فرماندار: افت فشار آب بخاطر اختلاف ارتفاع برخی منازل بامنبع توزیع آب‌شهر است

فرماندار بندرعباس گفت: اختلاف ارتفاع منازل ۱۴ خانواری که در کمربندی ۲۰ متری شاهد هستند با منبع توزیع آب شهر علت افت فشار و قطعی آب آنها است.

عزیزاله کناری ضمن عذرخواهی از این خانوارها به خاطر مشکلات ایجاد شده، در تشریح وضعیت اظهار داشت: بخاطر اختلاف ارتفاع چهارده منزل در کوچه طلعیه ۱۷ جنب مسجد حضرت ابوالفضل با منبع توزیع آب شهر و از مدار خارج شدن چند روزه بخشی از آب شیرین کن دچار افت فشار و با قطعی چند ساعته در شبانه روز شده است.

وی ادامه داد: بیش از یکسال است که نزدیک به نیمی از آب شرب شهر بندرعباس از طریق آبشیرینکن تأمین می گردد. در شرایط خشک کنونی که سد شمیل و نیان و بخش بالایی از منابع زیر زمینی تأمین کننده آب بندرعباس هستند به علت برداشت زیاد خشک شده‌اند اگر اقدامی در جهت احداث آبشیرینکن های فعلی صورت نپذیرفته بود ، هم اکنون بزرگ‌ترین بحران آبی کشور در شهر بندرعباس داشتیم.

وی اضافه کرد: طبیعی است وقتی بخشی از منبع آبی از دسترس خارج شود مخصوصاً بخشی از مناطقی که دارای اختلاف ارتفاع و با دورتر از منبع توزیع هستند دچار افت و یا قطعی موقت آب شوند.

وی یادآور شد: همانگونه که در کلیپ منتشر شده گلایه اهالی از بی‌آبی هم ملاحظه می‌گردد شب قبل آب بوده که اهلی این مقدار لباس شسته‌اند و جهت خشک شدن آویزان شده است ضمن اینکه قبض آب آنها گواهی بر مصرف آب است.

کناری افزود: علی ای حال شنبه شب یکی از اهالی محله طی تماسی که گرفتند ، بلافاصله همان شب به معاون عمرانی فرمانداری و مدیر ابفای شهرستان جهت بررسی میدانی و حل مشکل مأموریت دادم و فرستادم که ظاهراً برای اتصال آب خانوارهای مزبور از خط بعدی نیاز به مجوز شهرداری و پرداخت هزینه‌ای بود که دستور داده شد سریعاً عملیات اصلاح شبکه انجام گردد و بعد دنبال بقیه مراحل بروند.

فرماندار بندرعباس تأکید کرد: امروز هم که بررسی شد قرار است، همین امروز تا فردا عملیات اصلاح شروع گردد. ضمن اینکه خوشبختانه بخش از مدار خارج شده آب شیرین کن هم مجدداً به مدار برگشته و روند تأمین آب آنها عادی خواهد شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The Instagram Access Token is expired, Go to the Theme options page > Integrations, to to refresh it.
دکمه بازگشت به بالا