در پایگاه میراث جهانی تخت جمشید چه می‌گذرد؟

دعوت از نهادهای نظارتی برای رسیدگی به کم و کیف قراردادها و موضوعات مالی تخت‌جمشید

تنها ساعتی پس از نشر گزارش کوتاهی در مورد نیاز به شفاف‌سازی شرایط واگذاری سه پروژه کاری در قالب یک قرارداد و با ترک تشریفات قانونی در سایت اینستاگرام خبرگزاری میراث در روز ۱۲ مهرماه، مدیریت پایگاه میراث جهانی تخت‌جمشید ضمن تشکیل یک جلسه فوق‌العاده در محل پایگاه و الزام به حضور تمامی کارشناسان و کارمندانی که می‌توانسته‌اند از مفاد این قرارداد اطلاع داشته باشند، با اشاره به فرد یا افرادی که رسانه‌ها را از  کم و کیف مناقصه انجام شده آگاه ساخته‌اند فرمایش کردند که: «بنده لکه آلودگی را پاک می کنم».

در پاسخ به این رفتار و واکنش ناشایست به‌جای برخورد منطقی و پاسخگویی دقیق و روشن، اینجانبان که گروهی از کارشناسان میراث فرهنگی بوده و به شرایط مدیریت اسفناک این محوطه و حیف و میل اعتبارات در پروژه‌های غیرضرور و یا به شرایط مسأله دار کمی و کیفی قراردادهای منعقده از سوی شما اطلاع کافی داریم موارد دیگری از شرایط واگذاری پروژه ۶۵۰ میلیونی را جهت روشنگری افکار مدیران بالادستی وزارتخانه و کارشناسان و دلسوزان میراث فرهنگی مطرح می کنیم تا انشاالله با ورود سازمان‌ها و نهادهای نظارتی، به تعبیر حضرتعالی «لکه آلودگی» در تخت‌جمشید برای همیشه پاک گردد:

۱. مدیریت محترم پایگاه میراث جهانی تخت جمشید،  براساس کدام ادله قانونی و کارشناسی و فنی، سه پروژه متفاوت شامل تعویض ایزوگام بام، ساخت صندوق های چوبی و رنگ آمیزی دیوارهای بخش اداری را (بدون هرگونه مشورت به جهت رعایت الزامات و اولویت‌ها با کارشناسان شورای فنی پایگاه)، در قالب یک پروژه با عنوان دهن پرکنی چون “تعمیر و تجهیز ساختمان موزه و ساماندهی و آماده سازی محوطه ارزشمند عرصه مجموعه میراث جهانی تخت جمشید” تعریف کرده‌اید؟

۲. بر اساس چه ادله مستدل و قابل قبولی از هر گونه اطلاع‌رسانی عمومی و نشر آگهی در مورد پروژه های سه‌گانه یادشده، که قطعا با استقبال شرکت‌های معتبری با قیمت‌های رقابتی روبرو می‌شد خودداری کردید؟

۳. واگذاری پروژه های مورد اشاره در حالی صورت گرفت که دو شرکت دیگر برای برگزاری مناقصه توسط شرکت برنده معرفی گشته و در مناقصه شرکت کرده بودند (نام و مشخصات تمامی شرکت ها موجود و محفوظ است) و اصولا یکی از آن‌ها نیز به دلیل اتمام تاریخ صلاحیت پیمانکاری امکان قانونی برای حضور در مناقصه را نداشت که به این معناست که از میان دو شرکت، شرکت برنده نامش از پاکت بیرون آمده است. لطفا بفرمایید آیا این روش برگزاری مناقصه اصلا وجاهت قانونی و حقوقی دارد یا خیر؟

۴. لطفا توضیح دهید چگونه شرکتی که مورد شناخت و دارای سابقه همکاری با شما در تخت‌جمشید است همانند پروژه سابق خود در مقایسه با برآوردهای کارشناسی، با ضریب افزایش قیمتی (پلوس) عجیبی که به بالای ۵۰ درصد می‌رسد با رقم دقیق ۶۴۹۸۴۰۷۸۶۵ ریال که در مرز مناقصه های کلان قرار می‌گیرد به عنوان برنده اعلام می‌شود؟

۵. اصولا بر اساس کدام منطق مدیریتی، در حالی که تنها به عنوان یک نمونه و مثال عینی خار و خاشاک و بوته‌های آسیب‌رسان در میان بلوک‌های سنگی نمای تختگاه رشد کرده و جدای از منظره‌ی نازیبا و ایجاد تخریب و آسیب، موجب هتک حیثیت به اعتبار وزارتخانه میراث فرهنگی در اثری که به عنوان ویترین میراث فرهنگی کشور شناخته می‌شود گشته است، به این نتیجه رسیدید که رنگ آمیزی دیوارهای ساختمان‌های اداری از اولویت بالاتری برخوردار است؟

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا