اعضای کمیسیون انرژی مجلس از پالایش نفت لاوان بازدید کردند

اعضا کمیسیون انرژی مجلس با حضور در منطقه نفتی جزیره لاوان استان هرمزگان ضمن بررسی روند اجرای تعمیرات اساسی و محل اجرای طرح‌های توسعه‌ای پالایشگاه، وضعیت تأمین سوخت و رفع چالش‌های مربوط به آن را بررسی کردند.

اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی صبح روز گذشته طی بازدید یک روزه خود از منطقه نفتی لاوان به‌منظور بررسی اجرای طرح‌های توسعه‌ای شرکت پالایش نفت لاوان و بازدید از شرکت نفت فلات قاره وارد جزیره لاوان استان هرمزگان شدند.

هیأت رئیسه و اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی را در این سفر به جزیره لاوان؛ «محمد علی علایی» مدیر کل اجرای سیاست‌های اصل ۴۴،تنظیم روابط‌ومقررات بازار معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت ، «علیرضا مهدی‌زاده» مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران ، «دکتر عاشوری» دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت کشور همچنین مدیران ارشد نفتی ، رئیس فلات قاره منطقه لاوان و «مدیران شرکت پالایش نفت لاوان» همراهی کردند.

روند تولید فرآورده‌های نفتی «شرکت پالایش نفت لاوان» و فعالیت تأسیسات نفتی و گازی «فلات قاره» در جزیره لاوان را اعضای کمیسیون انرژی و هیأت همراه مورد بررسی قرار دادند.

هدف از این سفر کمیسیون انرژی کمک به تسریع پروژه‌های توسعه‌ای نفتی و بررسی مشکلات این صنعت و محیط پیرامونی آن بود.

مهندس اخباری مدیرعامل شرکت پالایش نفت لاوان با بیان اینکه جزیره لاوان با دارا بودن یک موقعیت بسیار استراتژیک در خلیج‌فارس نقش مهمی در تأمین فرآورده‌های نفتی و صادرات آن در کشور را دارد، خاطر نشان کرد: انشاالله توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در غرب استان هرمزگان با انجام طرح‌های توسعه‌ای شرکت پالایش نفت لاوان رقم خواهد خورد.

وی افزود: با شروع شدن عملیات اجرایی ساخت فاز جدید شرکت پالایش نفت لاوان و راه‌اندازی این پروژه برای افزایش ظرفیت پالایشگاهی «مستقیم و غیرمستقیم» برای ۲۰ هزار نفر شغل ایجاد می‌کند در کنار آن اشتغال به‌کار بومیان در این روند نقش به سزایی در پروسه ساخت پالایشگاه دارد.

مهندس اخباری تشریح کرد: که بعد از اتمام پروژه برای کل مردم بومی استان هرمزگان امتیازات ویژه‌ای در استخدام و اشتغال به کار در فاز جدید پالایشگاه در نظر گرفته می‌شود پیش بینی کارشناسان طراح ساخت این پروژه اشتغال پایداری برای حدود ۵ هزار نفر به صورت مستقیم است که طی برنامه‌زمانبندی در اجرا و پیشرفت پروژه نفرات را به کار می‌گیریم.

شایان ذکر است طی بازدید مردمی اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از دهکده مسکونی جزیره لاوان و نیازسنجی از مردم برای ارتقای سطح زندگی بومیان این جزیره «دکتر فریدون حسنوند» رئیس کمیسیون انرژی و « دکتر احمد مرادی» نائب رئیس این کمیسیون با اکثریت آرا دیگر اعضای کمیسیون انرژی در راستای محرومیت‌زدایی و بهبود کیفیت زندگی مردم جزیره به شرح ذیل اعتباراتی را تصویب و بصورت نقد اختصاص دادند؛

– ساخت مدرسه ۶ کلاسه
-احداث زمین چمن مصنوعی
– اعتبار ۲ میلیارد تومان جهت احداث پارک محله‌ای
-اعتبار ۲ میلیارد تومان جهت تکمیل وتجهیز خانه بهداشت
– اعتبار ۱ میلیارد تومان جهت تکمیل وسایل آموزشی
-اعتبار ۱ میلیارد تومان جهت تأمین وسایل ورزشی
– ساخت غسالخانه
-اهدای ۵۰۰ تن قیر یا معادل ریالی آن به مردم جزیره لاوان جهت آسفالت معابر
– اشتغال کلیه افراد بیکار در جزیره لاوان که جمعا ۵۰ نفر هستند ودر شرکت‌های نفتی این جزیره جذب خواهند شد.
-تأمین تجهیزات دندانپزشکی

فتنی است در پایان این جلسه مهندس اخباری مدیرعامل شرکت پالایش نفت لاوان اعلام کرد به زودی ۲۵ نفر از جوانان جویای کار لاوانی را جذب پالایشگاه می‌کنیم.

شرکت پالایش نفت لاوان نزدیک به ۱۴۰۰ نفر پرسنل دارد که از این تعداد ۳۲۰ نفر از آن جزء بومیان جزیره لاوان هستند و جمعیت جزیره ۱۲۱۴ نفر می باشند، این پالایشگاه در انجام مسئولیت‌های اجتماعی در ارتقای زیرساخت و محرومیت‌زدایی پروژه‌های ریز و درشت مختلفی را در طی ۹ ماه گذشته کلید زده ، من جمله ساخت اسکله مسافربری و گردشگری شهید حاج قاسم سلیمانی که تکمیل و به اتمام رسیده است.

گلزار شهدا و فضای تفریحی گردشگری پیرامون آن که ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مستقر کردن پزشک و تجهیز درمانگاه بنابه اعلام نیاز مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرلنگه، همچنین طبق روال گذشته تداوم روند تأمین آب آشامیدنی و گاز «رایگان» مورد نیاز اهالی و دادن خدمات ترابری (پرواز و کشتی) برای ساکنین جزیره لاوان به صورت رایگان و موارد بسیار زیاد دیگری را کمتر از یکسال گذشته انجام داده و در حال انجام می باشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا