد از سهام شرکت صوری، هم معدن گل گهر را مجبور می‌کنی برای راه‌ اندازی کارخانه‌ات از این به بعد پول بیاورد و هم وام میلیون یورویی بانک تجارت را در جیبت گذاشته‌ای..

البته جواد رزم حسینی اشتهای بالایی دارد و تاکنون ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو هم ارز دولتی دریافت کرده است.

باز هم در هر دو معامله فوق، این #پوریانی مدیر گهر زمین است که واسطه می‌شود و #پورابراهیمی هم از طریق اعمال نفوذش در شرکت مس، همراه کننده بوده است.

در سند قبلی (سری اول اسناد فساد که منتشر شده) مشاهده کردید که #پوریانی مدیر فاسد معدن گهر زمین و علیرضا #رزم_حسینی (گزینه وزارت صمت) هر دو در سال ۸۴ در شراکت با هم یک شرکت صوری تأسیس کرده و با چند لایه آنرا به شرکت‌های مس می‌فروشند.

دستگاه‌های نظارتی و امنیتی دقیقاً کجایید؟

جواد رزم حسینی برادر علیرضا رزم حسینی طبق روال فرمول فسادشان، پنج شرکت تو در تو تأسیس می‌کند:
*صنایع مفتول بکسل پارس، صنایع فولاد کرمان، گروه توسعه جهان پایا، شمیل فرد و پردیس البرز کیان؛

بر اساس مدل فسادشان، اعضای هیات مدیره در این شرکت‌ها چرخشی تغییر می‌کند و بسیاری از این شرکت‌ها نقش پوششی دارند.

این متن خلاصه شده گزارش #سازمان_بازرسی است. آقای درویشیان چرا این گزارش در دوره قبل بایگانی می‌شود!

جواد رزم حسینى با دریافت تسهیلات از بانک تجارت به مبلغ ۲۴ میلیون یورو (ارزی) و ۲۸ میلیارد تومان (ریالی) اقدام به ساخت کارخانه تولید انواع سیم بکسل تحت عنوان شرکت «صنایع مفتول بکسل پارس» در سال ۸۶ کرده که وام دریافتى را در جاى دیگر سرمایه‌گذارى و ساخت کارخانه فوق را نیمه تمام (یک سوله نیمه تمام) رها می‌کنند.

برای پرداخت تسهیلات دریافتى که به بدهى غیرجارى و معوقه تبدیل شده بود از طریق برادرشان آقای رزم حسینی استاندار کرمان، طى رایزنى با وزارت صمت، پروژه نیمه تمام (بدهی به بانک با احتساب جرائم دیرکرد نزدیک ۲۰۰ میلیاردتومان ریالی و تعهدات ارزی به قیمت روز ۲۴ میلیون یورو) را در سال ۹۵ در غالب شراکت و واگذارى ۵۱ درصد سهام شرکت سیم بوکسل به شرکت گل گهر سیرجان استان کرمان (شرکت‌های توسعه و سرمایه‌گذاری و جهان فولاد گل ‌گهر واگذار کرده‌اند. این شرکت تابعه وزارت صمت نیز بدهى را با بانک تجارت تهاتر کرده است.

بدین ترتیب برادران رزم حسینی در ازاء فروش یک سوله نیمه تمام و یک جواز تأسیس که فاقد هرگونه ارزش مالی است بدهی‌های خود را به بانک تجارت ، تهاتر و همچنان صاحب ۴۹ درصد از سهام شرکت بوکسل هستند.

مفتول بکسل تنها ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هنوز خط تولیدی در آن نصب نشده است و از سال ۹۵ تاکنون نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان توسط گل‌گهر (بعد از واگذاری تعهدات آقای رزم حسینی در قالب ۵۱ درصد علاوه بر تعهدات ناشی از تهاتر) نیز هزینه شده است.

عکس‌ها را ورق بزنید

https://www.instagram.com/p/CFrc0_JMHY2/?igshid=f5bkk2svri8o

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا