یعقوب دبیری نژاد عضو شورای شهر بندرعباس: اگر تمام فضای مجازی و رسانه ها را علیه من کنند، ذره ای از پس دادن هدایا پشیمان نیستم

يعقوب دبيري نژاد عضو شوراي اسلامي شهربندرعباس در پايان جلسه شوراي شهر در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: روايت است حضرت رسول در پاسخ به ماموري كه براي جمع آوري زكات رفته بود و هديه اي گرفته بود در جمع اصحاب بر روي منبر رفتند و فرمودند:

چرا در خانه پدر و مادرش نمی‌نشیند تا ببیند آیا باز هم مردم براى او هدیه می‌آورند یا نه؟!
سوگند به آن کسی که جان من در دست او است، [آن کارگزار] هیچ چیز از این هدایا بر نمی‌دارد، مگر این‌که روز قیامت، آن‌را بر دوش خود خواهد کشید، اگرچه شترى، گاوى و یا گوسفندى باشد»
به نظر شما این موضوع چه ارزشی داشت که پیامبر برای آن خطابه داشته باشد؟

دو ماه پیش در همین صحن، استاد اخلاق آیت الله درویشی خطاب به همه اعضا حتی یک سبد نارنگی را مثال زدند و فرمودند: مواظب باشید دریافت هدیه و سوغاتی و تحفه حتی اگر یک خودکار یا یک سبد نارنگی باشد ولو آنکه آن شخص توقعی از شما ندارد، تا زمانی که به عنوان عضو شورا نشسته اید ، ایراد شرعی دارد.

ماهم در پاسخ به خبرنگاران اعلام کردیم هدایا ارزش مادی ندارد اما برای فرهنگ سازی حذف این سنت غلط این اقدام را انجام دادیم تا ان شالله مورد توجه همه مدیران قرار گیرد.

جای تاسف دارد که کسی توجیه کند که هدایای دریافتی ارزش مادی نداشته ، مگر ما به خاطر ارزش مادی این کار را کردیم؟ حتی اگر سر سوزن هم بود باز هدایا را عودت میدادیم .

دوستان فرمودن این تذهبون؟ بله واقعا این تذهبون ، که برای حذف یک سنت بد و غلط تلاش کنی اما از هر طرف مورد تهمت و تخریب قرار بگیری.

نمیدانم چه اتفاقی افتاده که برخی افراد اینطور بر آشفته شدند و به خاطر پس دادن این هدایا، در صحن شورا ما را مورد تهمت و تخریب قرار می دهند و دست آخر هم اجازه نمیدهند پاسخ بدهیم.

همکار شورا می گوید چرا نامه زدید؟ اگر این هدایا را شرکت ها مستقیما به ما میدادند، مستقیم هم بر می گرداندیم. اما وقتی این هدایا توسط پرسنل خدمات شورا به ما تحویل داده می شود آیا نباید مرجوع نمودن آن را مکتوب کنیم ضمن اینکه نه شماره ای خورده و نه تاریخی ، یک مکاتبه داخلی غیر رسمی برای تحویل بسته ها انجام دادیم.

همان روز اول هم به عزیزان خبرنگار گفتم پس دادن هدایا یک قدم کوچک است برای فرهنگ سازی حذف رویه غلط و ناثواب هدیه دادن به مدیران و مسئولین، ولو آنکه حتی یک سر سوزن باشد.

بنده اگر بدنبال هیاهو بودم همان زمانی که کارت هدیه ای که از هزینه بیت المال داده شد و رئیس شورا پس دادم، در بوغ کرنا می کردم.

دوستان می فرمایند بسته فرهنگی، بنده حتی پلمپ همان بسته فرهنگی را هم باز نکردم تا خدای نکرده به اندازه ذره ای هم برای پس دادن آن دست و دلم نلرزد.

در پایان بازهم عرض می کنم، اگر تمام فضای مجازی و رسانه ها را علیه ما بسیج کنند بازهم ما از بازگرداندن هدایا ذره ای پشیمان و نادم نیستیم ولو آنکه یک سر سوزن باشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا