سر مدیران فولاد کاوه در برف است، سر مدیران استانی کجاست؟!

عدم مشارکت در حوزه‌ی مسئولیت‌های اجتماعی سبب نارضایتی جامعه‌ی محلی از عملکرد مدیران شرکت فولاد کاوه جنوب کیش شده است، موضوعی که مورد تأکید رئیس‌جمهوری نیز قرار داشت و وی در سفر به هرمزگان بارها بر آن تأکید کرد.

بی‌عملی و کم‌اثری شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی سبب شده است تا جامعه‌ی محلی هرمزگان بار دیگر حس کند که مستعمره‌ی پایتخت است.

هرمزگان‌نشینان هر روز این سؤال را از خود می‌پرسند که بزرگ‌ترین کارخانه فولاد هرمزگان و بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان در صنعت فولاد ایران چه منافعی برای آنان در پی داشته است؟ چه میزان از نیروهای این شرکت بومی هرمزگان هستند و این کارخانه‌ی عظیم فولادی در پازل توسعه و فرآیند بهبود زیرساخت‌های فرهنگی، بهداشتی و درمانی، اجتماعی، هنری و مذهبی هرمزگان چه نقشی را عهده‌دار شده است.

سید ابراهیم رئیسی نیز در سفر به هرمزگان با درک صحیح از این نقصان بر اهمیت ارج نهادن و توجه به جایگاه جامعه‌ی محلی تأکید کرد و اظهار داشت: به‌کارگیری نیروهای بومی در صنایع بزرگ استان باید اولویت مدیران باشد چراکه افراد تحصیل‌کرده و آماده‌به‌کار در هرمزگان وجود دارد و باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

رئیس‌جمهوری با اشاره به لزوم عمل به مسئولیت‌های اجتماعی از سوی صنایع بزرگ تاکید کرد: این درست نیست که استان هرمزگان از آلاینده‌های ناشی از صنایع بزرگ متضرر شود ولی از منافع حضور این صنایع بهره‌ای نداشته باشد.

وی بیان داشت: صنایع بزرگ باید به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند و با پرداخت سهم استان، در توسعه‌یافتگی هرمزگان نقش داشته باشند.

در این شرایط می‌طلبد تا مدیران شرکت فولاد کاوه بدون سپر قرار دادن آوازه‌ی مجموعه‌ی خوش‌نام بنیاد مستضعفان، رو در روی جامعه‌ی محلی بنشینند و ضمن تشریح عملکرد خود، احترام متقابل را سرلوحه‌ی خود قرار دهند و خود را پیوستی برای توسعه‌ی همه‌جانبه‌ی هرمزگان ببینند، نه جزیره‌ای ارزش‌آفرین که تنها به‌اجبار در جغرافیای هرمزگان قرار گرفته است.

البته در این وضعیت مدیران استانی و دستگاه‌های نظارتی نیز باید در مقابل عدم مطالبه‌گری حق مردم هرمزگان پاسخ‌گو باشند و دلایل وضعیت فعلی را بدون رودربایستی تشریح کنند.

منبع: دلفین

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا