آیا وزیر ابلاغیه عرصه و حریم تاق بستان را با دست خط جدیدش نقض کرد؟

منابع موثق از ارسال نامه‌ای خبر می‌دهند که رییس دفتر علی اصغر مونسان به کرمانشاه ارسال کرده که نشان از آن دارد که مونسان با ساخت سازه سبک برای تله‌کابین موافقت کرده است؟!

در صورت صحت این خبر باید به چند نفر به جز سرمایه‌گذار و استاندار و شهردار که احتمالا قند در دل مبارکشان آب شده تبریک ویژه گفت.

۱. علی اصغرمونسان وزیر میراث فرهنگی که این قابلیت را دارد که ابلاغیه خود در خصوص عرصه و حریم را نقض کند.یعنی خودش عرصه و حریمی را ابلاغ کند که در آن تله کابین در حریم ویژه تاق بستان قرار می‌گیرد و طبق قانون ساختش در حریم ممنوع است. خودش هم پس از مدتها تلاش کارشناسان و فعالان و اصحاب رسانه برای جلوگیری از ساخت تله‌کابین اعلام کند که ساخت و ساز در همین حریم ویژه اشکالی ندارد؟!

۲.علیرضا ایزدی رییس دفتر مونسان که سالها است از مدیران کل میراث فرهنگی است و دست برقضا خودش کرمانشاهی! و می‌تواند این برگ زرین را به عنوان افتخار با خود یدک بکشد که با دستور وزیر ، تاق‌بستان کرمانشاهی‌ها و ایرانی‌ها صاحب تله‌کابین شد و این دستور به جای در خواست استعفای ایزدی با دستان او ابلاغ شده است.

۳. محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی و کارشناسان پیشکسوت میراث فرهنگی که با شرکت … همکاری داشته و طرح آن‌ها منتج به حضور لودرها در پای تاق‌ها بر خلاف تمام پروتکل‌های حفاظتی و مرمتی در دهه هشتاد شد و مبالغی که در آن زمان به این بهانه و تهیه پرونده ثبت جهانی خرج شد و ادامه‌ی آن در اواخر دهه نود منتج به بر باد دادن پهنه زرد تاق‌بستان و احداث تله کابین شد.

۴. مدیرکل حفظ محوطه و بافت‌های تاریخی وقت و باز هم کارشناسان پیشکسوت که سال ۸۶ و در دوره مدیریت بیرانوند در کرمانشاه با احداث تله‌کابین موافقت کردند به شرط آن که هر جا به آثار رسید تله‌کابین تغییر مسیر بدهد!

۵. امید قادری پزشکی که به عنوان مدیر کل میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه انتخاب شد تا اثبات کند نامتخصص و ناآگاه تا همیشه نامتخصص است حتی اگر مدرک دکتری داشته باشد. دکتر باید پشت میز اتاقش بیمار را ویزیت کند نه آن که به خاطر درخواست استاندار و شهردار ویروس کرونای ساخت و ساز به جان اثر تاریخی منحصر به فرد بیاندازد.

۶. فرهاد عزیزی مدیر کل امورپایگاه‌ها که دست برقضا او هم کرد ایلام است و فرزند شهید. و بیش و پیش از همه می‌داند که چه خونها در مرز این کشور ریخته شد تا نام ایران باقی بماند.هر چند که گفته می‌شود او در آخرین دیدارش مخالف ساخت تله‌کابین بوده اما در صورت صحت نوش دارویی پس از مرگ سهراب است.

۷.بهروز عمرانی مدیر پژوهشگاه میراث فرهنگی و محمد حسن طالبیان که استعداد درخشانشان در پاسکاری توپ موافقت یا عدم موافقت با ساخت تله‌کابین عالی بود بویژه رفتار عمرانی در سفر اخیرش به کرمانشاه! آن هم درحالی که او باستان‌شناس است و جامعه باستان‌شناسی و پژوهشکده باستان‌شناسی مخالفت خود با ساخت تله‌کابین را اعلام کرده است

۸. معاون میراث فرهنگی کرمانشاه و مدیر تاق بستان که به جای استعفا احتمالا دستور وزیر و مدیر کل‌شان را اجرا خواهند کرد.

۹. و نماینده مجلس کرمانشاه که با پیگیری شگرف خود در خصوص ساخت تله‌کابین و مجتمع گردشگری در ۲۰۰متری تاق‌ بستان اثبات کرد که حق و حقوق مردم به خصوص آنها که مردم‌ترند از هر چیزی واجب‌تر است!

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا