موزه شوش مسئول رسمی ندارد/ چرا حکم مدیرکل فاقد برش است؟

دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوش در گفتگو با خورنا می‌گوید: در تاریخ دوم تیرماه سالجاری حکم مسئولیت موزه شوش از جانب مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان برای آقای هادی میرولی زده شده است ولی به دلایلی نامعلوم رئیس اداره میراث ‌فرهنگی شهرستان این حکم را اجرایی نکرده و فرد دیگری را به عنوان مسئول موزه شوش می‌گمارد که هیچ حکمی از سوی اداره کل میراث فرهنگی خوزستان ندارد.

علی درویشی دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوش امروز یکشنبه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۰ در گفتگو با خورنا عنوان کرد: شهرستان شوش با قدمت تمدن هفت هزار ساله همواره کانون توجه کارشناسان، باستان شناسان و مورخین قدیم و جدید بوده و موزه شوش نیز یکی از مهمترین موزه‌های ایران باستان است که سال ۱۳۴۵ هجری خورشیدی عده‌ای از کاوشگران فرانسوی با اشیا نفیسی که از کاوشهای خود در محوطه‌های باستانی شوش و دیگر مناطق خوزستان بدست آوردند آن را تاسیس کردند.

وی بیان کرد: با توجه به حساسیت این موزه و جایگاه خاصی که شهر شوش در بین باستان شناسان دنیا و کشور دارد مسئولیت اداره موزه شوش نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است ولی متاسفانه چند ماهی است که این موزه بدون داشتن یک مسئول رسمی در حال فعالیت می‌باشد.

درویشی افزود: البته در تاریخ دوم تیرماه سالجاری حکم مسئولیتی از جانب مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان برای آقای هادی میرولی زده شده است ولی به دلایلی نامعلوم رئیس اداره میراث ‌فرهنگی شهرستان این حکم را اجرایی نکرده و فردی را به عنوان مسئول موزه شوش می‌گمارد که هیچ حکمی از سوی اداره کل میراث فرهنگی خوزستان ندارد.

دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوش در پایان این پرسش‌ها را مطرح می‌کند که چرا باید دستور یک مقام بالادستی میراث فرهنگی در خوزستان اینگونه توسط زیر مجموعه آن در شهرستان نادیده گرفته شود؟ و همچنین اگر خدای ناکرده برای موزه شوش با این همه اشیا گرانبها اتفاق خاصی صورت بگیرد چه کسی جواب گو خواهد بود؟ مدیر کل استان یا رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان؟

خبرنگار: احمدرضا رستمی

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا