قطع مستمری معلولان؛ بهزیستی پاسخگو نیست!

رویا بابایی خبرنگار حوزه معلولان

مدیرعامل یکی از مراکز حمایت از معلولان استان گیلان می‌گوید: اخیراً تعدادی از معلولان به ما مراجعه کرده و از قطع ناگهانی مستمری‌هایشان خبر می‌دهند در حالیکه بسیاری از آنها واقعا نیازمند بوده و هیچ منبع درآمدی ندارند.

وی که نخواست نامش ذکر شود ادامه می‌دهد: با افزایش مراجعه‌کنندگان موضوع را از اداره بهزیستی جویا شدیم، مسئولان بهزیستی گفتند خود سامانه، مستمری‌ها را قطع کرده. وقتی گفتیم مگر سامانه شعور دارد که اینکار را انجام دهد؟ گفتند ما علت این اتفاق را نمی‌دانیم.

وی ادامه داد: من پرسیدم آیا علت، تراکنش‌های مالی افراد بوده یا گزارشی مبنی بر تمکن آنها به دستتان رسیده؟ گفتند: نه نمی‌دانیم. مستمری‌ها از تهران قطع شده و همه کسانی که مستمری‌شان قطع شده باید دوباره پشت نوبت برقراری مستمری قرار بگیرند و این مدت ممکن است بیش از یک یا دوسال طول بکشد.

به گفته این فعال حوزه معلولان استان گیلان، یکی از مددکاران بهزیستی تأیید کرده که: اخیراً این روش به‌عنوان بهانه‌ای برای خارج کردن برخی مستمری‌بگیران از چرخه حمایت مورد استفاده قرار گرفته و در سایر شهرستان‌های استان هم موارد مشابه قطع عمدی مستمری داریم.

گفتنی است از همه استان‌ها گزارشاتی مبنی بر قطع ناگهانی مستمری و حق پرستاری افراد دارای معلولیت شنیده شده هرچند پیگیری‌ها در این‌باره همچنان بی‌نتیجه مانده است.

چنانچه مستمری و حق پرستاری شما نیز در ماههای اخیر و بدون اطلاع قبلی قطع شده لطفا در کامنت اینستاگرام کمپین اعلام کنید از چه تاریخی مستمری و یا حق پرستاری شما قطع شده و ساکن کدام شهر هستید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا