مقایسه پوچ سرانه مصرف بنزین ایران با سایر کشورها

رسانه حاکمیتی ایرنا که به تازگی در سیطره برخی جریان‌ها قرار گرفته است پس از انتشار خبر گرانی دوباره بنزین یک مطلب بازنشر کرد و نوشت که ایران با جمعیتی ۸۴ میلیون نفری روزانه ۸۵ میلیون لیتر بنزین مصرف می‌کند. این در حالی است که مصرف بنزین در چین با جمعیتی ۱.۵ میلیارد نفری روزانه ۴۵۰ میلیون لیتر برآورد می‌شود که نشان می‌دهد سرانه مصرف بنزین در ایران سه برابر پر جمعیت‌ترین کشور جهان است.

این مقایسه پوچ و بی‌ارزش جز اینکه هدفی برای متهم‌کردن مردم به مصرف بالا و ترفندی برای آماده‌سازی افزایش قیمت باشد هیچ توجیه دیگری ندارد.

امروز چین از جدیدترین قطار سریع‌السیر خود رونمایی کرد و در ایران، کشوری که حمل و نقل عمومی در تاسف‌بارترین وضعیت ممکن است چه انتظاری دارید که تردد شخصی و مصرف بنزین زیاد نباشد؟!

زمانی که خودروسازان فسیل ایران وسائلی با مصرف سوخت بالا تولید می‌کنند و مردم گرفتار نیز مجبور به استفاده از این ارابه‌ها باشند چرا نباید میزان مصرف سوخت بالا باشد؟!

چرا مسئولان بجای مقصر جلوه دادن مردم به کیفیت سوخت‌های ایران که نتیجه کیفیت آن‌ها را در آسمان شهرهای کشور می‌توان مشاهده کرد اشاره نمی‌کنند؟!

سیاست کثیف مقصر جلوه دادن مردم بی‌پناه مدتی است به دستورالعمل عمله‌های برخی جریانات تبدیل شده است.

سیاستی که ابتدا با استفاده از آن چماق را بر سر مردم می‌کوبند و سپس انگشت اتهام را به سمت‌شان می‌گیرند و متهم‌شان می‌کنند تا مسئولان هر فعالیتی که خواستند انجام دهند و در ادامه بگویند برای جلوگیری از هدررفت انرژی، امکانات، سرمایه و سایر این واژگان باید به مردم فشار وارد کنیم!

ترفندی که در هدفمندی‌یارانه‌ها، گرانی و سهمیه‌بندی بنزین و سایر مسائل شاهد آن بودیم و دیدیم که نه تنها وضعیت بهتر نشد بلکه هر روز شاهد ناله‌کردن‌های مسئولان مختلف هستیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا