معارفه مهدی دوستی به عنوان استاندار جدید هرمزگان/برداشت غلط و تحریف یک نطق

روز گذشته دکتر همتی استاندار سابق هرمزگان در سخنرانی خود به عدم توجه رؤسای دولت‌ها در بکارگیری استانداران بدون توجه به دیدگاه سیاسی اشاره کرد که برداشت معکوسی داشت. همتی گفت: در سال ۹۲ به روحانی رای نداده‌ام اما استاندار شدم و امسال که به رئیسی رأی دادم ، دارم از استانداری می‌روم ، منظور وی این بود که دو رئیس جمهور بدون توجه به رأی ، دادن یا ندادن افراد نسبت به انتصاب اقدام کرده‌اند اما برخی بدون توجه به این موضوع آنرا سیاسی جلوه دادند، کمی بهتر گوش کنیم!

مراسم تودیع فریدون همتی و معارفه مهدی دوستی به عنوان استاندار جدید هرمزگان از ساخت ۷:۴۵ صبح روز گذشته با حضور وزیر کشور در محل تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار شد.

عبادی‌زاده: فقر و بیکاری زیبنده هرمزگان نیست

حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان به عنوان اولین سخنران مراسم امروز اظهار کرد: ظرفیت‌های هرمزگان برکسی پوشیده نیست، بندرعباس یک شهر استراتژیک در سطح کشور و بندر شهید رجایی بزرگ ترین بندر ایران با ۶۰ درصد واردات و صادرات کانتینری در کشور مطرح است و رهبری نیز دو مرتبه بر اهمیت و جایگاه این شهر تاکید ویژه داشتند، از جمله ظرفیت‌های مهم استان وجود نیروی انسانی و اتحاد مثال زدنی مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: ظرفیت‌های دیگری از جمله بندر مهم شهید رجایی و بنگاه‌های اقتصادی مستقر در استان و وجود سواحل بکر و فوق‌العاده در استان هرمزگان وجود دارد، بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها نوید بخش آینده درخشان برای هرمزگان است.

وی تصریح کرد: استان هرمزگان علیرغم ظرفیت‌های متعدد وضعیت فقر بدی دارد، تنها سه استان مطابق آمارهای رسمی وجود دارد که از هرمزگان بدتر هستند و در حوزه بیماری نیز این استان وضعیت بسیار بدی دارد و جوانان شرایط خوبی ندارند، در کنار هم قرار گرفتن فقر و بیکاری حقیقتی را هویدا می‌سازد که اگر از ظرفیت‌ها استفاده کنیم فقر و بیکاری در استان کاهش می‌یابد.

عبادی‌زاده گفت: در شرایطی هستیم که جوانان هرمزگانی کمترین بهره را از این ظرفیت‌ها می‌برند، بندرعباس شهر خلاق کشور در حوزه صنایع دستی معرفی شده و نیاز است این حوزه تقویت شود و در کنار سایر ظرفیت‌ها به کمک کاهش بیکاری برود.

وی ادامه داد: جوانان هرمزگانی می‌خواهند در سطوح بالای کشور سهم داشته باشند و خدمت رسانی کنند که متاسفانه در حال حاضر این شرایط مساعد نیست و امیدواریم در دوره جدید کادر سازی شود و از جوانان هرمزگانی در سطوح کشوری استفاده شود.

احمد مرادی: از مردم هرمزگان عذرخواهی می کنیم/ گلایه‌هایمان همچنان پابرجاست

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در این مراسم با بیان این که از مردم هرمزگان عذرخواهی می کنم که انتظار مردم از استفاده نیروهای توانمند در هرمزگانی در سطح مدیران عالی کشور تاکنون عملیاتی نشده است، عنوان داشت: در جلسه ای که در حضور وزیر کشور بودم، اعلام کردم که رویه انتخاب استاندار هرمزگان را نمی پسندیم.

وی با بیان این که پس از چهار جلسه با وزیر کشور و جلسات شفاف امیدواریم در آینده نیروهای توانمند هرمزگانی به جایگاهی که لیاقتش را دارند، برسند، خاطرنشان کرد: ظرفیت های موجود در استان را به وزیر کشور معرفی کردیم، تمامی انتصابات در دستگاه های اجرایی حق دولت است و مجمع نمایندگان از باب مشورت لیستی را به عنوان پیشنهاد به وزیر کشور ارائه کردند البته اخلاق و ادب حکم کرد در این جلسه تکریم و معارفه حضور یابیم اما گلایه هایمان همچنان پابرجاست.

احمد مرادی خاطرنشان کرد: باید استفاده از نیروهای توانمند درون استان در اولویت برنامه های استاندار جدید باشد و نادیده گرفتن نیروهای مستعد بومی و ماندگار اجحاف در حق پتانسیل های هرمزگان است.

وی در ادامه به ارتباطات خوب دوستی با رییس جمهور، وزرا و مدیران عالی دولت اشاره و عنوان کرد: با این سطح از ارتباطات، امیدوارم دیگر شاهد انتصابات فله ای در هیات مدیره مناطق آزاد و بنگاه های اقتصادی هرمزگان و اجحاف در حق نیروهای بومی نباشیم

نماینده مردم بندرعباس با انتقاد از برخی تخریب‌ها در درون استان، گفت: آرزوی مردم طی سال های گذشته وفاق و همدلی در مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس بود که امروز این موضوع وجود دارد و نمی دانم چرا برخی افراد از این انسجام و همدلی ناراحت اند و فرافکنی می کنند. در این موضوع و در تلاش برای استفاده از نیروهای بومی هرآنچه نیاز بود، انجام شد و می شود، برخی افراد خود را انقلابی جا می زنند اما در گفتار و عملکردمان انقلابی نیستیم.

وی گفت: اگر استانداری آمد و وفاقی ایجاد کرد و سیاسی بازی را کنار زد و در مبارزه با کرونا سرآمد بود، باید عملکردش را نقد کنیم؟نمایندگان مجلس عصاره ملت هستند و نباید مسائل شخصی و فردی را به تمامی موضوعات تعمیم دهیم. تمامی نمایندگان مجلس از دولت سیزدهم حمایت کردند تا به توسعه بیشتری در استان ها را شاهد باشیم، نماینده مجلس باید از حقوق مردم دفاع کند.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس همچنین با بیان این که وضعیت کشتی سازی ایزوایکو اکنون نابسامان است، خواستار چاره اندیشی به منظور رفع مشکلات این واحد بزرگ صنعتی شد.

مرادی، عامل به فلاکت کشاندن استان هرمزگان را سیاست‌های روحانی در ۸ سال اخیر دانست و از برخی توییت‌های غیرمنصفانه در فضای مجازی انتقاد کرد و بیان داشت: نمایندگان عصاره فضایل ملت هستند و مجلس در راس امور است و چرا باید مسائل گروهی و شخصی خودمان را بخواهیم به کل استان نسبت دهیم.

فریدون همتی: هرمزگان بزودی قطب فولاد می‌شود/ هرمزگان در تحریم‌ها پژمرده نشد

استاندار پیشین هرمزگان گفت: هرمزگان استانی است که در جای جای آن شاهد مقاومت، ایثار و ایمان و نشانه‌هایی از عزت‌طلبی است و بی شک آیندگان نیز از مردم امروز که با وجود جنگ و تحریم و محدودیت، لحظه‌ای از ولایت کوتاه نیامدند، به نیکی یاد خواهد کرد.

وی با بیان این که در تفکر هیچ هرمزگانی بومی و غیربومی نیست، افزود: من بر سر مزارهایی در همین استان رفتم که محل شهادت آنان در ایلام (زادگاه من) بود و من با خودم فکر می‌کردم که این شهید دلاور به استان من برای دفاع آمده و من باید به شکل خوب در این استان خدمت کنم.

همتی ادامه داد: در این استان نیروهایی هستند که به راحتی می‌توان از میان آنها ۵ استاندار منصوب کرد و لذا باید بدور از نگاه‌های بومی و غیربومی گرایانه، متناسب با ظرفیت‌های این استان از سرمایه‌های آن استفاده شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: به جرات می‌گویم که به لطف خداوند و همراهی نخبگان و نمایندگان و ائمه جمعه، رسانه‌ها و نیروهای مسلح، درخشان‌ترین دوران هرمزگان را طی کردیم و در این مدت بیش از ۲ هزار تخت جدید بیمارستانی افتتاح کردیم.

همتی بیان داشت: در شرایط خشکسالی شدید کنونی با کمترین مشکل کم آبی رو به رو شدیم و با احداث آب شیرینکن ها از مشکلات مان بکاهیم و نیاز بندرعباس به آب دشت میناب را قطع کردیم و انتظار مردم میناب را محقق کردیم. همچنین در چهار سال آینده هرمزگان به قطب فولاد کشور تبدیل می شود، تحولی شگرف در زمینه اقتصادی در شرق و غرب هرمزگان در حال شکل گیری است و بزودی هرمزگان به ظرفیت عظیمی در کشور تبدیل می شود.

همتی تأکید کرد: بزودی هرمزگان قطب اصلی نفت و پالایش می شود و عسلویه را پشت سر خواهد گذاشت، هرجا با ابتکار و خلاقیت مردم را مشارکت دهیم، می توانیم مشکلات را بکاهیم و مردم هم از این موضوع بهره مند شوند

به گفته وی، هرمزگان تا پایان سال جشن پایان محرومیت بشاگرد را خواهد گرفت، هرمزگان در این چهار سال تحریم پژمرده نشد و توانستیم با نشاط کارها را پیش ببریم. در شیوع کرونا هرمزگان تنها در دو پیک گرفتار شد در حالی که کشور در پنج پیک به سر می برد، باید امیدمان به تهران و مرکز نباشد بلکه باید خودمان مشکلات را بشکنیم و موانع را از سد راه برداریم.

وزیر کشور: توسعه باید از سواحل و بنادر به کشور تزریق شود/ حکمرانی «مردم پایه» منجر به توسعه پایدار می‌شود

وزیر کشور، امنیت مردم محور و دفاع مردم پایه را دو مولفه دیگر اتکاء به ظرفیت عمومی جامعه و وجود آن در گفتمان انقلاب اسلامی یاد کرد و گعت: در فرآیندتوسعه نیز به مشارکت گرفتن مردم و به میدان آوردن ظرفیت‌های مردمی را در قالب حکمرانی مردم پایه بهترین شیوه برای رسیدن به پیشرفت است.

احمد وحیدی صبح امروز در مراسم معارفه مهدی دوستی به عنوان استاندار جدید هرمزگان اظهار کرد: هرمزگان استان بسیار مهمی است و بسیاری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این استان جنبه ملی دارد و وجود بیش از ۲ هزار کیلومتر سواحل و جزایر، توانمندی‌های منحصربفرد صنعتی و کشاورزی که مقصد مهم گردشگری نیز هست.

وی با تجلیل از نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان استان که پیگیرانه مشکلات استان را مطرح می‌کنند، ادامه داد: همبستگی و یکپارچکی موجود در استان بستر توسعه و پیشرفت است.

وزیر کشور با یگانه خواندن هرمزگان، از تنگه هرمز به عنوان استراتژیک‌ترین نقاط دنیا یاد کرد و بیان داشت: شکل‌گیری تمدن دریایی که بسیار آینده‌دار نیز هست، بر کرانه این سواحل شکل خواهد گرفت که هرمزگان موقعیتی کانونی در این عرصه دارد. بازرگانی، صنعت دریایی، کشتی‌سازی با داشتن دو حوضچه خشک که از ظرفیت‌های آن هنوز استفاده نشده و بزرگ‌ترین کشتی‌سازی منطقه را می‌تواند میزبانی کند در هرمزگان واقع شده است و این استان را به کانونی از توسعه و پیشرفت تبدیل کرده است.

وحیدی گفت: تنها جایی که در آن زیردریایی بومی ساخته می‌شود، همین استان است و ظرفیت‌های دانش‌بنیان ما، ظرفیت‌های فناورانه در حوزه دریا، که بستر آن بر دریا است در این استان شکل گرفته و در حال پویایی است.

وی از پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس به عنوان جلوه‌ای از توان بومی یاد کرد و بیان داشت: کشور با وجود این پالایشگاه احساس خودکفایی می‌کند و این از افتخارات آقای دوستی است که از مدیران مهم این پروژه بسیار بزرگ است.

وزیر کشور وجود فقر و بیکاری در این استان را ناشایست دانست و گفت: با وجود این همه استعداد خدادادی، دم از فقر زدن قابل قبول نیست و این همه ثروت باید میان مردم تقسیم و توزیع شود.

وحیدی، اشکال در سیستم بروکراسی ما، دولت‌محوری زیادی دانست و گفت: اقتصاد و اداره جامعه مردم محور است. سیستم دولتی حاکم طوری رشد کرده که نقطه شروع همه چیز در تهران است و تهران نیز متکی به فروش نفت شد و این روش غلطی است و بارها رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این موضوع تأکید فرمودند که «اگر یک روز نفت تعطیل شود، آن وقت ظرفیت‌ها بروز خواهد کرد.»

وی تأکید کرد: در این استان نباید محروم باشد بلکه باید اینجا محل توسعه و تزریق پیشرفت و توسعه به کشور باشد. در تمام دنیا توسعه از محل بندر به جاهای دیگر تزریق شده است.

وزیر کشور با اشاره به اهمیت کارآفرینی، دانش‌بنیانی، تقویت الگوی بهره‌وری و استفاده از این شاخص‌ها در فرآیند توسعه، خاطرنشان کرد: هرمزگان و مردم آن پیشران توسعه است و کارآفرینان در شکل‌دهی، جهت‌دهی و خلاقیت‌بخشی به این ظرفیت‌ها نقش بسیار مهمی دارند تا این انرژی آزاد و این باور اصلاح شود که ملت باید کشور را بسازد و دولت نیز افتخارش آن است که بخشی از ملت و جریان آن باشد.

وحیدی، امنیت مردم محور و دفاع مردم پایه را نیز دو مولفه دیگر اتکای به ظرفیت عمومی جامعه و وجود آن در گفتمان انقلاب اسلامی یاد کرد و بیان داشت: در فرآیندتوسعه نیز به مشارکت گرفتن مردم و به میدان آوردن ظرفیت‌های مردمی را در قالب حکمرانی مردم پایه بهترین شیوه برای رسیدن به پیشرفت است.

وی رفع مشکلات و موانع را کمترین حد تلاش برای این استان دانست و گفت: حد بالاتر این تلاش، درخشاندن این استان در ابعاد ملی و بین المللی است که همچون بنادر معروف جهان بدرخشد و مطرح باشد.

وزیر کشور، زمینه‌سازی برای تجلی ظرفیت‌های متنوع هرمزگان را مهم‌ترین وظیفه مهدی دوستسی استاندار جدید هرمزگان برشمرد و بیان داشت: این ظرفیت‌ها باید به طور جهشی بالا بیاید.

وحیدی افزود: دولت مردمی آیت الله رییسی به دنبال آن است که با آزاد کردن ظرفیت‌های خودجوش، مبتکرانه و خلاقانه به شکل جهشی و در سایه با هم بودن، تحقق گفتمان پیشرفت و عدالت که مبتکر آن رهبر معظم انقلاب اسلامی بودند را در قالب بیانیه گام دوم انقلاب بر سر دست  گرفته و آینده روشنی را برای ملت ایران رقم بزند.

وی از مهدی دوستی به عنوان چهره‌ای خلاق، خوش‌فکر و مدیر در اجرای پروژه‌های بزرگ یاد کرد و گفت: امروز آنچه او انجام داده یکی از صحنه‌های تجلی فناورانه کشور است و کسی که می‌تواند چنین پروژه‌ای را مدیریت و تمام فواصل کاری را به خوبی پیش ببرد و در موضوعات مختلف دیگر و در سنگرهای مختلف، جگر کار بزرگ داشته است و وی یکی از کاندیداهای وزارت نفت بودند و این ظرفیت در او دیده شده بود که بتوانند در جایگاه وزارت نفت قرار گیرند اما ترجیح دادیم که با توجه به اهمیت هرمزگان، کسی را بگذاریم که در سطح ملی مورد شناسایی رییس جمهور و وزرا هستند و هم در سطح فهم عمیق از چگونه به نتیجه رساندن پروژه‌های بزرگ و هم در سطح اجتماعی و… کارنامه روشنی دارند.

نتیجه رساندن پروژه‌های بزرگ و هم در سطح اجتماعی و… کارنامه روشنی دارند.

امنیت خلیج فارس مدیون عقلانیت و اقتدار ایران است

وزیر کشور در بخش دیگری از اظهارات خود به موضوع امنیت در خلیج فارس اشاره و بیان داشت: امنیت خلیج فارس بیش از همه مدیون عقلانیت و عملکرد مقتدرانه جمهوری اسلامی بوده و همچنان خواهد بود و جمهوری اسلامی امنیت خلیج فارس را با عزت و قدرت حفظ خواهد کرد و اجازه نخواهد داد که کسانی از خارج از منطقه بیایند و امنیت آن را به هم بریزند و ما این را با اقتدار نشان داده و بارها هشدار به قدرت های فرامنطقه‌ای داده‌ایم که در منطقه ماجراجویی نکنند.

وحیدی گفت:  ملت‌ ایران و ملت‌های جنوب خلیج فارس با هم و یکی هستند اما رژیم منفور صهیونیستی بدنبال تلاش برای تحریک است ولی ما امیدواریم که حاکمان این کشورها، عقلانیت به خرج داده و اجازه ندهند که امنیت خودشان و امنیت خلیج فارس به خاطر فعالیت‌های مخربانه صهیونیست‌های منفور، جنایتکار خبیث به خطر بیفتد.

وی بیان داشت: ما همواره گفته‌ایم که ملت‌ها و دولت‌های منطقه مسأله و مشکلی نداریم و همواره نیز این را گفته‌ایم.

وزیر کشور از نیروی انتظامی، نیروی دریایی سپاه و سپاه هرمزگان نیز بواسطه تلاش برای برقراری امنیت قدردانی کرد.

استاندار جدید هرمزگان: هرمزگان حقش را بگیرد برای توسعه‌اش کافی است

مهدی دوستی استاندار جدید هرمزگان نیز در مراسم معارفه خود گفت: با هرمزگان بیگانه نیستم و هم در بحث نفت و هم در بحث کشتی سازی نیز در هرمزگان فعالیت‌هایی ماندگار انجام دادیم و معتقدم که حکمرانی صدقه‌ای شایسته و حق هرمزگان نیست و اگر حق هرمزگان را به او بدهند، برای توسعه‌اش کافی است.

وی با اشاره به اینکه توسعه بر مبنای دریا در دستور کار و اولویت کاری بنده خواهد بود، اظهار کرد: وظیفه بنده و همکارانم برآورده کردن آرزوی مردم است و باید تمامی تلاش خود را برای عملی کردن آن به کار ببندیم.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه باید توسعه خوشه‌ای در صنایع هرمزگان شکل بگیرد و زنجیره‌های ارزش آفرین و اشتغال‌زا و بالادستی به صنایع افزوده شود، عنوان کرد: وظیفه دولت تسهیل گیری برای بهره گیری مردم از ظرفیت هاست و باید قوانین را برای این موضوع ایجاد کنیم و قوانین تسهیل گر باید زمینه تحول را در هرمزگان شکل دهند.

دوستی با بیان اینکه ورزش استان هرمزگان به طور حتم باید در مسیر توسعه قرار بگیرد و از ظرفیت جوانان نخبگان هرمزگانی بهره گرفته شود، اضافه کرد: محیط زیست موضوعی اساسی و در اولویت قرار دارد و باید به مسائل زیست محیطی همچون ساماندهی فاضلاب و دریا ورود جدی کنیم.

وی در پایان گفت: دستم را برای هرکسی که برای کمک به توسعه هرمزگان می خواهد گامی بردارد، دراز می کنم و امیدوارم در سایه یک همدلی و همگرایی حداکثری بتوانیم راه پیشرفت این استان را هموار و آن را آن طور که شایسته مردمان آن است، پیش ببریم.

در پایان مراسم نیز حکم انتصاب مهدی دوستی به عنوان استاندار جدید هرمزگان که از سوی آیت الله رییسی رییس جمهور اسلامی ایران صادر شده به وی تقدیم شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا